Ja, vwb MSI ben ik niet zo thuis in de bios.
Dan moet ik er fysiek achter zitten om het te vinden.
Vind die dingen ook vreselijk onoverzichtelijk.
AVX is een instructie set welke veel hitte produceert en wellicht hebben de games die je speelt die instructie niet en kan hij dus gewoon op 5 GHz draaien. P95 heeft die set wel in de instellingen zitten en zal die dus gebruiken om te stressen.
Nu kan het dus zijn dat je bios een instelling heeft dat indien er AVX gebruikt wordt deze de cpu auto terug clocked om de hitte te verminderen.
Bij Asus staat die standaard op -1 offset. Dus dan zou die terug clocken naar 4.9 GHz.
Ik zit nu nog ff te kijken in je eerste screen en zie hem daar staan.
CPU offset ratio when running avx
Die staat op auto kan dus best zijn dat die er dan voor kiest om 500 MHz te zakken.
Dit kan dus met een reden zijn!
Je kunt proberen om hier eerst bv 400 in te stellen en weer te stressen en je temps nauwlettend in de gaten te houden. Indien dit allemaal prima gaat met je koeling kan je terug werken naar geen offsett als je dit wilt.
Maar onthoudt goed. AVX produceert veel warmte en dit kan leiden tot een cpu die KapuT gaat.
Ook is het inlezen in de verschillende zaken geen overbodige luxe. Zal je een beter inzicht geven in het aanpassen van settings of overclocken van een cpu