Toon posts:

geforce 2 gts of geforce 3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar kwam alleen een oud draadje tegen van vorig jaar december ofzo. Maar als iemand anders wel iets kan vinden dat er een beetje op lijkt sluit deze dan maar :'(

ik ben dus van plan een nieuw systeem te kopen maar twijfel tussen deze 2, dus welke is/wordt beter met het oog op de toekomst ;)

Verwijderd

Is maar 1 antwoord op: de GeForce 3.
In de toekomst weten we niet beter.
Maar nu is een GF3 nog teveel.

Verwijderd

Gewoon een Geforce 2 GTS nemen
De Geforce 3 is alleen bij hele hoge resoluties een aanrader. Maar verder niet
Lees trouwens eens computer bladen voor testen. Dan hoef je deze vraag ook niet te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 13:45 schreef Markiedam het volgende:
Lees trouwens eens computer bladen voor testen. Dan hoef je deze vraag ook niet te stellen.
die computerbladen kunnen me zoveel vertellen :(

Ik heb liever meningen van mensen zoals hier bij tweakers, die meestal ook eigen ervaringen hebben :)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 13:48 schreef xmvl33 het volgende:

[..]

die computerbladen kunnen me zoveel vertellen :(

Ik heb liever meningen van mensen zoals hier bij tweakers, die meestal ook eigen ervaringen hebben :)
Gotter Mannekino heeft een GF3 ;) Vraag het m eens :)

Verwijderd

Feiten zijn beter dan meningen. Zover ik weet.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com/geforce3/images/lrgf3-logo.jpg

Ik zou de Geforce 3 alleen aanschaffen als je spellen vanaf 1280*1024 speelt,

Leadtek Gf3 Td

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com/geforce3/images/gf3-mid.jpg

Athlon 800Mhz
575Mb

en ik speel Q3 op 1600*1200@32 Bit alles op High zonder haperingen,hetzelfde geldt voor Ut,

Max Payne loopt nog niet zo lekker maar dat komt denk ik zeker niet door de Gf3 maar door andere Hardware in mijn systeem,kijken of het beter gaat met een nieuwere processor >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com/geforce3/images/gf3td-box.jpg

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 05 augustus 2001 13:55 schreef Shaggy16 het volgende:
[afbeelding]

Ik zou de Geforce 3 alleen aanschaffen als je spellen vanaf 1280*1024 speelt,

Leadtek Gf3 Td

[afbeelding]

Athlon 800Mhz
575Mb

en ik speel Q3 op 1600*1200@32 Bit alles op High zonder haperingen,hetzelfde geldt voor Ut,

Max Payne loopt nog niet zo lekker maar dat komt denk ik zeker niet door de Gf3 maar door andere Hardware in mijn systeem,kijken of het beter gaat met een nieuwere processor >:)

[afbeelding]
Ik speel Q3 en UT ook op 1600*1200 zonder haperingen met een GF2 PRO. Daar heb je dus geen GF3 voor nodig.
Een GF3 moet je nemen als je de nieuwste spellen en toekomstige spellen wilt spelen in 1280*1024 of hoger. Ik kan bv. Max Payne niet helemaal soepel spelen in 1280*1024. Dan geeft hij soms een hapering :(

Verwijderd

AMD TB1200 | Asus A7V133 | 1024 Mb Ram Infineon @ 150 Mhz @ CAS 222 |

Dis toch heel wat beter als dit :

Athlon 800 Slot A op een Msi k7 mobo met 575 Mb Noname geheugen

Trouwens Max Payne loopt bij mij ook niet al te best,en op pc's met bijv een celeron 500 ,128 mb en een tnt2 kaartje beter(volgens mij loopt Max Payne beter op Intel en oudere videokaarten ofzo >:) )

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Ok, toe gegeven. Ik heb een iets betere configuratie maar dat max payne op een cellie 500 met een TNT beter draait betwijfel ik.
De aanbevolen specs zijn een P3 700 Mhz en een 32 MB Direct3D graphics board. En daar bedoelen ze denk ik geen TNT(2) mee maar een GeForce/Radeon/Kryo2 mee :)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 14:06 schreef Sick_Nick het volgende:
Ok, toe gegeven. Ik heb een iets betere configuratie maar dat max payne op een cellie 500 met een TNT beter draait betwijfel ik.
De aanbevolen specs zijn een P3 700 Mhz en een 32 MB Direct3D graphics board. En daar bedoelen ze denk ik geen TNT(2) mee maar een GeForce/Radeon/Kryo2 mee :)
Dat weet ik maar het verbaast me ,dat in veel speilerij topics staat dat het hapert op bijv Athlon 1000 ,256mb en een Geforce kaart en dat sommige het op een Cellie ,128mb en een minder goed kaartje goed op 1024-768@32 bit Medium/High spelen ,en dat dat bij mij nog met alle moeite een beetje wil draaien

Verwijderd

Hier is mijn mening:

Ga voor de Gforce 3

Waarom?

