Hoe dit parkeer probleem op te lossen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-11 18:15

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik heb een klein probleempje met parkeren. Of beter gezegd, mijn buren hebben een probleem met mijn parkeren.

Zie de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eswgMzRnLu-ESS_0-RT3N9i9vuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kR5qECdrF1Tm0RxAOQSGp36B.jpg?f=fotoalbum_large

Ik woon in huis A. Het is een nieuwbouwwijk en in 2015 ben ik er met mijn ouders gaan wonen.
Sinds vorige zomer heb ik een eigen auto. Ben er super tevreden mee.

Ik parkeerde toen altijd mijn auto op de parkeervakken in 1. Hij stond dan wel onder de bomen (vies!) en het is 60m lopen. Ik kan hem niet bij huis parkeren omdat dat met twee auto's al vol staat en ik woon aan een fietsstraat, dus daar zijn verder geen parkeervakken.

Sinds een paar maanden hebben de kinderen van huis B ook een eigen auto. Zij gaan beiden nog naar school en zijn praktisch altijd eerder op de dag terug dan ik ben. Dit betekent dat de vakken 1 bijna altijd bezet zijn. De kinderen hebben wel kleine auto's, dus ik zou de mijne er achter kunnen zetten als ik half op de stoep ga staan (oranje).

De vakken bij 2 (80m lopen) worden gebruikt door huizen C & D, maar zij zijn net zoals ik pas later op de middag thuis. Wanneer ik kom aanrijden is het zo'n 50/50 of daar een parkeerplek vrij is. Dus omdat dat de dichtstbijzijnde plek is, ging ik maar daar staan als het kon of anders door rijden naar de vakken in 3 (110m lopen).

Ik vind het verder niet zo'n probleem om dat stukje te moeten lopen, want dat is nou eenmaal de situatie. Ook ben ik van mijn oude huis gewent dat ik 60m moest lopen.

Dit ging een hele poos goed tot ik door de buurvrouw van huis C werd aangesproken.
Wat ze exact zei laat ik buiten beschouwing (het was niet super vriendelijk, maar ik snap de irritatie op zich wel), maar het komt er op neer dat zij vind dat ik de parkeerplaats voor haar huis voor haar moet vrijhouden en de parkeerplaats voor huis D voor de D buren vrij moet houden.

Wat ik toen als compromis heb gedaan is om mijn auto af en toe, ook als dat niet nodig was, in 3 heb gezet. Ik wist dat ze het daar ook niet mee eens zou zijn, maar zo dacht ik mooi tussen onze beiden wensen in te zitten.
Blijkbaar was ze het er nog steeds zo niet mee eens dat ze zelf verkeerd (4/5de buiten vak) is gaan parkeren op een manier dat ik met mijn auto niet weg kon. De buurman hield zijn hoofd gelukkig wel koel en zette de auto aan de kant toen ik aanbelde.

Sindsdien is de situatie ongewijzigd. Soms parkeer ik verder dan voor mij noodzakelijk is en soms ook niet.

Sinds de Corona uitbraak werk ik thuis en omdat ik wist dat ik niet echt de auto zou pakken, heb ik hem bij 3 gezet. Ik wil natuurlijk niet expres in de weg gaan staan als dat niet nodig is.
Mijn auto heeft daar 2.5 weken gestaan. Toen ik weer een ritje moest maken, zag ik dat mijn auto ook daar vies was geworden van de boom die daar staat en de vogels die daar bij horen.
Na dat ritje heb ik hem maar in 4 gezet omdat dat praktisch even ver weg is voor mij en er geen bomen staan.

Blijkbaar werd me ook dat niet in dank afgenomen. Hij heeft er van zaterdagmiddag tot vandaag (maandag) middag gestaan. Op maandag ochtend komt de vuilniswagen langs en blijkbaar hadden mensen de afvalbakken achter mijn auto gezet (terwijl die er al stond). Normaal zetten ze die daar ook op het parkeervak. Nu heeft de ROVA dus bij die buren daar zitten klagen dat ze er niet bij konden.

Vandaag werd ik dus aangesproken door een meneer die daar ergens woont met de vraag of ik op zondag mijn auto daar niet wil neerzetten. Blijkbaar is dit ook door hun buurt whatsapp groep gegaan.

Daarop heeft buurvrouw C mijn moeder weer ge'appt dat ik ergens anders moet parkeren.

Elke keer komt van hun de suggestie dat ik maar gewoon in 5 (120m+ lopen) moet parkeren omdat dan niemand last van mij heeft.

Wat kan ik het beste doen?
Is het redelijk dat zij vinden dat ik in 5 moet parkeren?
Is het redelijk van mij als ik gewoon de dichtstbijzijnde plek opzoek?
Is het redelijk dat ik een plek moet vrijhouden zodat de afvalbakken er kunnen staan?
Is het redelijk dat ik denk dat als iedereen zijn auto 1 vak opschuift, dat er dan helemaal geen probleem meer is?

Ik hoop dat ik de situatie zo fair mogelijk heb uitgelegd, maar ik ben natuurlijk geen neutrale partij in deze kwestie. Hou daar dus rekening mee ;)
Als ik het helemaal verkeerd doe, dan hoor ik dat graag.

Dankjewel voor het lezen!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34

InFamous

excommunicado

Ehm what about flikker lekker op (de zeurende buren dan). Zolang jij geen overlast veroorzaakt zijn die parkeervakken voor iedereen, ik ga er vanuit dat de parkeervakken openbaar zijn?

Formerly known as Ragdoll

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zijn het openbare parkeerplaatsen? Dan kan je er gewoon parkeren, dan gaat het alleen om de fatsoensvraag.

Zijn de parkeerplaatsen specifiek voor bepaalde woningen? Dat komt niet (vaak) voor, maar dat kan je bij de gemeente even navragen. Ik ga er niet vanuit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:56
Tja,

uiteindelijk probeer je volgens mij met iedereen rekening te houden en kun je niet veel meer doen.
Bij ons is de parkeerdruk ook hoog maar ik gruwel van de dag dat ik ook dit soort gesprekken moet aangaan.

Dat duidt namelijk op iets.

Heb je niet veel aan, maar sterkte!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:47
Openbare parkeerplaatsen? Gewoon parkeren waar een plekje vrij is.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tsja je hebt geen rechten op openbare parkeerplaatsen ook niet voor je eigen deur. Zo moet jij gewoon een plekje zoeken en moet mevrouw C niet miepen. Dit soort topics zijn al vaker voorbij gekomen.

Het praten is blijkbaar ook al passé. Dus bij pesterijen, fout parkeren etc. neem contact op met de wijkagent/ boa.

• diondokter

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:37:
Zijn het openbare parkeerplaatsen? Dan kan je er gewoon parkeren, dan gaat het alleen om de fatsoensvraag.

Zijn de parkeerplaatsen specifiek voor bepaalde woningen? Dat komt niet (vaak) voor, maar dat kan je bij de gemeente even navragen. Ik ga er niet vanuit.
Nee, het zijn volledig openbare parkeerplaatsen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:34
Ik zou parkeren waar plek is. Vervelend maar dan hadden de klagende buren een huis met oprit moeten kopen.
Iedereen heeft net zoveel recht om daar te parkeren, dus ook jij.
Vervelend maar ik zou de volgende keer toch even (sarcastisch) laten vallen dat het openbare plekken zijn.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nu ga je iedere keer rechtsaf naar 1 tot en met 5, wat biedt de weg die rechtdoor gaat? Of wat biedt de weg die linksaf gaat?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
diondokter schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:41:
[...]

Nee, het zijn volledig openbare parkeerplaatsen.
Lekker hun probleem dus.
Daarnaast zit ik dat al die huizen een oprit hebben. Met plek voor 1 of 2 auto's achter elkaar.
Dus als ze hun 3e auto willen parkeren moeten ze een paar meter lopen? Lekker negeren.

Al moet je dan misschien een dashcam gaan kopen voor als je straks ineens 4 lekker banden hebt.

TheS4ndm4n#1919

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Oh vreselijk, hier ben ik ook geweest.. uitzichtloze situatie. Ik heb uiteindelijk met onze buren samen het hegje tussen onze opritten weggehaald om meer plek te maken. De vrouw heeft zelf maar 1 auto, dus dat was echt geen probleem voor d'r.

Ik kan net niet zien of zoiets mogelijk is, maar dat is de situatie die bij ons uiteindelijk de rust terug bracht in de buurt. (inmiddels verhuist naar wat rianters :9)

Het zijn openbare parkeervakken, maar mensen zijn jaren gewend dat ze voor de deur + oprit kunnen staan, voor bezoek én gemak. Probeer eens op die vakken te staan langer dan 2 dagen en je krijgt dit soort ellende.

