{SCAM?] gebeld worden door verschillende nummers (NL en GB)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03
Mijn vraag

Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat, maar zo niet dan hoor ik graag waar wel.
Ik heb had mijn mobiele telefoonnummer op linkedin staan zodat werkgevers mij kunnen benaderen.
Ik ben ook eens bezig geweest met coinlib.io om te kijken of ik mijn kleine beetje bitcoins die ik had kon parkeren.

Had mij daarop geregistreerd en heel toevallig wordt ik nadien meerdere malen gebeld door onbekende nummers.

Dit begon met nummers vanuit engeland +44.
Deze nam ik natuurlijk niet op want wie uit engeland moet mij hebben :P

Omdat ik die nummers niet opneem hebben ze de werkwijze gewijzigd en wordt ik sinds enkele dagen gebeld door nederlandse 06 nummers.

Omdat ik de eerste keer dit niet wist had ik opgenomen en hoorde en engelse dame aan de andere kant of ze mij aan de lijn had.
Oké niet in de haak dus niks zeggen en ophangen.

Nu wordt ik regelmatig bijna iedere dag gebeld door verschillende nederlandse 06-nummers.
Als ik niet opneem dan bellen ze gelijk nog een keer met een ander nummer maar wordt gelijk opgehangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nummers zijn niet te vingen via onze vriend google.
En het blokkeren heeft ook geen zin omdat het verschillende nummers zijn.

Is hier nog wat aan te doen of gewoon laten gaan en als het te irritant is een ander nummer nemen ?
Mensen hier ervaring mee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Beste antwoord (via MdO82 op 07-04-2020 13:55)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Afweging:
* Lekker laten bellen en niet (meer) opnemen als het onbekende nummers zijn. Na enige tijd houd dit op en ben je er vanaf.
* Ander nummer nemen, dat aan vrienden, familie, kennissen en collegae doorgeven. Je bent gelijk van onnodige telefoontjes af, en voor allerlei mensen (tijdelijk) minder vindbaar... PLUS (in de bonus) al die contacten van de vorige gebruiker die (nog) niet doorhebben dat het nummer niet meer in gebruik was en nu bij een ander hoort (kortom.... andere onbekende nummers).

Ik zou het gewoon uitzitten ;)
Nog meer privé-gegevens die je ooit op internet hebt gezet?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Afweging:
* Lekker laten bellen en niet (meer) opnemen als het onbekende nummers zijn. Na enige tijd houd dit op en ben je er vanaf.
* Ander nummer nemen, dat aan vrienden, familie, kennissen en collegae doorgeven. Je bent gelijk van onnodige telefoontjes af, en voor allerlei mensen (tijdelijk) minder vindbaar... PLUS (in de bonus) al die contacten van de vorige gebruiker die (nog) niet doorhebben dat het nummer niet meer in gebruik was en nu bij een ander hoort (kortom.... andere onbekende nummers).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03
Jester-NL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:54:
Afweging:

Nee was gelukkig alleen het telefoonnummer.
We bijten wel even door dat doen we deze tijd toch al :P

2250 WP Zuid PVoutput