Kan Windows 10 computer niet bereiken met VPN actief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Mijn vraag
Sinds een week of zo kan ik mijn Windows 10 computer niet meer vanuit buiten het netwerk bereiken als ik ExpressVPN aanzet. Ik heb IIS draaien, en ik kan de website die daar op draait dus alleen bereiken als de VPN uit staat.
De AA records bij mijn host verwijzen naar het IP adres wat ik van KPN krijg, dat lijkt me ook logisch, want ik moet eerst bij mijn KPN experiabox terecht komen. Die stuurt het vervolgens intern door naar de Windows 10 PC, dus naar mijn idee zou het dus niet uit moeten maken dat daar een VPN op actief is.
Tot een week geleden werkte het dus ook gewoon. Nu moet ik zeggen dat ik ook kortgeleden overgegaan ben van PIA (via de OpenVPN client) naar ExpressVPN, maar het heeft ook gewerkt via ExpressVPN, dus dat kan het naar mijn idee niet zijn.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Windows 10 (Version 1903)
  • IIS 10
  • Express VPN 7.8.7
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had gevonden dat er sinds de laatste Windows update problemen zijn met VPN's en heb de emergency patch hiervoor al geïnstalleerd, echter heeft dat niet gewerkt.

Home Assistant configuratie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.expressvpn.co.../split-tunneling-desktop/

Split tunneling is wat jij hoogstwaarschijnlijk naar zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Dat lijkt wel te werken.

Maar hoe komt het dan dat het niet werkt zonder split-tunneling? Komt dat dan doordat IIS de gegevens niet via hetzelfde IP als waar het request naar toe gestuurd is terug stuurt?

Home Assistant configuratie