- Ik zou het ook doen ;)
- HRAA
- Ben je nog effe gerust voor de toekomst
- Je kan lekker overclocken en dan stoefen met de 3D mark scores.
- Je kan genieten van de zeer mooie prentjes op high res :)

Waarom zou je dit dan niet kopen?

- Te duur
- Je moet nog effe wachten tot je de mooie prentjes te zien kan krijgen.
- Als je geen zak geeft om hoge fps...

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 14:08
Op zondag 05 augustus 2001 13:45 schreef Markiedam het volgende:
Jesus jij wil echt niemand gelijk geven.
Hou jij je nou maar bij je Linux en laaat de videokaarten maar over aan de DIE HARD GAMERS!
Het gaat niet alleen hoeveel FPS je hebt bij resuluties de geforce3 heeft gewoon meer nieuwe dingen dan een GTS.
Weet even niet zo uit me hoofd wat er precies nieuw is maar als je het geld hebt voor geforce3 moet je die zeker kopen want bijna alle nieuwe games maken al gebruik van die nieuwe opties.
Dark Jedi

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 14:15 schreef DarkJedi het volgende:

Hou jij je nou maar bij je Linux en laaat de videokaarten maar over aan de DIE HARD GAMERS!
Het gaat niet alleen hoeveel FPS je hebt bij resuluties de geforce3 heeft gewoon meer nieuwe dingen dan een GTS.
Weet even niet zo uit me hoofd wat er precies nieuw is maar als je het geld hebt voor geforce3 moet je die zeker kopen want bijna alle nieuwe games maken al gebruik van die nieuwe opties.
Dark Jedi
Vind ik ook... als je het geld hebt waarom niet dan. Je gaat toch geen Toyota nemen als je de Ferrari kan krijgen?!

Plus mensen die zeggen dat de GF 3 zuigt die hebben waarschijnlijk zelf een slechtere 3D kaart en proberen hun hachje daardoor te redden. Ik heb ook een slechtere maar ik aanvaard het wel he! :P

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik zou btw kiezen Tussn GF2 PRO en GF3...
Die Pro is toch een stukje sneller met meer geheugen dan de GTS voor een klein bedragje..

Verwijderd

Is er nou ook verschil in beeldkwaliteit tussen Geforce 2 en 3? In 3D bedoel ik dan.

Ik zie zelf tussen mijn oude TNT 2 en MX in UT/Q3/CS echt geen verschil, het loopt alleen veel soepeler.

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 15:00 schreef Straat het volgende:
Ik zou btw kiezen Tussn GF2 PRO en GF3...
Die Pro is toch een stukje sneller met meer geheugen dan de GTS voor een klein bedragje..
Eigelijk zou ik de Gforce 2 ultra vs Gforce 3 doen maar ja...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
zou een geforce 3 halen.
heb vorig jaar een geforce 2 GTS gekocht toen ie net uit was. was wel duur, maar hij gaat nu wel een lange tijd mee. als je nu een Geforce 3 koopt, moet ie zeker meer dan een jaar goed mee kunnen draaien.

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 15:02 schreef minipolopikoler het volgende:

Ik zie zelf tussen mijn oude TNT 2 en MX in UT/Q3/CS echt geen verschil, het loopt alleen veel soepeler.
Wel is soepeler lopen geen verschil dan?
In de beeldkwaliteit is er idd niet écht verschil nee... maar tussen de Gforce 2 en 3 wel!
Zet maar is FSAA op 4x in quake veel mooier!!

Verwijderd

ik zou dus zeker voor de GF3 gaan..
ik ben zelf van een GF2 64mb naar de gf3 gegaan, maar zels de oude games (q3, ut) draaien stukken sneller als eerst!

daarnaast beginnen nu een beetje de games met dx8 en gf3 troep te komen.. kijk maar eens naar DroneZ.. dit ziet er gewoon akelig mooi uit op een gf3..

mzzlz
;)

Verwijderd

ik heb mijn GF2GTS voor een GF3 vervangen dus ik kan je misschien wel helpen.

De GF2GTS is snel genoeg voor alle games die ik tot nu heb gespeeld - alleen Black and White kreeg het in FSAA mode op zn knieen. Als je het niet erg vindt om komend jaar een resolutiestapje omlaag te nemen dan is ie zeker snel genoeg voor het komend jaar.

