Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Zoals velen zit ik ook al een paar weken thuis te werken. Ik heb mijn oude speakers (Vifa Vivace '94 met geupgrade tweeters, Scanspeak 930000's) aangesloten op mijn NAD C272 eindversterker, en op mijn PC een Focusrite Scarlett 2i2 als pre-amp/volume regeling. Klinkt allemaal bijzonder prettig. Goed voor de arbeidsvitaminen.

Muziekkeuze is met de jaren wel enorm veranderd. Waar ik vroeger graag naar elektronische muziek luisterde, is mij dit nu veelal te druk in mijn oren (beschadigd want in de jonge jaren te onvoorzichtig geweest) en ben ik gaan zoeken naar rustigere muziek.

Wat nu erg in de smaak is bijv. Chopin (rustige piano stukken zonder andere instrumenten erbij), en een enorme klapper blijkt te zijn het Tord Gustavsen Trio. Voor zo ver ik heb kunnen vinden maken zij veelal erg lekkere, vooral rustige jazz achtige muziek waarbij het gepingel op slagwerken heel minimaal is en vooral op de achtergrond, en de rustige piano werken meestal de boventoon voert, en that's it. Ze maken ook stukken met vocaal erbij, maar vocaal heb ik liever nergens of het moet echt heel ingetogen zijn.

Ik ben opzoek naar meer in deze smaken.. wie heeft tips? Mag dus Jazz zijn, maar ook klassiek valt in de smaak. Zowel Chopin als Cello werken van Bach werken erg goed in mijn oren.

Chopin en Bach zullen de meesten wel kennen, hier een voorbeeld van iets wat nu draait en ik erg fijn vind klinken: YouTube: Curtains Aside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:08

g0tanks

Moderator CSA
Heb je Spotify? Dan zou ik even kijken welke soortgelijke artiesten worden genoemd en in welke speellijsten ze voorkomen (b.v. Pure Mellow Jazz).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dit is niet iets voor binnen Audio en HiFi, dat subforum is meer voor hard- en software en niet voor muziek an sich. Dit is meer iets voor, zoals de naam al zegt, Film, TV & Muziek. Zie daar ook het topic Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]. Laat ik het aan de crew aldaar over of dit topic zelfstandig blijft bestaan of ze het mergen met eerder genoemde topic. AUD > FTM.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
FeaR schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:36:
Dit is niet iets voor binnen Audio en HiFi, dat subforum is meer voor hard- en software en niet voor muziek an sich. Dit is meer iets voor, zoals de naam al zegt, Film, TV & Muziek. Zie daar ook het topic Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]. Laat ik het aan de crew aldaar over of dit topic zelfstandig blijft bestaan of ze het mergen met eerder genoemde topic. AUD > FTM.
Ik twijfelde al. Verplaats maar hoor indien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
g0tanks schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:34:
Heb je Spotify? Dan zou ik even kijken welke soortgelijke artiesten worden genoemd en in welke speellijsten ze voorkomen (b.v. Pure Mellow Jazz).
Nee, maar ik zal Pure Mellow Jazz iig. even checken!

Edit: ohja.. dat lijkt ook wel op wat ik zoek.. !
Edit2: met een 1 maand gratis spotify account kijk ik nu even naar de recommendations.. daar komt aardig wat uit. Thanks!

[ Voor 21% gewijzigd door ISaFeeliN op 07-04-2020 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
Tip(je) van mij: probeer ook eens Hoff Ensemble. Zelfde soort muziek; jazz maar niet van dat nerveuze getoeter. Zelf heb ik van hen Polarity en Quiet Winter Night. Zeer goede opnamen ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

https://www.last.fm/music/Tord+Gustavsen+Trio/+similar

Disclaimer: Op last.fm is similar niet "klinkt als", maar "mensen die naar deze artiest luisteren, zetten de volgende artiesten ook regelmatig op".

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l_c_v
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-08-2022
Misschien zit hier ook iets voor je tussen?

Schubert opus 100
Schubert Arpeggione sonata
Schubert opus 90
Beethoven Piano Sonata 14

Beethoven heeft nog veel meer mooie piano sonates als je het wat vind!

Ik hou zelf heel erg van grotere werken voor orkest zoals Piano Concerto 2 van Rachmaninoff, Piano Concerto 20 van Mozart of Piano Concerto 5 van Beethoven.
Maar zulk soort muziek is minder geschikt als achtergrondmuziek. Daar moet je echt van genieten.

[ Voor 11% gewijzigd door l_c_v op 07-04-2020 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 15:44

Anno

Griefmaker#2862

Hieronder wat tips van mij wat betreft piano muziek

Martin Jacoby, luister eens naar 'Opening' of naar het album 'Discover Jacoby'.

Ólafur Arnalds luister eens naar 'Tomorrow's Song' hij maakt niet alleen piano muziek maar ook hele fijn rustige muziek.

Rammstein (:P) XXI - Klavier album. Paino versies van een aantal bekende nummers.Ohne Dich vind ik persoonlijk heel mooi.

Joep Beving. Zijn laatste album Henosis is erg goed maar ook het iets oudere Solipsism

.
Ludovico Einaudi.. tja prachtig

Ik zal niet teveel Youtube linkjes droppen. Maar Max Richter en Glenn Gould vind ik ook fijn om te luisteren. Zelf ben ik nog wel een beetje een noob wat betreft klassiek en piano. Dus ik ga dit topic volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l_c_v
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-08-2022
Ook erg mooie piano muziek:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Oeh ineens een boel suggesties. Ik ga ze even allemaal af :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Repel Steel schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:58:
Tip(je) van mij: probeer ook eens Hoff Ensemble. Zelfde soort muziek; jazz maar niet van dat nerveuze getoeter. Zelf heb ik van hen Polarity en Quiet Winter Night. Zeer goede opnamen ook!
Dit is inderdaad ook mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
g0tanks schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:34:
Heb ik niet dus, maar even de gratis genomen, en die suggesties geven idd een boel moois. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
l_c_v schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:25:
Misschien zit hier ook iets voor je tussen?

Schubert opus 100
Schubert Arpeggione sonata
Schubert opus 90
Beethoven Piano Sonata 14

Beethoven heeft nog veel meer mooie piano sonates als je het wat vind!

Ik hou zelf heel erg van grotere werken voor orkest zoals Piano Concerto 2 van Rachmaninoff, Piano Concerto 20 van Mozart of Piano Concerto 5 van Beethoven.
Maar zulk soort muziek is minder geschikt als achtergrondmuziek. Daar moet je echt van genieten.
Nee, het meeste hiervan is mij al te druk of te pingelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Anno schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:33:
Hieronder wat tips van mij wat betreft piano muziek

[ snip ]
Allemaal mooi! Thanks! Hier ga ik verder in zoeken.
Pagina: 1