DAC / Amp oplossing voor mijn speakers en hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Ik zoek een?
DAC en amp all-in-one of aparte oplossing voor mijn Alesis Monitor One MK2 speakers en Hifiman HE4XX hoofdtelefoon

Wat is je budget?
Tussen de 150 en 250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Spreekt voor zich. Muziek luisteren, gamen. Maar ook post productie werk (professioneel en als hobby).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had eigenlijk al wat gekocht. Een Topping MX3, alleen door wat er allemaal nu gaande is in de wereld was mijn bestelling terug naar China gestuurd. Dit kwam eigenlijk wel goed uit. Want na wat meer research bleek de MX3 niet sterk genoeg te zijn geweest om mijn HE4XX aan te sturen (het zijn planars). Ik heb nog naar de SMSL AD18 gekeken. Deze lijkt uitstekend speakers te kunnen aandrijven maar de hoofdtelefoon amp is onder de maat.

Ik keek er eigenlijk naar uit om *een* apparaat te hebben die alles zou kunnen regelen. Een DAC en Amp in een dus. Maar het lijkt erop dat dit voor mijn budget niet bestaat met mijn set up.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie veel amps/dacs met RCA aansluitingen in plaats van speaker aansluitingen. Kan ik gewoon een speaker naar single RCA kabel gebruiken om passieve speakers hierop aan te sluiten?

(zo dus: https://encrypted-tbn0.gs...6RIpRJ_5hWfW-YXJ&usqp=CAU)

Ik snap anders niet hoe mensen hier speakers op aansluiten tenzij de speakers zelf RCA aansluitingen hebben (mijne hebben dat niet).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
een all in one apparaat lijkt me vrij moeilijk voor jouw setup, omdat je een goede dedicated headphone amp nodig hebt voor jouw toepassingen.
Dus dan blijven er twee opties over:
1) Een dac/amp combi, met een losse headphone amp. Deze dac/amp combi heeft dan RCA aansluitingen nodig (dit beantwoord meteen je vraag) die je op je headphone amp aansluit
2) een dac/headphone amp, met een losse amp voor je speakers. Ook hier moet de dac/headphone amp weer RCA aansluitingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien het gewoon om passieve speakers gaat, voldoet dan niet gewoon elke normale versterker met een hoofdtelefoonuitgang??

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De versterker in de AD18 zou ik niet als voldoende beschouwen voor het aansturen van luidsprekers, dat ding zet prestaties neer die vergelijkbaar zijn met een slechte buizenversterker.

Mijn tip: scoor op marktplaats een degelijke klasse AB versterker, dat moet voor 75-100 wel lukken en de rest steek je in een DAC + Headphone unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Ben voor de MX3 gegaan en werkt perfect!