[ Voor 3% gewijzigd door graceful op 06-04-2020 21:53 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:30

Notna

Where are you?®

Kosten en baten; hoeveel is het je waard om het te negeren en gewoon te parkeren waar je wilt?

Sec gezien sta je volledig in je recht. Het zijn openbare plekken, dus je mag er staan en niemand die je dat kan verbieden (gemeente en politie daargelaten).

Maar als je het negeert, gaan er pesterijen komen. Daar kan je met dit soort mensen op wachten. Wederom; wat is het je waard?

Xbox Live ID:Notna8310

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-11 22:46
Is het redelijk dat ik een plek moet vrijhouden zodat de afvalbakken er kunnen staan?
Naar mijn weten enkel als dat ter plekke met borden is aangegeven. Meestal staat er dan een bord met "Parkeerverbod op dag X van tijd Y tot tijd Z". Zonder is 't gewoon een normaal parkeervak.
Als trouwens de vuilophaal op maandag langskomt is 't niet de bedoeling dat er zondag al kliko's staan, maar dat ter zijde :p

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:38
Stelselmatig je 3e (!) auto voor de enige parkeerplaats bij iemand's huis neerzetten is weinig sociaal (in dit soort woonwijken). Een auto daarentegen ergens niet neerzetten om prioriteit aan vuilcontainers te geven (die ook wel een paar meter verder kunnen staan) slaat weer wat door :P

De echte oplossing is eigenlijk simpel: als een 3e auto zo belangrijk is dan de tuin betegelen en het probleem zelf oplossen.

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Rukapul schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:55:
Stelselmatig je 3e (!) auto voor de enige parkeerplaats bij iemand's huis neerzetten is weinig sociaal (in dit soort woonwijken). Een auto daarentegen ergens niet neerzetten om prioriteit aan vuilcontainers te geven (die ook wel een paar meter verder kunnen staan) slaat weer wat door :P

De echte oplossing is eigenlijk simpel: als een 3e auto zo belangrijk is dan de tuin betegelen en het probleem zelf oplossen.
Ben het hier wel mee eens. De 3e auto van een huishouden bij iemand anders recht voor de deur parkeren omdat het 20-50 meter lopen scheelt is niet echt sociaal. Parkeer gewoon lekker bij 5.
edit: neemt niet weg dat de bewoners daar ook niet te veel moeten piepen als ze af en toe 20 meter extra moeten lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door IVIaarten op 06-04-2020 22:01 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Kijkende naar de foto is het echter niet de enige plek. Huis C heeft immers een oprit. (Die zelfs zo royaal is dat daar 3 autos passen)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 06-04-2020 22:01 ]

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:46
wat is er mis met 120 meter lopen als je iedereen er gelukkig mee maakt om op plek 5 te parkeren? wat een afstand. Bolt doet er zo’n beetje 12 tellen over. Maar al dat gezeik op de buurt gaat je veel meer tijd kosten en onderlinge frustraties. Niet nodig.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:34
Is er een structureel tekort aan parkeerplaatsen? Of is er slechts gezeur over de voorkeur een zo kort mogelijke afstand tot de voordeur te hebben?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:20
Gewoon bij 5 parkeren en achterom lopen, scheelt qua afstand toch niet zoveel?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:19

steveman

Comfortabel ten onder

"Op funda staan huizen met oprit te koop" maar goed daar wordt de sfeer niet beter van. Gezeik altijd dit soort dingen :S

Bij mij in de buurt zet iemand zodra de auto vertrekt z'n scooter op het parkeervak om hem bezet te houden :') Dat bestaat ook.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik vind persoonlijk dat iedere er huis 1 auto voor deur moet kunnen parkeren en de rest zoekt het maar uit. Maar tja, laat je een parkeerplek vrij dan zet een ander hem er neer. Kortom je gaat er nooit uitkomen. Wij zitten hier het zelfde, er is hier 1,2 parkeerplek per huis. Ik best wel ruim, maar een aantal buren hebben 3 of 4 auto's omdat de Kids er ook 1 hebben. Dus genoeg ergernissen dus. Maar je doet er niks aan. Dus gewoon doen wat je het beste vindt on jouw situatie.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-11 06:11
wat is nu 100 meter lopen, lekker bij 5 neerzetten. Ik zou dr geen burenruzie om riskeren :p

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 21:54
Oplossing je auto verkopen en een fleetwood terugkopen en hem parkeren op de plek bij huis c.

Dan weet ze zeker dat ze hem er niet meer kwijt kan.

Maar zonder dolle als het een openbare plek is mag en kan je staan waar je wil en dat je al zo er overdenkt moet al genoeg zijn en blijkt al van veel fatsoen.

Maar dat fatsoen zou bij mij heel snel afnemen met dit soort gezeur.

• diondokter

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:05:
Is er een structureel tekort aan parkeerplaatsen? Of is er slechts gezeur over de voorkeur een zo kort mogelijke afstand tot de voordeur te hebben?
Op plek 5 staan meestal maar 1 of 2 auto's. Geen tekort dus.
Nielson schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:07:
Gewoon bij 5 parkeren en achterom lopen, scheelt qua afstand toch niet zoveel?
Er is geen achterom.
Notna schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:00:
[...]

Kijkende naar de foto is het echter niet de enige plek. Huis C heeft immers een oprit. (Die zelfs zo royaal is dat daar 3 autos passen)
Bij hun passen 2 auto's. Ze hebben 2 auto's, maar meestal hebben ze 1 op eigen terrein.

De auto's die we hebben zijn: Gezinsauto, werkbus en mijn auto. Ik heb mijn auto nodig om op werk nodig, mijn moeder de bus om haar werk te doen en mijn vader de gezinsauto om op zijn werk te komen. Over een jaar of twee ben ik het huis uit, dus dan is het probleem ook opgelost.
Jampot007 schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:12:
wat is nu 100 meter lopen, lekker bij 5 neerzetten. Ik zou dr geen burenruzie om riskeren :p
Het punt is dus een beetje waarom ik 50 meter extra moet lopen terwijl mijn buurvrouw weigert om 5 extra te lopen.

• route99
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Als je deze richtlijn per dag aan houdt... word jij blij.. je krijgt voldoende beweging ... en integreer je dat met ergens de auto op iets grotere afstand parkeren waar meer ruimte is... zijn de buren ook blij....
Een mooie win-win situatie....zeker als het om een 3e auto gaat....
Zodra de gemeente wat anders gaat regelen in jouw buurt agv teveel onvrede... vermoed ik dat je wel eens veel slechter af kunt zijn... een verplichte vergunning... vast niet gratis...

Give it a thought....

Nu helemaal....
. Over een jaar of twee ben ik het huis uit, dus dan is het probleem ook opgelost.
Welk echt probleem denk je nu op te lossen.... over die "paar meter"...

[ Voor 12% gewijzigd door route99 op 06-04-2020 22:21 ]

• Taghorn
  • Laatst online: 02-11 11:06
Als ik zelf nummer 2-5 was, de norm is iets van 1,2-1,5 parkeer plekken per huis. Inclusief bezoek. Verschilt klein beetje per gemeente.
Als een huishouden dan 3 auto's wil, dan hebben ze letterlijk de stront plekken onder de bomen te pakken. Een hoes voor over de auto lijkt mij dan een mooie oplossing. Voortuin betegelen of de garage leeg ruimen is een andere (en ja, dit is geen recht van je buren. Er is echter beperkt parkeerplek en bezoek moet ook ergens staan)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:19

steveman

Comfortabel ten onder

Tja nu ik erover nadenk, het is toch de gulden middenlijn vinden denk ik. Als je de bal zo op de stip legt zijn na korte tijd de gratis parkeerplekken met de morgenzon vertrokken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• diondokter

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
Taghorn schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:22:
Als ik zelf nummer 2-5 was, de norm is iets van 1,2-1,5 parkeer plekken per huis. Inclusief bezoek. Verschilt klein beetje per gemeente.
Als een huishouden dan 3 auto's wil, dan hebben ze letterlijk de stront plekken onder de bomen te pakken. Een hoes voor over de auto lijkt mij dan een mooie oplossing. Voortuin betegelen of de garage leeg ruimen is een andere (en ja, dit is geen recht van je buren. Er is echter beperkt parkeerplek en bezoek moet ook ergens staan)
Alle huizen op de nieuwbouwwijk zijn verplicht twee auto's op eigen terrein te kunnen hebben. Dat geld voor ons en voor hun. Dat is dus nog aangevuld met openbare parkeerplaatsen.

