Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistrie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-01-2024
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1914722

Laatst kwam ik bij dit topic over de kwaliteit van de informatica opleiding van HSR. Daar werd het duidelijk dat informatica op die school niet heel best is. Nu vraag ik mij af of het sinds toen wat verbeterd is. Mijn andere keuze is Avans Breda, maar dat is toch wel een redelijk eindje rijden (40 minuten). Kunnen de huidige informatica studenten bij HSR mij meer vertellen over hoe de opleiding op dit moment is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiaoqi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-05 01:18
Ik ben ook deze keuze aan het maken, alleen heb ik Den Haag er nog bij. Wat ik me bedacht was dat het eindresultaat hetzelfde is: een HBO diploma met een beetje stage-ervaring. Ook is 1.5 van de 4 jaar hetzelfde, omdat je minoren van andere instellingen kunt kiezen en stage kan ook hetzelfde zijn. Ik denk dat het uiteindelijk voor werkgevers ook niet zo van belang gaat zijn.

Mijn keuze neigt dus naar HR omdat ik zelf ook in Rdam woon, maar ben er nog niet uit..

[ Voor 9% gewijzigd door xiaoqi op 05-05-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zelf Informatica aan Avans in Breda gevolgd. Ze hadden destijds een zeer verouderd curriculum. Dit is het jaar na mijn afstuderen (in 2017) ge-update.
Ik zou je adviseren de vakken te vergelijken, om niet in een oud curriculum te vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door g1n0 op 05-05-2021 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-05 13:46
xiaoqi schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:04:
Ik ben ook deze keuze aan het maken, alleen heb ik Den Haag er nog bij. Wat ik me bedacht was dat het eindresultaat hetzelfde is: een HBO diploma met een beetje stage-ervaring. Ook is 1.5 van de 4 jaar hetzelfde, omdat je minoren van andere instellingen kunt kiezen en stage kan ook hetzelfde zijn. Ik denk dat het uiteindelijk voor werkgevers ook niet zo van belang gaat zijn.

Mijn keuze neigt dus naar HR omdat ik zelf ook in Rdam woon, maar ben er nog niet uit..
Eindresultaat is wellicht op papier hetzelfde, maar de reis daarnaartoe kan wel een stuk aangenamer of vervelender zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ov3rkill
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 10:38
Zelf aan de HSR Informatica gestudeerd, destijds had ik het idee dat het ieder jaar beter werd. In mijn laatste jaren werden er veel buitenlandse docenten aangenomen, van deze docenten heb ik destijds ook het meeste geleerd.

Wat ik hoor van mensen in mijn omgeving is dat het aan de Hogeschool Den Haag/Utrecht niet heel veel beter is, alleen Breda hoor ik idd positieve(re) verhalen over. Er van uitgaande dat de arbeidsmarkt over 4 jaar hetzelfde is zou ik me niet teveel zorgen maken, je eigen inzet, buitenschoolse activiteiten/relevante bijbaan/hobby projecten maken imo meer verschil dan een potentieel kwalitatief beter curriculum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ov3rkill schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:57:
Zelf aan de HSR Informatica gestudeerd, destijds had ik het idee dat het ieder jaar beter werd. In mijn laatste jaren werden er veel buitenlandse docenten aangenomen, van deze docenten heb ik destijds ook het meeste geleerd.
Ja, ze hebben een heel aantal (vooral italiaanse) PhD aangenomen die wel op net iets hoger niveau staan dan je gemiddelde hbo-docent. Gevolg is wel dat een hoop hoop tot alles in het engels gaat en er steeds meer nadruk ligt op het theoretische deel. Of dat dat een voor- of nadeel is hangt een beetje van jezelf af.
Pagina: 1