Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe harde schijf verschijnt niet in windows verkenner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-08 11:51
Mijn vraag
Hoe kan ik mijn externe harde schijven gebruiken in windows 10?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Externe Harde schijven die zijn gebruikt als backups voor een server (windows server 2012 r2).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb vaker de backup schijven van mijn server vervangen en vervolgens laten formatteren, zodat ze bruikbaar zijn als externe opslag, maar het bedrijf dat dat deed is op dit moment gesloten vanwege het virus.

Als ik de schijf aansluit op mijn pc zie ik hem niet in windows verkenner of in schijfbeheer. Wel komt hij bij apparaat beheer erbij te staan.

Heb geprobeerd om het probleem te googlen, maar krijg dan alleen resultaten om een server te backuppen op een externe harde schijf.

Beste antwoord (via Edwardbrink00 op 07-04-2020 18:34)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Ik schat dat als je je PC opstart van een GParted CD (het lijkt heel moeilijk, maar als je goed leest zie je duidelijk wat je moet kiezen bij het opstarten) met de externe harddisk aangesloten, dat je met GParted (het is grafisch, dus erg eenvoudig bruikbaar) alle partities kan wissen en de harddisk kan formatteren in NTFS.
Dan is je probleem opgelost.
GParted vind je online op gparted.org en je moet dat eenmalig bootable op een USB-stick of CD zetten.
Daarna kan je met GParted bijna elke harddisk aan en elk bestandssysteem repareren.

Alle reacties

Verwijderd

En wat kwam er te staan bij apparaatbeheer? Moet die misschien gepartitioneerd en geformatteerd worden?

Acties:
  • Beste antwoord

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Ik schat dat als je je PC opstart van een GParted CD (het lijkt heel moeilijk, maar als je goed leest zie je duidelijk wat je moet kiezen bij het opstarten) met de externe harddisk aangesloten, dat je met GParted (het is grafisch, dus erg eenvoudig bruikbaar) alle partities kan wissen en de harddisk kan formatteren in NTFS.
GParted vind je online op gparted.org en je moet dat eenmalig bootable op een USB-stick of CD zetten.
Daarna kan je met GParted bijna elke harddisk aan en elk bestandssysteem repareren.

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-08 11:51
Renault schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:00:
Heb dit gedaan en werkte perfect!
Dank voor de reacties!