Wij hebben dus twee bij huis, een aan de weg.
B heeft een bij huis, twee aan de weg.
C heeft een bij huis, een aan de weg.
D heeft een bij huis, een aan de weg.
E heeft een bij huis, nul aan de weg.

Volgens mij doen we het dan niet zo verkeerd toch?
We hebben eigenlijk nog een vierde maar die hebben we altijd een halve kilometer verderweg waar het altijd leeg is en niemand er last van heeft (buiten de woonwijk). Maar die wordt ook niet veel gebruikt.

• route99

route99

Ik zet onze auto juist vaak express verder weg... want kortbij waar "velen" hem neer willen zetten, zie ik regelmatig schade agv de beperkte ruimte die er is en soms mensen op die parkeerplaats hem dan aan de zijlijn gaan parkeren waardoor andere die uit de reguliere vakken komen gemiddeld meer schade veroorzaken... De 2e auto van ons staat geregeld nog verder, heb er geen problemen mee om een straatje om te lopen waar echt ruimte is...
De wat oudere wijken zijn er nu eenmaal niet op gebouwd om 2-3 auto's per huis kwijt te raken.

• diondokter

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
steveman schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:24:
Tja nu ik erover nadenk, het is toch de gulden middenlijn vinden denk ik. Als je de bal zo op de stip legt zijn na korte tijd de gratis parkeerplekken met de morgenzon vertrokken.
We hebben geen betaalde plekken in onze gemeente!
Een van de perks van in het oosten wonen ;)

• route99

route99

Volgens mij doen we het dan niet zo verkeerd toch?
Daar gaat het niet alleen om.. heb je die herrie er voor over voor wat extra meters lopen.... die Oosterlingen zijn toch soepeler dan.... ? (ben er zelf ook een...)
Is het je echt een trammelant waard voor de korte tijd dat je er nog woont?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 21:20
Het valt me op dat de buurt in de laatste jaren helemaal vol is gebouwd, terwijl er geen parkeerplekken bij zijn gekomen? Als iedereen één plekje opschuift, dan kun jij parkeren bij 1 en hoeft niemand (veel) verder te lopen :).

My favorite programming language is solder.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56
Kunnen je ouders niet wat ruimte in de voortuin maken zodat de derde auto er kan staan?

• LucyLG
  • Laatst online: 25-07-2024
wat een verhaal maar openbare parkeerplaatsen mag je parkeren en je hoeft niemand om toestemming te vragen.

Auto in eigen tuin zetten hebben mijn ouders gedaan maar dat kan alleen indien je er kan komen zonder er een andere parkeerplaats die niet van jou is op te offeren. Er was voor hun deur alleen een stuk perk met steen en ze hebben de bielzen betaald en de naaste buren hebben nu ook auto in de tuin gezet. Ze mogen over de stenen rijden en het fietspad passeren maar die hebben wel voorrang. Over fietspad rijden is wel een ding maar gemeente was akkoord. EUR 750 voor de opritstenen maar de buren hebben niet meebetaald en beetje lullig maar jaaaaaaaa

Het kan dus wel. De buurt kan het stom vinden maar het is wel lekker zon eigen parkeerplek.

[ Voor 75% gewijzigd door LucyLG op 07-04-2020 01:15 ]

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11 18:58
Zolang je niet bang bent voor schade aan auto, gewoon parkeren.

Netjes uitleggen dat het openbare parkeerplaatsen zijn.Jij betaalt ook belasting en accijnzen. Jij mag daar ook parkeren en hebt geen eigen oprit (alleen je ouders)...

Sommige mensen....

[ Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 07-04-2020 01:25 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Verwijderd

Je hoeft natuurlijk niet te reageren als het topic je niet aanstaat.

[ Voor 76% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2020 11:10 ]

• sprankel
  • Laatst online: 07-11 22:54
Wauw, moesten mijn buren met dat soort verhaaltjes afkomen, het zou hier nogal wat worden gezien iedereen hier moet wandelen. Die plaatsen zijn openbaar en de buren hebben helemaal geen poot om op te staan om openbare plaatsen op te eisen. En nog veel minder je te blokkeren zodat je niet weg kan.

Het is duidelijk dat de buren samenwerken en allen van mening zijn dat ze recht hebben op hun privé openbare parkeerplaats.

Je hebt 2 opties,
Ofwel doe je wat ze vragen en zoek je zelf maar een plaats waar zij nooit geen last hebben. Wat je niet moet doen is proberen een beetje hier en een beetje daar te parkeren om de 'last' te verdelen, dat gaat alleen maar in meer discussie eindigen en dan sta je nog verder. Deze levert je sowieso het minste zorgen en gezever op.

Ofwel stel je er paal en perk aan, het zelf gaan uitleggen, gezien wat je verteld, heeft geen zin. Ik zou beginnen bij de wijkagent als diplomaat in te schakelen om even gezellig rond te gaan en overal uit te leggen dat jij evenveel recht hebt om daar te staan zoals ikzelf wat dat betreft. Liefst met de uitleg dat hij het gaat melden bij de gemeente om te kijken of ze toch niet iets kunnen doen zodat het ze mogelijks zich daaraan vast houden.

Kans is groot dat u buren dat u niet in dank gaan afnemen en zich "gepakt" gaan voelen, daarom dat je de wijkagent moet vertellen zo diplomatisch mogelijk te zijn. Als dan u auto terug geblokkeerd staat (kans is groot), foto nemen als bewijs (sowiezo altijd doen), vriendelijk gaan vragen om de auto te verzetten en als de auto verzet is melden dat je het nagevraagd hebt bij de wijkagent, dat je er wel degelijk mag staan en zo diplomatisch mogelijk mededelen dat jij ook ergens je auto kwijt moet, dat je het ook liever anders had gezien maar dat je geen zin hebt om dit te blijven doen.
Uiteraard gaan ze je dan terug blokkeren, dan bel je de politie en laat hun het oplossen, blijf er zelf van tussen. De keer daarop, terug politie, blijf er van tussen.

Edit;
Schade aan de auto? Die kans bestaat, meestal is er 1 buur die de boel ophitst, probeer uit te vissen welke dat is zodat je van het begin kan zeggen tegen de wijkagent, dat huis doet het moeilijkste en vermeld ook dat ze communiceren via Whatsapp. Als er dan plots een kras is, dan gaat men instant bij die buur aankloppen als eerste en die extra hard aanpakken en is vragen of hij zijn WhatsApp kan tonen waarin hij waarschijnlijk zo dom was om iets te schrijven als "ik heb hem een lesje geleerd". En als deze buur het niet toont, de volgende buur heeft dat ook staan op zijn Whatsapp. Dossier opbouw is altijd belangrijk, verzamel alles wat je kan.

Op de reacties first world problems, dat klopt, maar het issue is hier vooral een reeks buren die samen spannen en blijkbaar in staat zijn een buren ruzie te starten over dit first world problem. De vraag is dan ook eerder hoe je dit aanpakt want leuk is anders als de buren je continu liggen te treiteren. Of dan krijg je plots de politie aan je deur omdat de buur plots vind dat je teveel lawaai maakt (daarom again, dossier opbouw en via de wijkagent gaan zodat jij de controle hebt, want anders staan ze daar met 5 te verklaren tegen de politie wat jij allemaal verkeerd doet en hoeveel overlast jij wel niet veroorzaakt, altijd best dat jij eerst naar hun bent gekomen en de situatie reeds gekend en bewezen is)

[ Voor 26% gewijzigd door sprankel op 07-04-2020 01:51 ]

Verwijderd

*snip*

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2020 11:12 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:38

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou ook op 5 gaan staan. Maar dat is omdat je het toch niet gaat winnen, niet omdat ze gelijk hebben. Want ik vind die mensen maar zeikerds, ze hebben royale opritten!

Wel irritant zeg, zo’n woonwijk. Ik heb niet eens een oprit maar kan wel mijn auto altijd zien staan. Maar ik heb dan ook geluk, ik heb zo’n 5 situatie aan de overkant, kijk daarop uit vanuit mijn keukenraam. Is een royale parkeerplaats naast een flat en in die flat zijn er weinig autobezitters..

• route99

route99

Ga er liever niet op in. :)

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2020 11:12 ]

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:58

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Koop een dashcam (voor+achter) die (op beweging) op kan nemen, ook wanneer de auto stil staat.

Flinke kans dat deze mensen zichzelf helemaal opvreten als ze vanwege corona thuiszitten en elke keer jou auto voor hun raam zien staan.

Als ze jouw auto iets aandoen, wil je dat wel op video hebben.

