Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-09 10:33
Mijn vraag

Paranoide als ik ben, heb ik via apparaatbeheer de webcam in mijn laptop uitgeschakeld, enkele maanden geleden. Nu, in tijden van thuiswerk en -studie, wil ik graag mijn webcam gebruiken voor MS teams. Echter, in het apparaatbeheer staat de webcam als ingeschakeld, maar de camera werkt alsnog niet. In- en uitschakelen had geen nut. Wat is er verder nog te proberen om de camera weer in te schakelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

HP CX-0670nd
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zoals beschreven, via apparaatbeheer de webcam uit en aanzetten werkte niet. Google levert niks op, alleen maar fora over kapotte webcams uit het niets (ik heb deze dus zelf en daarmee bewust uitgeschakeld). Er is geen driver-update, en Windows zelf is ook up-to-date. Reboot leverde ook niks op.

Ben benieuwd naar jullie inzichten!

Beste antwoord (via nieksvd op 07-04-2020 14:55)

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Privacyinstellingen van Windows 10 al bekeken? Kan zijn dat je cameratoegang hebt geblokkeerd voor (alle) apps.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Privacyinstellingen van Windows 10 al bekeken? Kan zijn dat je cameratoegang hebt geblokkeerd voor (alle) apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:56
even verwijderen in apparaatbeheer, dan zoeken naar gewijzigde apparaten wil nog wel eens helpen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nieksvd
michiel_ schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:51:
Hoewel ik hier zelf niet aangezeten heb, stond 'toegang tot de camera voor dit apparaat' uitgeschakeld. Het lijkt nu weer te werken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:55
nieksvd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:43:
Mijn vraag

Paranoide als ik ben, heb ik via apparaatbeheer de webcam in mijn laptop uitgeschakeld, enkele maanden geleden. Nu, in tijden van thuiswerk en -studie, wil ik graag mijn webcam gebruiken voor MS teams. Echter, in het apparaatbeheer staat de webcam als ingeschakeld, maar de camera werkt alsnog niet. In- en uitschakelen had geen nut. Wat is er verder nog te proberen om de camera weer in te schakelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

HP CX-0670nd
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zoals beschreven, via apparaatbeheer de webcam uit en aanzetten werkte niet. Google levert niks op, alleen maar fora over kapotte webcams uit het niets (ik heb deze dus zelf en daarmee bewust uitgeschakeld). Er is geen driver-update, en Windows zelf is ook up-to-date. Reboot leverde ook niks op.

Ben benieuwd naar jullie inzichten!
wij hebben hier ook veel last van. Wat voor ons werkt is het apparaat verwijdren. Ook de drivers. En laten scannen naar nieuwe hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
In hetzelfde topic omdat het om hetzelfde apparaat gaat:
Camera werkte prima, bijvoorbeeld in MS Teams - gisteren nog -, maar nu is de beeldkwaliteit ronduit slecht. Er hangt een blauwe kleur over het hele beeld, zowel in Teams als andere websites (webcam tests, skype etc) en windows' eigen camera-app.

Drivers zijn up-to-date en HP's eigen support levert ook weinig op. Uit en aanzetten via apparaatbeheer nog zonder resultaat.

Iemand nog ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:57
Is de lens van de camera wel schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
I_IBlackI_I schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:16:
Is de lens van de camera wel schoon?
100%. Tenzij er aan de binnenkant iets niet goed zit.. De buitenkant is in ieder geval schoon.
Pagina: 1