Ik heb nu een GF3 (gekregen :P) en daar ben ik erg blij mee. Alle spellen die ik met de GF2GTS speelde doe ik nu in dezelfde resolutie maar dan met FSAA aan - ik krijg ongeveer dezelfde fps.

Als geld geen rol speelt GF3 dus

Verwijderd

Ik zou als ik het geld had toch gaan voor de GF3. Het is een goede investering en ook de nieuwe opties (FSAA enz) zijn cool. Jammer dat ik het geld niet heb :(

• mbr
  • Laatst online: 19-08 18:55

mbr

Op zondag 05 augustus 2001 14:06 schreef Sick_Nick het volgende:
Ik heb een P III 500 met een TNT 2 32MB; Max Payne loopt soepel op 1024x768x32 waarvan de instelling op medium staat, de geluidsopties heb ik op max gezet.

Ik denk dat ze wel een TNT(2) klasse bedoelen :) .

(kleine correctie; ik speel op 1024x768 niet 800x600)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 16:27 schreef torsoboy het volgende:
Als geld geen rol speelt GF3 dus
Duhuh.

---

Als je geld teveel hebt kun je de geforce3 wel nemen vind ik, maar een geforce 2 GTS kan natuurlijk uitstekend meekomen met de games van tegenwoordig en dat zal nog wel 1 of 2 jaar duren voordat dat niet meer het geval is. Dus je kunt ook pas over een jaar of over 2 jaar een nieuwe videokaart kopen (i.v.m. geld) want dan is de geforce3 weer verouderd. Je hebt er weinig aan om 150 frames per seconde te halen i.p.v. 120 (of je moet honderste secondes belangrijk vinden met multiplayer)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 15:02 schreef minipolopikoler het volgende:
Is er nou ook verschil in beeldkwaliteit tussen Geforce 2 en 3? In 3D bedoel ik dan.
Jazeker!!!
Tenminste als ik de vergelijking maak tussen mijn "oude" Asus 6800 32MB 256 DDR en mijn "nieuwe" Gainward Cardexpert GeForce 3 64MB DDR. 2D is zoveel beter.

Greetz,

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 14:08 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar het verbaast me ,dat in veel speilerij topics staat dat het hapert op bijv Athlon 1000 ,256mb en een Geforce kaart en dat sommige het op een Cellie ,128mb en een minder goed kaartje goed op 1024-768@32 bit Medium/High spelen ,en dat dat bij mij nog met alle moeite een beetje wil draaien
Lijkt me niet dat t aan AMD/Intel procs ligt, maar idd, ik heb een PIII 800, gfs2 gts32mb, 512mb corsair en kan zonder haperingen Max Payne op 1280*1024*32 spelen en alles op high. 1600*1200*32 kan ook, maar dan zie ik wel haperingen :P

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 14:15 schreef DarkJedi het volgende:

[..]

Dark Jedi
Een beetje beleefder mag ook wel.
Enne wat je zegt over dat veel spellen gebruik maken van de GF3 optie is helemaal nog niet zo.

ps. Als je niet eens weet wat er nieuw is wat zeur je dan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 21:31 schreef Markiedam het volgende:

[..]

Een beetje beleefder mag ook wel.
Enne wat je zegt over dat veel spellen gebruik maken van de GF3 optie is helemaal nog niet zo.

ps. Als je niet eens weet wat er nieuw is wat zeur je dan.
Men hoeft niet direct te flamen :( Ik wil wel een beetje serieuze reacties met goede argumenten en geen geruzie van wie wel of geen gelijk heeft :( En als markiedam beter had gelezen dan kon ie weten dat darkjedi had gezegt 'bij nieuwe games' ;)

Maar tot nu toe in ieder geval bedankt voor de reacties :9~

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
De GF3 heeft sowieso een betere 2D beeldkwaliteit dan de GF2 GTS serie en vooral bij de Gainward GF3 is dat goed zichtbaar (volgens de testen), maar ook in 3D zie ik een verbetering. Zelf heb ik nu de GF3 van Gainward en hij is bloedsnel (loopt nu op 230core en 530memory). Bij Q3 is het verschil tussen bijvoorbeeld de Ultra niet zo groot (Ultra kan zelfs sneller zijn), maar wanneer je bijvoorbeeld bezig wilt met FSAA, dan is de GF3 een echte aanrader.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
ligt eraan hoeveel geld je er voor over hebt
weinig : Geforce 2
veel : Geforce 3

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
Koop een KYRO II , klaar over en uit met dit gelul ;)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GF3 als je teveel geld over hebt ;) en anders GF2 (64mb?)

• ReseT
  • Niet online
Je kunt nog altijd voor een GTS PRO gaan een soort tussen stap, een GF2 ULTRA is echt overbodig, voor een paar 100piekies meer heb je een GF3.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1