-

Of gewoon elke keer als hun auto daar staat, aanbellen of ze 'm even op hun oprit willen zetten, zodat jij op de straat kan parkeren.

Als je dat elke dag doet, zijn ze zo verhuist :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:37

franssie

Save the albatross

Niets mis met een beetje beweging - ik zet mijn auto vaak verder weg zodat ik ook nog wat loop.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 00:09

PcDealer

HP ftw \o/

LucyLG schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 01:11:
Auto in eigen tuin zetten hebben mijn ouders gedaan maar dat kan alleen indien je er kan komen zonder er een andere parkeerplaats die niet van jou is op te offeren.
Er staat mij bij dat de gemeente toestemming moet geven voor het aanleggen van een parkeerplaats in de eigen tuin.

Trouwens, grote kans dat het niet toegestaan is om de oprit als parkeerplaats te gebruiken. Zou mijn probleem niet zijn, maar ik waarschuw vast.

@diondokter het verbaast mij dat ik dit lees, maar je hetbt het over een nieuwbouwwijk. Er is een regel voor het minimale aantal parkeerplaatsen per inwoner (of woning). Zoek dat uit en dan weet je of het voldoende is. Sowieso is dat het probleem van de gemeente en niet van jou. Jij kan parkeren op elke openbare parkeerplek, maar dat is al genoeg aangegeven.

Ik woon in een nieuwbouwwijk (eind 2004) en mensen parkeren lieverin de berm dan dat ze 2 meter extra moeten lopen. Go figure.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 07-04-2020 02:54 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• LucyLG
PcDealer schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 02:53:
[...]

Er staat mij bij dat de gemeente toestemming moet geven voor het aanleggen van een parkeerplaats in de eigen tuin.

Trouwens, grote kans dat het niet toegestaan is om de oprit als parkeerplaats te gebruiken. Zou mijn probleem niet zijn, maar ik waarschuw vast.

@diondokter het verbaast mij dat ik dit lees, maar je hetbt het over een nieuwbouwwijk. Er is een regel voor het minimale aantal parkeerplaatsen per inwoner (of woning). Zoek dat uit en dan weet je of het voldoende is. Sowieso is dat het probleem van de gemeente en niet van jou. Jij kan parkeren op elke openbare parkeerplek, maar dat is al genoeg aangegeven.

Ik woon in een nieuwbouwwijk (eind 2004) en mensen parkeren lieverin de berm dan dat ze 2 meter extra moeten lopen. Go figure.
ja de gemeente heeft een vergunning afgegeven aan mn ouders 20 jaar terug als ze gemeente zouden betalen voor de aan;eg van oprit . Maar nu gebruiken alle buren de oprit en rijden schuin over fietspaden en parkeren in de tuin. Mn ouders hebben er geen grote moeite mee maar ze hebben als enige een vergunning (het is echt oppassen voor fietsers). De oprit mogen ze zeker niet staan. Ze mogen wel doorrijden over het fietspad. De buren rijden echter een flink eind over het fietspad om te parkeren in hun tuin die stuk kleiner is en auto net past en ziet er niet echt uit. Ik weet niet of dat mag en de bedoeling is niet om iemand in de problemen te brengen hoor. Het is alleen dat ze allen niet rekening met elkaar houden en overlast veroorzaken, ophogen en water op ander ef, bomen die overhangen, lelijke hekken, bedrijven aan huis en herrie maken met klanten in tuin en die parkeren weer voor deur en er is al geen plek (ze hebben zelf wel plek in tuin), klanten voor de deur hard praten, afzuigkap daar naar buiten dus stank, zagen en boren continue op zondag in tuin, en mn ouders zich soms ergeren en ik denk tijd voor een kleine vergadering. Dit is iets wat ze nooit durven maar ik wel...

Mijn kat gaat als ze logeert wel regelmatig vissen in de tuin van de buren en lullig wel maar ze is wel een moordenaar van de vissen uit de vijver (nog niets gehoord maar ik betaal wel hoor als het issue is). geen poep of pies maar wel vangen.

[ Voor 14% gewijzigd door LucyLG op 07-04-2020 03:06 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Iedereen parkeert graag voor de deur en geef ze eens ongelijk, ja die plekken zijn openbaar, maar er is nog zoiets als fatsoensnormen. Een huishouden kan logischer wijs 2 auto's hebben, 3 is veel. Dat betekent dat je dan wat meer offers moet leveren betrekkende het voor de deur parkeren omdat je eigenlijk ruimte inneemt van andere.

Wat je zou kunnen proberen te regelen is dat iedereen zijn auto een plekje naar rechts opschuift. Dan kan jij hem op de plek naast de oranje stip zetten en heeft iedereen een verwaarloosbare wandelafstand naar de auto.

• LucyLG
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 03:06:
Iedereen parkeert graag voor de deur en geef ze eens ongelijk, ja die plekken zijn openbaar, maar er is nog zoiets als fatsoensnormen. Een huishouden kan logischer wijs 2 auto's hebben, 3 is veel. Dat betekent dat je dan wat meer offers moet leveren betrekkende het voor de deur parkeren omdat je eigenlijk ruimte inneemt van andere.

Wat je zou kunnen proberen te regelen is dat iedereen zijn auto een plekje naar rechts opschuift. Dan kan jij hem op de plek naast de oranje stip zetten en heeft iedereen een verwaarloosbare wandelafstand naar de auto.
nee het is eigen tuin die slecht bereikbaar is via oprit voor deur van mn ouders. dat lijkt te mogen maar niet als je meters moet rijden over fietspad. Mn ouders hadden geluk omdat het direct voor hun voortuin is en klein stukje over de openbare ruimte en fietspad moeten rijden. Ik begrijp de buren volledig maar het is toch voor hun ook iets voor een vergunning? veiligheid van fietsers etc?

Ik kaap dit topic. aan TS je mag overal staan en indien de buren afspraken willen maken is dat een optie om gezellig te houden. Plan, neem elektrische auto en vraag plekje voor deur aan ;-)

Ze gaan uiteraard niet melden ofzo maar het was ooit een dure grap want ze moesten de gemeente betalen voor alles en de buren delen niet mee in kosten en zijn eigenlijk stelletje aso's die overlast veroorzaken en ik zit eraan te denken om dit zelf op te gaan lossen want ze zijn denk ik niet dom. Vraag die vergunning niet aan, handhaving gebeurt toch niet. Maar maak aub afspraken met elkaar over dit gezeik. Tis een klein huisje en je hoort alles naast industrieterrein en inbrekers komen regelmatig ze zouden meer kunnen doen voor elkaar.

Aam TS ik kaap dit topic. Parkeer in tuin als dat mag of vraag een parkeerplek aan voor elektrische auto. Die wel kopen dan.

[ Voor 28% gewijzigd door LucyLG op 07-04-2020 03:19 ]

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:41
Blijkbaar ben je de derde auto op het A adres (waar er maar twee kunnen staan) en nog jong (omdat je bij je ouders woont). Ik zou lekker op 5 gaan staan om niemand te irriteren.

Ook al is het toegestaan dan betekend het niet dat je bewust mensen moet irriteren. Gewoontedieren die mensen zijn willen ze als het kan voor de deur parkeren (net zoals je zelf wilt) of om zicht op de auto te hebben ivm spelend klein tuig of om de auto niet onder bomen te zetten (want vies).

Succes ermee,

Benno

• Mania-92
  • Laatst online: 17:29
Ik snap de reacties niet dat het hebben van meer dan 2 auto's in een huishouden abnormaal is. Als jij x werkenden in een huishouden hebt is het vrij gebruikelijk om ook x auto's te hebben.

Maargoed zoals al vaker gezegd is zou ik me afvragen hoeveel het gezeur je waard is. Maak je je daar niet zo druk om parkeer je 'first come first serve' waar je wilt en anders op 5.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:12

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Bvanham schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:19:
Blijkbaar ben je de derde auto op het A adres (waar er maar twee kunnen staan) en nog jong (omdat je bij je ouders woont). Ik zou lekker op 5 gaan staan om niemand te irriteren.

Ook al is het toegestaan dan betekend het niet dat je bewust mensen moet irriteren. Gewoontedieren die mensen zijn willen ze als het kan voor de deur parkeren (net zoals je zelf wilt) of om zicht op de auto te hebben ivm spelend klein tuig of om de auto niet onder bomen te zetten (want vies).

