Macbook scherm stuk, externe niet aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanesssa
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05-2020
Goede avond,

klopt het dat je wanneer je scherm stuk is, (als in, zoveel strepen dat je niets meer kunt lezen) geen extern scherm kunt aansluiten als je nieuwe IOS installatie hebt?
(dus nog moet inloggen op je apple ID etc)

Ik heb onze macbook ter reparatie aangeboden.. maar nu blijkt dat 900,- te moeten kost..
Dus ik dacht.. dan koop ik voor dat geld wel een extern scherm in plaats van een reparatie op een 2017 model..

echter zeggen ze dat het geen nu heeft omdat je een scherm pas aan krijgt als je je nieuwe installatie volledig doorlopen hebt. en dat mogen ze bij het reparatie centrum niet voor je doen |:(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en geen TV / oud scherm / leenscherm van een vriend om dat even mee te testen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanesssa
Nou.. hij ligt nu nog bij reparatie centrum dan moet ik eerst terug laten sturen..

ik denk als iemand het weet dan kan ik makkelijker beslissen wat te doen. Maar ik vind het een wazig verhaal.
Maar het zou natuurlijk kunnen.. Apple geen plug en Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanesssa
Ter info: de HD was voorafgaand reperatie gewist.. dus geen iOS erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Vanesssa MacBooks draaien op macOS (voorheen Mac OS X), dus niet op iOS. ;) Ik heb zelf een 13" MacBook Pro uit 2017 en mocht het scherm stukgaan, dan zou ik er ook geen 900 euro voor over hebben. Een extern scherm is dan een prima oplossing. Je hebt dan wel een verloop nodig van USB-C naar HDMI, of een USB-C hub waar een HDMI-aansluiting opzit.

De videokaart is niet defect?

[ Voor 39% gewijzigd door syltheboy op 07-04-2020 01:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Ken je iemand anders met een MacBook of iMac?

https://support.apple.com...t-disk-mode-mchlp1443/mac

[ Voor 48% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2020 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat, of iemad met gelijke hardware vinden en daar even jouw ssd in stoppen en inloggen, de updates draaien - beeldscherm testen en dan SSD wisselen en opstarten dat ding.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 01:24:
Dat, of iemad met gelijke hardware vinden en daar even jouw ssd in stoppen en inloggen, de updates draaien - beeldscherm testen en dan SSD wisselen en opstarten dat ding.
@franssie Zo makkelijk gaat dat niet bij de nieuwere modellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

syltheboy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 01:27:
[...]

@franssie Zo makkelijk gaat dat niet bij de nieuwere modellen. ;)
oh dat zou kunnen, is denk ik ook de reden dat ik sinds 2013 geen nieuwe mac meer heb gekocht.

Maar als het originele OS er nog op staat dan moet het toch werken?

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 07-04-2020 02:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@franssie Ja, dat lijkt me ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:45
Watvoor MacBook is het? Ik heb misschien een vervangend scherm liggen voor een fractie van de €900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanesssa
ohh ja sorry, ik ben een macbook noob..

We hebben nog een nieuwere macbook van mn man z'n werk.. en ivm thuiswerken ook even een mac scherm

Het is een macbook Pro.. van midden 2017 Ik weet niet hoe ik het type kan vinden..
heb wel een serie nummer

[ Voor 25% gewijzigd door Vanesssa op 07-04-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Als het goed is zou jouw MacBook ook moeten werken met dat scherm. Is dat een scherm met USB-C?

[ Voor 61% gewijzigd door syltheboy op 07-04-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier kun je het serienummer invullen, je komt dan exact op de Mac uit die je hebt. https://everymac.com/ultimate-mac-lookup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:17
volgens mij moet jij gewoon via thunderbold/displayport beeld kunnen krijgen op je externe scherm.
Vanuit reparatieservice lijk je wel voor het blok gezet te worden door even 900 euro af te tikken...

heb je de laptop via apple ingeleverd?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanesssa
koentjuh1987 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:30:
volgens mij moet jij gewoon via thunderbold/displayport beeld kunnen krijgen op je externe scherm.
Vanuit reparatieservice lijk je wel voor het blok gezet te worden door even 900 euro af te tikken...

Dat gevoel had ik er ook bij..
Bij Amac.. omdat amsterdam dicht was ivm corona..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:30:

Zal niet de eerste keer zijn dat er torenhoge bedragen gevraagd worden.. terwijl er een simpele (lees extern scherm) een prima oplossing is, maar door <insert vage reden> niet kan.. en je toch echt die in dit geval 900 euri moet af tikken..

nou weet ik echt niet wat het scherm los kost, en hoeveel werk er aan is om hem te vervangen, etc en het is appels met peren vergelijken tov non-apple producten..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:17
SMSfreakie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:14:
[...]

Zal niet de eerste keer zijn dat er torenhoge bedragen gevraagd worden.. terwijl er een simpele (lees extern scherm) een prima oplossing is, maar door <insert vage reden> niet kan.. en je toch echt die in dit geval 900 euri moet af tikken..

nou weet ik echt niet wat het scherm los kost, en hoeveel werk er aan is om hem te vervangen, etc en het is appels met peren vergelijken tov non-apple producten..
https://mac-fix.nl/macbook-a1708-reparatie/

misschien niet helemaal representatief maar hier worden prijzen genoemd van 600 euro.. scheelt je toch weer 300 euro... maar zo zijn er eventueel nog meer bedrijven die dat kunnen doen. Zit je alleen nog in je fabrieksgarantie dan is het een ander verhaal... (check dat iig goed alvorens je naar een dergelijk bedrijf gaat).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dat klopt niet - je kan een macbook namelijk PRIMA installeren met de klep gesloten op een extern scherm. Regelmatig gedaan.

900 euro is zowiezo erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Hangt van je MacBook en je instellingen en je aansluitingen af. Als je een firmware wachtwoord hebt en een T2 kan het zijn dat je bijv. na de prompt pas een extern scherm kan gebruiken.

In principe zou het niet uit moeten maken tijdens normaal gebruik, een scherm is een scherm en hoe het aangesloten is maakt voor de software niet uit. Als je dingen toevoegt zoals een eGPU of DisplayLink adapter is het een ander verhaal, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32

MsG

Forumzwerver

Bij een compleet nieuwe installatie werkt het tweede scherm niet altijd in de installatievensters, ook niet vanuit de recovery-omgevingen. Heb hier een container macbook met een kapot scherm en had hetzelfde euvel. Gelukkig zag ik op het hoofdscherm nog net genoeg om de schermpjes door te klikken. Nu kan ik hem gewoon dichtgeklapt gebruiken als een soort Mac Mini.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1