Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC's voor €500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ilyas010
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-05-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Elke game minimaal op High settings spelen met 60 fps, dus games als Call Of Duty, GTA etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb op verschillende sites gezocht. Ik ben op L&O Computers tegengekomen en dealstunter. Op beide sites kan je al een desktop krijgen voor 400, maar ik wil meer RAM, SSD, een andere behuizing en betere videokaart. Dan kom ik uit tot een bedrag van rond de 500 euro en ik vind dit best goedkoop, alleen weet ik niet of het dan wel elke game op High settings kan spelen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat er minimaal 16GB RAM nodig is, videokaart met meer dan 4GB en beter dan de Nvidia 1050 (deze heb ik namelijk in mijn laptop). Ook een processor die beter is dan 8ste generatie i5 (deze heb ik ook in mijn laptop). Ik denk dat dit nodig is, maar ik heb niet zoveel verstand van hardware dus ik wil het graag weten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk maakt het mij niet uit, het gaat voor mij om de prestatie. Ik weet wel de rangorde van Intel processors maar heb niet zoveel verstand van alle andere hardware.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Desktop moet alle games minimaal op High settings aankunnen met minimaal 60 fps.

Wat verwacht je van ons?
Advies over of de systemen op Dealstunter en L&O Computers wel goed genoeg zijn voor mij. Ik heb btw een Medion laptop met een 8th gen i5, 4GB Nvidia 1050, 8GB RAM. Kan alle games aan alleen grotere games op Medium of Low. Ik wil dus weten of een desktop halen van 500 euro wel een goede keus is.

Dealstunter: https://www.dealstunter.n...e-Tabs-panel--description
Deze heeft een mooie behuizing en een 1070 8GB. Totale kosten: €535.

L&O Computers: https://www.locomputers.n...kstop-windows-10-pro.html
Deze heeft een opslag van 16GB plus extra opslag SSD en HDD.
Totale kosten: €485.

Ik ben er van bewust dat ik ook naast de desktop nog een monitor moet aanschaffen en ook muis en toetsenbord, dit is geen probleem.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:04
Een desktop halen met een cpu die nu al tekort komt in games is geen goede koop. Bij beide opties is dat het geval.

• Ilyas010
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-05-2020
Is het mogelijk om een processor apart te kopen en dan zelf vervangen? Of is dit best moeilijk om te doen?

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-11 22:15
Ilyas010 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:04:
Is het mogelijk om een processor apart te kopen en dan zelf vervangen? Of is dit best moeilijk om te doen?
Dat is zeker mogelijk. Als je verstand van computers heb, is het niet lastig om te processor zelf te vervangen. Er zijn genoeg tutorials op internet te vinden hoe dat moet. Je moet vooral voorzichtig te werk gaan.

Ik denk dat je beter zelf een computer in elkaar kan zetten dan een pre build systeem kopen die je voorgesteld hebt. Een computer zelf in elkaar zetten, is minder moeilijk dan het lijkt. Ik raad de tutorials van Paul's Hardware aan als je voor het eerst een computer in elkaar zet (deze tutorials zijn ook handig als je alleen de processor zou vervangen).

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 06:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ilyas010 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:04:
Dat kan, maar bij de eerste optie (de i7 3770) is er geen snellere CPU beschikbaar die in het moederbord past, bij de i5 kan je evt naar een i7, maar dan is de verbetering marginaal en i7s voor "dode" sockets zijn onevenredig duur.

Ik zou zeggen lees je eens in op deze BBG: reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020

Het systeem wat daar staat is nu wat duurder dan toen, maar door slim wat andere onderdelen te kiezen (Ryzen 1600AF ipv 2600, andere SSD en kast/voeding) kan je weer prima rond de 500 euro uitkomen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
Even zoeken en je had al snel iets gevonden voor 500 euro...

Budget-systeem voor casual simracing voor max €500

*burp*

Pagina: 1