Succes ermee,

Benno
lekker op 5?? dat kunnen die buren ook toch? waarom moet de ts zich aanpassen? omgekeerde wereld lijkt me. ergo dit verhaal gaat natuurlijk 2 kanten op en je keuze is idd zelf inschikken of denken pech voor jullie.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-10 21:50
Begrijp ik nu goed dat:
  • Buren op C zelf 2 plekken hebben voor de auto en
  • Er daar maar 1 van gebruiken en
  • Bij jou klagen dat de publieke parkeerplaats voor hun huis door jou wordt gebruikt?
8)7

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
Openbare parkeervlakken of niet, als huiseigenaar is het fijn als je voor je huis een parkeervlak hebt waar je de auto kwijt kan. Nee het is wettelijk niet verplicht, maar wel sociaal.

lekker wat verder gaan lopen, want hiermee krijg je de hele buurt tegen je.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hubert schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:37:
[...]

lekker op 5?? dat kunnen die buren ook toch? waarom moet de ts zich aanpassen? omgekeerde wereld lijkt me. ergo dit verhaal gaat natuurlijk 2 kanten op en je keuze is idd zelf inschikken of denken pech voor jullie.
Het is puur de buurt hoe ze er mee omgaan, mijn buurt zijn we van de 'oude stempel' met simpele richtlijn, meer auto's, minder recht. Iedereen kan z'n eigen auto voor de deur hebben, maar je tweede auto is geen recht meer, helemaal je 3rde niet.

Echter waar mijn nichtje woont (nieuwbouw van ~1,5 jaar oud) is het gevalletje 'eerst komt, eerst maalt', daar zie je mensen rustig kwart over 6 weggaan, om half 4 weer hun plekje te pakken (daar is het ~1,5 auto per 2 huizen, ergo te weinig ruimte).

Goed, een plekje niet fijn vinden omdat je auto vies wordt en daarmee een andere plek 'claimt' is natuurlijk ook #fwp, maar er is geen absoluut antwoord in zo'n situatie. Of je doet gewoon lekker wat je leuk vind, kijken hoe de buurt er mee om gaat, of je zoekt een middenweg en je lost het zo op.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-11 17:09
mugenmarco schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:49:
Openbare parkeervlakken of niet, als huiseigenaar is het fijn als je voor je huis een parkeervlak hebt waar je de auto kwijt kan. Nee het is wettelijk niet verplicht, maar wel sociaal.

lekker wat verder gaan lopen, want hiermee krijg je de hele buurt tegen je.
Klopt, maar ook als de buurvrouw dit zo komt vragen?
Dit ging een hele poos goed tot ik door de buurvrouw van huis C werd aangesproken.
Wat ze exact zei laat ik buiten beschouwing (het was niet super vriendelijk, maar ik snap de irritatie op zich wel), maar het komt er op neer dat zij vind dat ik de parkeerplaats voor haar huis voor haar moet vrijhouden en de parkeerplaats voor huis D voor de D buren vrij moet houden.
Als je je eigen parkeerplek wilt moet je dat maar regelen, en niet 'eisen'.

Wat ook sociaal is om samen te werken, als iedereen een parkeerplek opschijft, hoeft niet 1 iemand te 'lijden' onder het extra lopen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Gewoon parkeren in het dichtstbijzijnde vak. Is openbare weg... wie het eerst komt die het eerst maalt! Ikzelf maak alleen een uitzondering als 1 van de bewoners slecht ter been zou zijn.

Wat een probleem om 3 auto's... _O-

Mijn overburen (1 gezin) hebben 5 auto's waarvan er 2 op eigen terrein passen en óók altijd gezet worden. Zijn de vriendjes van de dochters er in het weekend en soms ook door de week. Dan staan er 7 auto's voor 1 gezin in de straat. :Y

Net als al eerder in het topic gezegd. Wil je verzekerd zijn van een plek koop je maar een huis met parkeergelegenheid.

• pennywiser
  • Laatst online: 15:31
Voor iemand van jouw leeftijd schrijf je een evenwichtig stuk, super!

Zelf zou ik inderdaad in zoveel als mogelijk in 5 parkeren, gezien je in alle gevallen toch al moet lopen en 5 dan net iets verder is. Dit soort "enititlement" ga je het niet van winnen.

En nee, terecht vind ik dit zeker niet, maar dit "recht" is reeds opgeëist door de aanwonenden en dat wordt bevochten zoals je hebt mogen meemaken: kijk maar naar dat klem zetten, dat is de eerste stap waar ze hun hand niet voor omdraaien, waar eindigt dit denk je?

[ Voor 21% gewijzigd door pennywiser op 07-04-2020 10:12 ]

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10 13:01

azteke

King

Ik heb nog niets gelezen over de optie om met je ouders de parkeerplaatsen op eigen terrein te delen. Ook zij kunnen af en toe op de openbare plaats staan.

Ook hebben de buren van B nu ineens 3 auto's begrijp ik. Ziet buurvrouw C dan niet in dat B ook onderdeel van het probleem is?

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:46
Zijn er plannen om op jezelf te wonen? Misschien dat je dan de situatie gewoon even kan 'uitzitten' en dus gewoon gaat parkeren waar plek is.

Verwijderd

Gewoon parkeren waar er plek is. Publieke parkeerplaatsen zijn niet "voor een specifiek huis of persoon", daarom zijn het ook "publieke" parkeerplaatsen. En met een buurt-whatsapp heb jij al helemaal niets te maken. Als je daar op zondag niet mag parkeren, dan mag de gemeente daar netjes een bord neerzetten met deze regels.... maar die regels zijn er niet (die hebben bewoners waarschijnlijk op eigen houtje bedacht).

Als mensen graag een privé parkeerplaats hebben, dan zullen ze die zelf moeten gaan realiseren. En anders kan het dus gebeuren dat buren A t/m Z een keer geen plekje hebben binnen 50 meter van hun huis en dat ze moeten lopen.

Neem voor de gein eens contact op met de gemeente. Het is beter dat je nu al contact met ze opneemt, zodat ze al een beetje op de hoogte zijn als er mensen beginnen te klagen. Geef aan dat er een vrij hoge parkeerdruk in de wijk is en dat mensen je beginnen aan te spreken over het gebruik van "hun" publieke parkeervak. En vraag ook even na hoe het precies zit met die ene plek waar je blijkbaar op zondag niet mag parkeren. Als het goed is heeft de gemeente samen met de afvaltoko gewoon netjes aagegeven waar en wanneer de containers aangeboden kunnen worden. Als dat op een parkeerplaats is, dan hebben ze die ook als zodanig gemarkeerd.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

Illusion

(the art of)

@diondokter Overleg eerst eens met je ouders hoe zij erin staan. Als jij de sfeer verpest, zitten je ouders nog jaren met die buren opgescheept terwijl jij allang ergens anders woont.

Je kan het zelf de moeite van een verpeste sfeer wel waard vinden, maar misschien staan je ouders daar heel anders in.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• diondokter

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
Illusion schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:31:
@diondokter Overleg eerst eens met je ouders hoe zij erin staan. Als jij de sfeer verpest, zitten je ouders nog jaren met die buren opgescheept terwijl jij allang ergens anders woont.

Je kan het zelf de moeite van een verpeste sfeer wel waard vinden, maar misschien staan je ouders daar heel anders in.
Mijn ouders vinden dat mijn buurvrouw en buurt zich aanstellen.
Ze hebben zelfs al voor gesteld om mijn auto bij huis te zetten en dat we dus bus maar voor hun huis neerzetten om te laten zien hoe het ook kan. Wel met een knipoog natuurlijk. We zijn het niet daadwerkelijk van plan, maar het zou wel grappig zijn.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:28

servies

Veni Vidi Servici

diondokter schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:32:
Hallo tweakers!

Ik heb een klein probleempje met parkeren. Of beter gezegd, mijn buren hebben een probleem met mijn parkeren.

Zie de situatie:
[Afbeelding]
Wat kan ik het beste doen?
Is het redelijk dat zij vinden dat ik in 5 moet parkeren?
Nee, dat is niet redelijk.
Is het redelijk van mij als ik gewoon de dichtstbijzijnde plek opzoek?
Ja want het zijn allemaal openbare parkeerplaatsen.
Nee: parkeerplaatsen zijn om voertuigen te parkeren, niet om vuilnisbakken neer te zetten. Waarschijnlijk is er oorspronkelijk zelfs een plek aangewezen om de vuilnisbakken neer te zetten, ik gok links van 4... Maar de bewoners zullen wel te lui zijn om de vuilnisbakken daarnaar toe te verplaatsen...
Is het redelijk dat ik denk dat als iedereen zijn auto 1 vak opschuift, dat er dan helemaal geen probleem meer is?
Da's redelijk maar zal toch wel niet gebeuren...

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
diondokter schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:34:
[...]

