CD's geript naar FLAC --> niet gapless?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik ben een tijd bezig geweest met het rippen van mijn CD's naar FLAC.
Echter nu speel ik voor het eerst een paar af en hoor gaps tussen de nummers (1 seconde). Voor het afspelen gebruik ik Cloudbeats. Ik weet niet zeker of Cloudbeats in staat zou moeten zijn om FLAC bestanden gapless af te spelen.
Weet iemand een manier om er achter te komen of
1) de CD's niet goed geript zijn omdat de FLAC bestanden gaps hebben (en ik dit dus opnieuw moet doen)
of
2) de rips goed zijn gegaan en de FLAC bestanden in orde zijn maar mijn speler (Cloudbeats) het niet goed weergeeft en gaps toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Probeer het eens met VLC-player

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Net geprobeerd; nu een minigap van 0,2s.
Ik ga eens proberen of ik met EAC die minigap niet krijg (ik heb mijn andere CD's namelijk met PowerISO geript)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Je hebt vele rippers, sommige kunnen de gap detecteren, zie ook https://wiki.hydrogenaud....=Comparison_of_CD_rippers

Bij diverse tools kun je de gap overnemen of juist weglaten (als de nummers naadloos in elkaar over moeten lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou het eerder zoeken in de methode waarmee je afspeelt dan in de rips. Zelf heb ik me in het verleden ook wel eens gestoord aan die gaps; zeker met liveconcerten. Sinds ik jaren terug ben overgestapt op een Bluesound Node nooit meer last van gehad; die speelt de flacs gapless af.