Hoe bestanden van mijn PC overbrengen naar WD my Cloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor Jansen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-03 16:19
Mijn vraag
...Hallo beste mensen,

Ik gebruik WD my cloud al een tijdje en ik irriteer mij iedere keer aan de langzame manier (via internetverbinding), hoe ik mijn bestanden van mijn Laptop moet overbrengen naar Mijn wd mycloud. Mischien doe ik iets niet goed en daarom wil ik vragen, of iemand mij kan vertellen hoe ik op de snelste manieren en eventueel zonder internetverbinding, mijn bestanden kan overbrengen van mijn Laptop naar mijn Wd my cloud. Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Cor Jansen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:59:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Het is wel de bedoeling zelf aan te geven wat je geprobeerd hebt. Welke WD cloud heb je precies, want de eerste de beste die ik aanklik heeft ook USB. Daarmee kan je bedraad natuurlijk even wat overpompen. Zelfde geldt voor UTP. Die kan je ook direct van je laptop in je MyCloud pluggen.

Hoe is de boel op dit moment aangesloten? Want als je laptop via wifi met een router is verbonden en die MyCloud daar op zit zijn er weer 10+ variabelen die de Wifi snelheid beïnvloeden: (welke router, hoe is de signaalsterkte, de snelheid, de stabiliteit, waar staat de router, waar zit jij etc. etc.

[ Voor 59% gewijzigd door br00ky op 07-04-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor Jansen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-03 16:19
Hallo brOOky,
bedankt voor jouw reactie. Ik heb de WD My Cloud Home 2TB NAS. Deze heeft inderdaad een usb-aansluiting, maar overpompen? vergeet het maar, dat gaat even langzaam als via de draadloze verbinding waarvoor ik de Experiabox van KPN gebruik. Op zich genereert deze router een acceptabele doch variabele, niet heel erg stabiel signaal. De Laptop met een UTP kabel in de Mycloud pluggen werkt ook niet, helemaal niet zelfs, maar wellicht doe ik hierbij iets verkeerd. Ik weet niet wat ik verder nog kan doen, om mijn bestanden met een beetje acceptabele snelheid van- en naar de WD My Cloud Home 2TB NAS te krijgen. Wie het weet mag het zeggen en Ik hoor het nog graag. Heel graag zelfs,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Laten we even terug gaan naar het begin. Wat is traag in jouw geval? Wellicht verwacht je namelijk iets dat helemaal niet mogelijk is. Wellicht is je use-case er niet op afgestemd. Aangezien het langzaam gaat, gaat het om grote hoeveelheden data?

Zeker met Wifi zijn er zoveel factoren die bijdragen aan de snelheid.
Cor Jansen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:27:
De Laptop met een UTP kabel in de Mycloud pluggen werkt ook niet, helemaal niet zelfs, maar wellicht doe ik hierbij iets verkeerd.
Ik bedoelde de laptop in je modem prikken en het zo overzetten. Niet praktisch als je dit vaak moet doen natuurlijk, maar het zou wel een stuk sneller moeten gaan.

[ Voor 55% gewijzigd door br00ky op 10-04-2020 11:27 ]