Ze hebben zelfs al voor gesteld om mijn auto bij huis te zetten en dat we dus bus maar voor hun huis neerzetten om te laten zien hoe het ook kan. Wel met een knipoog natuurlijk. We zijn het niet daadwerkelijk van plan, maar het zou wel grappig zijn.
Ik begrijp dat deze post met een knipoog geschreven is, maar als het busje te groot is ben je mogelijk wel in overtreding op de APV (Algemene Plaatselijke Verordening).

Bij ons stond een paar dagen formaatje Iveco voor de deur, die was officieel te lang/hoog. Was na een paar dagen weer verdwenen dus uiteindelijk geen probleem.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou vooral aangeven dat je probeert rekening met de buurt te houden, zoals je al aangeeft, maar dat de parkeervakken geen eigendom zijn en jij daar net zo goed mag parkeren als de buren.

Het is redelijk dat je allemaal rekening met elkaar houdt en dat zal betekenen dat de buren af en toe de auto ook wat verder moeten parkeren.

Indien er niet gewaardeerd wordt dat je je probeert tegemoet te komen, dan zou ik daar persoonlijk mee stoppen en de dichtstbijzijnde plek kiezen. Dat doen de buren tenslotte ook, maar ik zou eerst op een beleefde manier aangeven dat iedereen een beetje moet geven en nemen en het niet jouw probleem alleen is.

Verwijderd

Illusion schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:31:

Als mensen de sfeer willen verpesten omdat anderen zich niet aan hun zelf verzonnen regeltjes willen houden, moeten ze dat vooral zelf weten.

Ze proberen zich gewoon dingen toe te eigenen. TS heeft net zoveel recht op elke publieke parkeerplaats dan buren A t/m Z of bezoeker A t/m Z. Niet over je heen laten lopen, want dan blijven ze dat proberen. Ze willen zelf niet lopen, dus moet een ander dat maar gaan doen. ;w

Als mensen garanties willen over het kunnen parkeren bij hun huis, dan zullen ze zelf die ruimte moeten regelen. Mijn zwager wilde ook zo'n garantie. Hij wilde zijn lesauto en zijn privé auto gegarandeerd bij het huis kunnen parkeren. Dus.... heeft hij een huis gekocht met een oprit waar 2 auto's op passen. Daarvoor hoef je geen enorm huis te hebben. Hij heeft gewoon een eenvoudige tussenwoning, maar dan met parkeergelegenheid voor 2 auto's in de voortuin.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Leuk voor ze. Hebben mijn ouders ook gezeik mee gehad. Wij hebben ook allemaal openbare plaatsen, en ik zette mijn auto tegenover ons huis neer toen ik daar nog woonde, ouders hebben ook een auto die stond voor onze woning. Bleek een buurman constant te lopen zeiken, dat ik 'zijn' plek innam. Hij woont 5 huizen verde ren heeft gewoon parkeerplek voor z'n huis. Maar die plek tegenover staat mooi in de zon en daar kon z'n alfa'tje lekker shinen zonder dat andere mensen in de buurt kwamen.. dus dat vond hij zijn plek en hij kon het niet hebben dat zo'n jong ding als ik een nieuwe auto reed (leaseauto, ik was 25 destijds ofzo).. Dus het komt er gewoon op neer dat het een triest egodingetje is.

Mensen vinden al snel dat ze recht hebben op iets. Vraag jouw buurvrouw eens waar haar eigendomsrecht van de parkeerplaats is. Heeft ze die niet? Jammer joh. Dan gaat ze maar een stukje lopen. Dat moet jij nu ook al. Gelijke monniken, gelijke kappen. Jij hebt er dus ook last van als zij op 'haar' plek staat, dan moet jij immers verder lopen. Maar jij zeikt er niet over. Dus dan moet zij dat ook niet doen.

I have stability. The ability to stab.

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40

Wuursj

want worst is al bezet

Van de zomer had ik mijn auto in een redelijk net woonwijkje moeten zetten in Amsterdam. Expres langs een stukje doorlopende weg zonder huizen waardoor de auto niet direct voor een huis stond.

Twee weekjes later waren er twee banden lek gestoken en de spiegel er af getrapt :/
Blijkbaar was iemand er ook niet mee eens dat de auto er stond :+

Dus blij dat jullie er wel uit proberen te komen :)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:09
Kort door de bocht; openbare parkeerplekken, dus ze moeten niet zo zeiken.

Hoe ik het zelf zou oplossen; lekker parkeren bij 5 nadat ik heb aangegeven bij de zeikerds dat het openbare parkeerplekken zijn. Maar omdat ik geen gezeur wil om niets, toch de verstandige ben in dit verhaal. Want laten we eerlijk zijn, maakt die 50m extra lopen nu echt uit?

Even aanvullend. Hier achter het huis hebben we ook 'eigen' plekken. Vind het zelf ook minder leuk als iemand op 'mijn' plek staat achter het huis. Ik zou echter nooit en te nimmer zeuren hierover omdat het openbare plekken zijn. Toch houdt iedereen zo veel mogelijk rekening met de 'eigen' plekken voor zover mogelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Renzzie op 07-04-2020 10:56 ]

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:49
SmurfLink schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:46:
Leuk voor ze. Hebben mijn ouders ook gezeik mee gehad. Wij hebben ook allemaal openbare plaatsen, en ik zette mijn auto tegenover ons huis neer toen ik daar nog woonde, ouders hebben ook een auto die stond voor onze woning. Bleek een buurman constant te lopen zeiken, dat ik 'zijn' plek innam. Hij woont 5 huizen verde ren heeft gewoon parkeerplek voor z'n huis. Maar die plek tegenover staat mooi in de zon en daar kon z'n alfa'tje lekker shinen zonder dat andere mensen in de buurt kwamen.. dus dat vond hij zijn plek en hij kon het niet hebben dat zo'n jong ding als ik een nieuwe auto reed (leaseauto, ik was 25 destijds ofzo).. Dus het komt er gewoon op neer dat het een triest egodingetje is.

Mensen vinden al snel dat ze recht hebben op iets. Vraag jouw buurvrouw eens waar haar eigendomsrecht van de parkeerplaats is. Heeft ze die niet? Jammer joh. Dan gaat ze maar een stukje lopen. Dat moet jij nu ook al. Gelijke monniken, gelijke kappen. Jij hebt er dus ook last van als zij op 'haar' plek staat, dan moet jij immers verder lopen. Maar jij zeikt er niet over. Dus dan moet zij dat ook niet doen.
Ja daar heb je helemaal gelijk in, maar huur ook gelijk een beveiliger of schaf een dashcam aan die altijd aanstaat, want je gaat geheid krassen krijgen.

Verwijderd

Cheesy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:39:
[...]

Ik begrijp dat deze post met een knipoog geschreven is, maar als het busje te groot is ben je mogelijk wel in overtreding op de APV (Algemene Plaatselijke Verordening).

Bij ons stond een paar dagen formaatje Iveco voor de deur, die was officieel te lang/hoog. Was na een paar dagen weer verdwenen dus uiteindelijk geen probleem.
Dan moet het wel een hele grote bus zijn. 95%+ van de bussen zijn precies zo groot, dat ze binnen de regels in een woonwijk geparkeerd kunnen worden.

De normen zijn meestal:
- niet hoger dan 2,4 meter
- niet langer dan 6 meter

Voldoet je bus daar niet aan, dan mag hij alleen op speciaal aangewezen plaatsen geparkeerd worden. Maar dan heb je 't dus wel over een bijzonder forse bus.
Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2020 11:26 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:24:
[...]

Dan moet het wel een hele grote bus zijn. 95%+ van de bussen zijn precies zo groot, dat ze binnen de regels in een woonwijk geparkeerd kunnen worden.

De normen zijn meestal:
- niet hoger dan 2,4 meter
- niet langer dan 6 meter

Voldoet je bus daar niet aan, dan mag hij alleen op speciaal aangewezen plaatsen geparkeerd worden. Maar dan heb je 't dus wel over een bijzonder forse bus.

[...]
Die Ivecos die ik noemde kunnen fors uit de kluiten gewassen busjes zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.the-blueprints.com/modules/vectordrawings/preview/11753-mid.jpg

Verwijderd

Bij ons in de straat heeft ook elk huis een parkeerplaats, maar het is wel allemaal openbaar parkeren. Ik heb dus geen recht op een parkeerplaats. Als ik 's avonds uit mijn werk kom en er staat een andere auto voor de deur, dan heb ik pech gehad. Geen enkel probleem. Dat wisten we toen we het huis kochten. Op zich is in 75% van de gevallen de parkeerplaats wel vrij, dus meestal kan ik voor het huis parkeren.

