Toon posts:

Reizen binnen EEG, dicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 752 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik geen TOPIC aan kan maken in de Corona afdeling doe ik het hier. excuses hiervoor.

Beste lezer,

weten jullie hoe het zit met reizen binnen Europa?

Als ik vanuit Nederland naar Zweden wil gaan met de auto dan kom ik in de problemen in Denemarken.
Daar moet ik een goede reden geven waarom ik naar Zweden zou moeten. Vanuit Zweden terug naar Nederland gaat wel met Nederlands paspoort mag je terugkeren naar je thuisland binnen Europa.

Hoe zit het met vliegtuig vanaf Schiphol naar Stockholm Arlanda? gaat dat wel?

Zit Frankrijk en Belgie nu ook op slot?

Met vriendelijke groeten,

Tobias

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
Aangezien ik geen TOPIC aan kan maken in de Corona afdeling doe ik het hier.
Inderdaad erg vervelend, 100 posts is ook niet zo moeilijk. Als je wel toegang hebt om te reageren...

On topic:
De verschillende landen hanteren verschillende regels. In theorie is het natuurlijk nog steeds toegestaan om te reizen onder het Schengen verdrag, maar in de praktijk wordt dit beperkt tot strikt noodzakelijk, of niet.

Zoals je zelf aangeeft, je moet bij de grens van Denemarken verklaren waarom jij naar Zweden moet. Sterker nog, zelfs met de grens bij Duitsland wordt al gecontroleerd.
Dit is geen enkel probleem, tenzij je wilt gaan reizen voor vakantie ofzo.

Mocht je inderdaad leuk op vakantie willen gaan, doe dat dan gewoon niet. Als je nu al bang bent dat je reden niet geldig is, dan klopt dat zeer waarschijnlijk. Helaas wordt je intentie niet heel duidelijk uit je openingspost.

[ Voor 13% gewijzigd door I_IBlackI_I op 07-04-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Met welke reden wil je reizen? Als je een goede reden hebt kom je het land gewoon binnen. Als je geen goede reden hebt, tsja, dan gewoon even niet. België wordt je sowieso geweigerd. Frankrijk ook. Beiden heb je een toestemmingsformulier voor nodig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het dan op Schiphol? Stel ik kom daar aan en wil mn vlucht naar het noorden pakken, Stockholm, word ik dan doorgelaten mits ik hun vraag beantwoord "waarom ga je naar Zweden?" met een goede reden?
Nou ja, ik zou wel willen dat mn vriendin hierheen naar Zweden kan komen. Een goede reden bedenken, mmm creatief brainstormen dan.

Waar haal je zo een toestemmingsformulier voor België en of Frankrijk? bij de gemeente?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het begint gewoon allemaal daar: een goede reden. En gezien je het hebt over creatief denken en brainstormen, lijkt het mij dat je die gewoon niet hebt. Blijf dan gewoon thuis, het is niet het moment om te reizen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, ik heb gewoon het liefst mijn naaste maatje bij mij hier in Zweden, beter als in Nederland. Als ik een goede reden kan bedenken lijkt mij dat niet verkeerd om haar daarmee dan ook hierheen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:05
Wat @Mavamaarten zegt, heb je een goede redenen?
Sterf geval, zwaar zakelijk belang wat ECHT niet via Skype kan, transport van goederen (eten/medisch/zoiets)?

Zoniet => NEE! We zitten namelijk allemaal niet voor ons lol thuis
-- edit --
Aangezien je post tussendoor kwam, dat is GEEN goede redenen. We proberen dat #@&*#@ virus te stoppen door zo min mogelijk contact te hebben en niet te reizen.

[ Voor 26% gewijzigd door Taghorn op 07-04-2020 09:38 . Reden: post TS kwam tussendoor ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:35:
Nou ja, ik heb gewoon het liefst mijn naaste maatje bij mij hier in Zweden, beter als in Nederland. Als ik een goede reden kan bedenken lijkt mij dat niet verkeerd om haar daarmee dan ook hierheen te krijgen.
Ergo: Voorlopig dus even lekker thuis blijven en zo nu en dan eens je linkerhand voor je rechter verwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:15

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:35:
Het gaat niet om een goede reden bedenken, maar om het hebben van een goede reden. En dat laatste heb je blijkbaar niet. De oproep is om dit soort acties niet te doen. Thuis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima, maar waar kan je toestemmingsformulier krijgen om naar Belgie te gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18

DjVe

Hatsaflats!

Al zou je een toestemmingsformulier hebben, dan is het bezoeken van familie/vrienden geen mogelijkheid. Je hoort gewoon thuis te blijven tenzij er echt een gegronde reden is om te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:55:
Bij bedrijven en instanties die redenen hebben om daar naartoe te gaan. Die zijn al geïnformeerd en hebben aan hun personeel de formulieren uitgereikt, bijvoorbeeld verplegend personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je überhaupt al geprobeerd te zoeken?

https://www.nederlandwere.../belgie/reizen/reisadvies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stop nou eens met excuses en omwegen bedenken om iets voor elkaar te krijgen wat niet de bedoeling is.

Ongelofelijk asociaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik sluit dit topic omdat ik niet zo hoe hier een redelijke discussie ontstaat. Tevens is het hier op GoT niet toegestaan om te bespreken hoe je wetten het beste kan overtreden of omzeilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 07-04-2020 10:03 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.