Alles in een verzekering oversluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hallo medetweakers,

Ik zag vandaag een topic over Bunq (mijn nieuwe bank) (topic 19836960) en bedacht me dat ik nog steeds een paar rekeningen bij de Rabobank heb lopen. Ik gebruik de rekeningen niet meer (1 persoonlijk, 1 met partner en 1 voor eigen zaak), want heb daar nu 2 bunq accounts voor (prive en zakelijk).
Nu is eigenlijk nog de enige reden dat ik de rekeningen heb omdat ik daar ook mijn verzekeringen heb (inboedel en autoverzekering prive, en zakelijke inboedel en rechtsbijstand).
Deze zijn beide ondergebracht bij Interpolis (rabo vriendje) en ik ben herhadelijk gebeld door de rabo of ik wel echt mn rekening wilde opzeggen (ben niet ingegaan op die lokkertjes, die haat ik (ben toch al die tijd al klant, en nu ineens korting als ik weg wil?!), en het zou lastig zijn om mn verzekeringen te behouden zonder rekening.
Lang verhaal kort:
Ik zoek een nieuwe (onafhankelijke partij van een bank) verzerkeringsmaatschappij voor:
- inboedel huis
- autoverzekering (betaal nu 200 euro p/m (24 jaar en dure Audi)
- als zorgverzekering erbij kan ik pakket (met evt. korting) dan doe ik dat graag.
— is nu in totaal ongeveer 320 euro p/m
Zakelijk:
- inboedel ca. 15K (online bedrijf)
- rechtsbijstand
— is nu in totaal ongeveer 30 euro p/m (kon dit zelf niet goedkoper vinden)

Nou ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met andere maatschappijen.
Ik heb er een aantal om offertes gevraagd, maar kwam niet echt lager (of beter in voorwaarden uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22
Heb je de verzekeringen al eens los door independer of een andere vergelijkingssite gehaald?
De korting bij 1 partij is soms minder dan de verzekeringen los onderbrengen bij andere partijen.
Zorgverzekering kun je pas weer aan het einde van het jaar oversluiten, die moet je bij 1 partij laten voor nu.

En waarom los van een bank? Ik heb de opstalverzekering via SNS, die was het goedkoopste. Ik heb wel een SNS rekening, maar die kun je ook aanvragen als je er geen rekening hebt (ze verkopen natuurlijk graag;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-10 16:45

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Ik ben zelf i.v.m. samenwonen net alles aan het opzeggen bij Hema.

Oorspronkelijk had ik alles behalve auto lopen via Woongarant(de hypotheker).
Hema was stukken goedkoper met betere dekking. Uiteindelijk ook de Auto daarheen verplaatst.

Ondertussen zit de autoverzekering bij SNS. ( zonder daar rekeningen te hebben ) Dat was op dat moment de goedkoopste.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:35

Dennis1812

Amateur prutser

Alles via ZLM, behalve zorg dan, deze komt voor ons het goedkoopste uit. Ook prima service en betalen snel uit wanneer nodig.
Gooi het eens in independer.nl. Denk dat je stukken goedkoper kan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Ik ben vorig jaar gewoon naar een tussenpersoon gegaan hier in het dorp. Hun alles laten regelen, uiteindelijk 10 euro per maand minder kwijt en beter verzekerd. Ik ga er niet meer mee lopen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:03
Hier alles (behalve zorg) bij fbto lopen. Het is niet de goedkoopste maar op de momenten dat er wat was stonden ze voor mij klaar (goede klantenservice). Persoonlijk betaal ik daar graag wat meer voor want als je ie verzekering nodig hebt is dat vaak niet het moment dat je tijd hebt om in discussie te gaan etc.

Beetje off-topic maar Persoonlijk zal ik wel altijd iig een rekening laten lopen bij een 2de bank.
Heb ooit in Guatemala gestaan waarbij van de hele groep niemand iets kon betalen met de ING, creditcards werkte er ook niet. Ik was blij dat ik nog extra pas had van de Rabo. Ook door een storing bij de ene bank het voordeel gehad dat ik de andere bij me had.
Ook als je zag hoe mensen in de problemen kwamen toen de DSB omviel en zij geen alternatief hadden naast de DSB zorg ik dat ik op mijn 2de bank minimaal 1 maand aan leef en hypotheek geld heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb ook alles bij 1 partij. Heb niet het idee dat ik teveel betaald, maar kan ongetwijfeld ergens goedkoper. Echter, als er wat is, is 1 mailtje voldoende. Ze weten alles van me en pakken het ook allemaal zelf op.

Behalve dat tientje verschil, zie ik geen reden om met verzekeringen te gaan shoppen. Los van wellicht een paar die hele beroerde voorwaarden hebben.
Pagina: 1