Maar ik zou ook flink over de zeik gaan als buren verderop in de straat 3 auto's willen hebben en denken meer recht te hebben op een parkeerplaats dan ik (met maar 1 auto). Dat vind ik asociaal. Parkeer je 3e auto dan lekker op plek 5 zodat niemand er last van heeft.

Bij ons komt het regelmatig voor dat iemand, die hier helemaal niet woont, zijn auto in de straat parkeert en vervolgens 3 weken op vakantie gaat. Mag dat volgens de regels? Jazeker! Is dat asociaal? Ook jazeker!

Ik vind het fijn dat de overheid in sommige situaties toestaat dat regels op papier voor interpretatie open staan. Daarmee wordt de verantwoordelijkheid voor de situatie bij de hele buurt neergelegd en wordt er verwacht dat wij dit als verantwoordelijke burgers samen kunnen oplossen. Dat vereist inlevingsvermogen en een gezamenlijk verantwoordelijkheidsgevoel. En dat gaat hier in de straat helemaal prima. Ik zou het jammer vinden dat de overheid door asociale buurtgenoten gedwongen wordt de verantwoordelijkheid bij ons weg te halen en alles op papier juridisch dicht te timmeren.

Of ja, je gaat lekker je recht eisen en het contact met de hele buurt op het spel zetten...
[...]

Met zo'n instelling voel ik overigens geen behoefte meer om ts te adviseren over iets.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2020 11:48 ]

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:17
Je moet in elk geval niet op oranje/half op de stoep gaan staan. Als je al bonje met de buren hebt is er altijd wel een bij die een BOA/agent zo ver krijgt om je een bon voor fout parkeren aan te smeren.

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 15:12
Normaal zou ik zeggen: lichaamsbeweging is goed voor je. Parkeer gewoon wat verder weg (mits je daar dan weer niemand 'tot last bent'.

Maar in dit geval, buurvrouw die meteen hysterisch gaat lopen doen bij het eerste contactmoment: geef ze de vinger. Parkeer lekker waar en wanneer je wil. Je woont om de hoek, hoeveel last heb je nou van ze als de relatie hierdoor verslechtert.

Anders leren dit soort zeikerds het nooit.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
Ik zou aangezien je bij je ouders woont gewoon lekker op 5 parkeren om van het gezeik af te zijn. Laat het lesje leren of het op de plaats zetten aan je ouders over, zij moeten er namelijk nog een tijd wonen. Ze kunnen het nu met je eens zijn, als de relatie dusdanig verstoord wordt zul jij er een slecht gevoel aan overhouden als je uit huis bent.

Tuurlijk sta je in je recht, maar soms moet je nadenken of dat gezeik het je waard is. Ik ben waarschijnlijk te slap voor dit soort dingen, maar ik zou gewoon lekker op 5 parkeren en mn schouders ophalen, dat zij dan 'gewonnen' hebben zou me niet heel veel doen.

Wel lekker first world problem trouwens. Allemaal riante huizen met eigen oprit en dan gaan zeiken om de parkeerplekken 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Bartske op 07-04-2020 12:07 ]

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27

aap

Ik heb even uit nieuwsgierigheid de straat opgezocht op streetview.

Voor wie zich ook een beeld wil vormen: https://www.google.com/ma...zMyU1g!2e0!7i13312!8i6656 (is tegenover B/C).

Dat groene autootje staat ook niet helemaal netjes geparkeerd, maar die mocht zeker van de overburen ook niet bij B of C parkeren?

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 14:35
Ik had lekker me middel vinger opgestoken als het openbare parkeer plekken zijn.
Ik heb zelfde situatie, voor mijn huis staan 9 parkeer plekken, hier zet ik het liefst me auto neer want het is recht voor me huis, maar dat willen andere ook.

Als het vol is , jammer dan zet ik deze iets verder.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:38
In een straat waar ik eerder heb gewoond waren op zich genoeg plekken voor alle huizen, de plekken waren aan de overkant van de straat en iedereen had er zicht op zijn/haar eigen auto.
Tot het moment dat de politie, waarvan het bureau om de hoek is, besloot om het personeel daar te laten parkeren.
Wij moesten vervolgens zo'n 50-100 meter verderop parkeren terwijl we eerder altijd plek hadden aan de overkant.
Het zijn publieke plekken, maar toch.
Bepaalde voozieningen rond je huis bepalen deels de prijs van je huis en die is bepalend voor de gemeentelijke belastingen, je betaalt er dus wel voor, in de aanschaf en aan de gemeente.
We hebben een paar keer gevraagd aan de politie of zij misschien de plekken verderop wilde gebruiken, maar dat deed maar 1 van de medewerkers, de rest niet.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:33

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat een figuren allemaal daar in die straat. Gewoon lekker parkeren waar je wil, jij betaalt net zo goed wegenbelasting.

Cunning linguist.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Het zijn openbare parkeerplaatsen dus lekker je auto neerzetten als jij dat wil. Die buren moeten niet zo zeuren. Als ze zo graag meer auto's voor de deur willen zetten dan ze nu al kwijt kunnen offeren ze hun eigen voortuinen maar op.

Overigens als mensen lopen te klooien met je auto klemzetten enzo, melding maken bij de gemeente. Hier (nieuwbouw, randstad) had je ook idioten die het nodig vonden om hun auto in groenstroken voor hun deur te parkeren, andermans priveplekken gebruiken etc. Gewoon foto maken, online melding bij parkeerbeheer en binnen 2 uur kwam er hier dan een boa langs die een boete uitschreef. Dat is in mijn ervaring de enige manier om dit gedrag aan te pakken. Aanspreken heb ik talloze malen geprobeerd maar meer dan een scheldkanonnade kreeg ik niet terug.

[ Voor 55% gewijzigd door Danfoss op 07-04-2020 13:06 ]

Sys Specs

• pennywiser
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:37:
Bij ons in de straat heeft ook elk huis een parkeerplaats, maar het is wel allemaal openbaar parkeren. Ik heb dus geen recht op een parkeerplaats. Als ik 's avonds uit mijn werk kom en er staat een andere auto voor de deur, dan heb ik pech gehad. Geen enkel probleem. Dat wisten we toen we het huis kochten. Op zich is in 75% van de gevallen de parkeerplaats wel vrij, dus meestal kan ik voor het huis parkeren.

Maar ik zou ook flink over de zeik gaan als buren verderop in de straat 3 auto's willen hebben en denken meer recht te hebben op een parkeerplaats dan ik (met maar 1 auto). Dat vind ik asociaal. Parkeer je 3e auto dan lekker op plek 5 zodat niemand er last van heeft.

Bij ons komt het regelmatig voor dat iemand, die hier helemaal niet woont, zijn auto in de straat parkeert en vervolgens 3 weken op vakantie gaat. Mag dat volgens de regels? Jazeker! Is dat asociaal? Ook jazeker!

Ik vind het fijn dat de overheid in sommige situaties toestaat dat regels op papier voor interpretatie open staan. Daarmee wordt de verantwoordelijkheid voor de situatie bij de hele buurt neergelegd en wordt er verwacht dat wij dit als verantwoordelijke burgers samen kunnen oplossen. Dat vereist inlevingsvermogen en een gezamenlijk verantwoordelijkheidsgevoel. En dat gaat hier in de straat helemaal prima. Ik zou het jammer vinden dat de overheid door asociale buurtgenoten gedwongen wordt de verantwoordelijkheid bij ons weg te halen en alles op papier juridisch dicht te timmeren.

Of ja, je gaat lekker je recht eisen en het contact met de hele buurt op het spel zetten...

[...]

Met zo'n instelling voel ik overigens geen behoefte meer om ts te adviseren over iets.
Jij klinkt als iemand met wie je dit soort parkeerconflicten snel krijgt. Dus adviseren zou ik inderdaad niet aan beginnen.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind dat @diondokter het redelijk probeert op te lossen. Er is blijkbaar eenmaal weinig parkeerplek, maar hij houdt wel rekening door niet altijd op dezelfde plek te gaan staan. Ik vind het eerder kortzichtig van zijn buren dat zij per se op een vaste plaats moeten staan. Waarom zou @diondokter iedere keer zijn auto verder moeten zetten? Het is een probleem waar iedereen mee te maken heeft. Een oplossing zoek je samen en dat kan gerust zijn dat iedereen eens per week even 100m extra moet lopen, zo schuif je een gezamelijk probleem niet alleen op andere af.

Dit is natuurlijk wel een situatie waar je snel ruzies kunt krijgen. Dus misschien is het beter om gewoon te doen wat andere van je verwachten. Maar ik vind het geen gek idee dat iedereen solidair moet zijn. Want de reden dat de buren niet ergens anders willen staan, is precies dezelfde als de reden dat @diondokter niet ergens anders wilt staan. Waarom hebben de buren meer rechten dan @diondokter.

• EvaluationCopy
aap schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:27:

Voor wie zich ook een beeld wil vormen: https://www.google.com/ma...zMyU1g!2e0!7i13312!8i6656 (is tegenover B/C).

Dat groene autootje staat ook niet helemaal netjes geparkeerd, maar die mocht zeker van de overburen ook niet bij B of C parkeren?
Lol die huizen kunnen ook nog eens met gemak 2 auto's kwijt op de oprit.... Waar hebben ze het over, echt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

Op basis van deze streetview zou ik zelfs zeggen dat (1) helemaal geen parkeervakken zijn. Dit lijkt mij eerder een trottoir voor voetgangers.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:38

FreakNL

Well do ya punk?

Mania-92 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:21:
Ik snap de reacties niet dat het hebben van meer dan 2 auto's in een huishouden abnormaal is. Als jij x werkenden in een huishouden hebt is het vrij gebruikelijk om ook x auto's te hebben.

Maargoed zoals al vaker gezegd is zou ik me afvragen hoeveel het gezeur je waard is. Maak je je daar niet zo druk om parkeer je 'first come first serve' waar je wilt en anders op 5.
/offtopic:

Nou ja, ik denk en hoop dat we daar binnen nu en 20 jaar anders over denken.

Ik vind het eigenlijk maar van den zotte, al die auto's.. En ook het in de Nederlandse samenleving vastgeroeste forenzen is zo iets geks. Wat mij betreft komt er dan ook geen asfalt meer bij, het is van de zotte dat systeembeheerdertje X (woonachtig in Utrecht, werkend in Rotterdam) op de A12 elke ochtend kan zwaaien naar systeembeheertje Y(woonachtig in Rotterdam, werkend in Utrecht)

@aap ,
Goed gevonden! Hoe krijg je dat voor elkaar?

@Lumics . que?? Doe es een snipping?

/ontopic:
Als je zo'n oprit hebt moet je niet meer klagen over openbare plekken.. Blijkbaar is dit 1 van de voordelen van op het platteland wonen? :+

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 07-04-2020 13:45 ]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:33

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

EvaluationCopy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:27:
[...]

Lol die huizen kunnen ook nog eens met gemak 2 auto's kwijt op de oprit.... Waar hebben ze het over, echt.
OMG inderdaad ja _O-. Dan heb je al helemaal niets te zeiken als iemand een auto op een publieke parkeerplaats voor je huis parkeert.

Cunning linguist.

• GioStyle
  • Laatst online: 18:10
Buurvrouw C heeft een oprit waar met gemak 3 auto's passen, maar is van mening dat de parkeerplaats voor haar deur van haar is, terwijl dat een openbare parkeerplaats is.

Hoe rijker, hoe meer bekrompen lijkt hier het geval te zijn.

Ik ben zuinig op mijn auto, maar als ik 'lak' heb aan de staat van mijn auto zou hebben, dan zou ik permanent voor de deur van C neerzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door GioStyle op 07-04-2020 13:39 ]

• pennywiser
Bart ® schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:37:
[...]

OMG inderdaad ja _O-. Dan heb je al helemaal niets te zeiken als iemand een auto op een publieke parkeerplaats voor je huis parkeert.
Maar dan kan de achterste dus niet gelijk weg, dat is toch wel lastig hoor. Eerst de voorste auto verzetten.

Ik ben het er helemaal mee eens hoor. Openbare plekken hoor je niet op te eisen. Gewoon leven en laten leven.

• Cid Highwind
  • Laatst online: 07:06
[...]

De buurvrouw stelt zich ook aan en moet niet zo zeiken.

Dat gezegd hebbende is het soms gewoon beter dan zelf maar de wijste te zijn en ze dat ook te vertellen. Veel mensen hechten waarde aan de auto voor de deur te hebben, zeker als het een fraaie bolide is, maar dat geeft hen niet het recht parkeerplekken op te eisen. Blijf beleefd, vraag of er een geldige reden voor is? Als iemand slecht ter been is kan ik het begrijpen, een beetje een ongeschreven regel in de straat? Maar zoals je eerdere berichten klinken is die fase reeds gepasseerd.

Een voorstel waarin iedereen een plek opschuift vind ik letterlijk het probleem verschuiven. Dat kleine stukje lopen naar 5 is natuurlijk ook om het even, maar wat het vooral is is een teken van goede wil. Als je dan incidenteel dichterbij parkeert omdat je wat zwaars bij je hebt of er verderop geen plek was, dan hebben zij sowieso geen tegenargument. Het blijft geven en nemen, en zoals anderen ook geopperd hebben is de vrede in de straat ook wat waard.

En sowieso, van gekkies ga je het toch niet winnen, ik loop persoonlijk liever dagelijks 50 meter extra dan dat ik me af moet vragen of er een kras in m'n deur zou zitten, of dat ik me om papierwerk druk moet maken. En het persoonlijk geluksmomentje wanneer een paar maten hun auto daar neer zetten omdat ze op bezoek komen is dan ook net wat meer waard. :+

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:13
FreakNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:37:
[...]

/offtopic:

Nou ja, ik denk en hoop dat we daar binnen nu en 20 jaar anders over denken.

Ik vind het eigenlijk maar van den zotte, al die auto's.. En ook het in de Nederlandse samenleving vastgeroeste forenzen is zo iets geks. Wat mij betreft komt er dan ook geen asfalt meer bij, het is van de zotte dat systeembeheerdertje X (woonachtig in Utrecht, werkend in Rotterdam) op de A12 elke ochtend kan zwaaien naar systeembeheertje Y(woonachtig in Rotterdam, werkend in Utrecht)
Maar dat is wel het regeringsbeleid: flexibiliteit. Je mag niet meer 30 jaar bij dezelfde werkgever werken, want dat is slecht voor je inzetbaarheid. Als je dan je baan verliest kun je nergens anders terecht. Dus moeten we met z'n allen vaak van werkgever wisselen. Op zich goed beleid ook, want het houdt je scherp. Maar onvermijdelijk heeft dat beleid veel mobiliteit tot gevolg. Je kunt tenslotte niet om de 5 jaar gaan verhuizen, zeker niet als je ook een partner hebt.

Gek genoeg wordt die mobiliteit door diezelfde regering dan weer zoveel mogelijk ontmoedigd, o.a. door het aantal parkeerplekken te maximeren. De regering is hier eigenlijk in tegenspraak met zichzelf. In dichtbevolkte gebieden kom je nog wel eens ergens met het OV, maar daarbuiten ben je al gauw op de auto aangewezen. Combineer dit met de idioot hoge huizenprijzen en het beleid om 'op afbetaling' te studeren (en daardoor minder hypotheek kunnen krijgen) en uberhaupt het tekort aan woningen, en je zit al snel aan 3 of meer auto's voor een gezin. Dat gaat lekker als diezelfde overheid 20 jaar eerder het beleid had van maximaal 1,5 parkeerplek per woning, dan krijg je dus dit soort problemen.

Ontopic: Gewoon parkeren waar plek is. Dit soort mensen is toch niet voor rede vatbaar. Je kunt heel erg je best doen om telkens ergens anders te parkeren, maar dat zien ze niet. Ze zien alleen jouw auto 'weer' staan als het een keertje niet lukt om hem verderop neer te zetten. De buurt ziet er te rijk uit voor tokkies, maar gedrag lijkt zich niet aan te passen aan het geld. Ze zullen altijd blijven zeiken. Als je bang bent voor schade gebruik je een sentry-dashcam en zoals al eerder gesuggereerd kan het nooit kwaad om de problemen te melden bij de wijkagent of het meldpunt van de gemeente, voor het geval er toch gedonder onstaat.

• SmurfLink
  • Niet online

... wauw. Ze hebben dus allemaal een eigen oprit? En nog zeiken over de parkeerplekken? Wat is er mis met deze mensen...

• Notna

Notna

Where are you?®

SmurfLink schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:05:
[...]

... wauw. Ze hebben dus allemaal een eigen oprit? En nog zeiken over de parkeerplekken? Wat is er mis met deze mensen...
Deze mensen zijn van mening dat een oprit niet als oprit gebruikt hoeft te worden en enkel dient ter vergroting van hun tuin (waar ze aldus het bestemmingsplan alleen niet iets anders van mogen maken dan een oprit) Bron: generalisatie adhv eigen ervaringen.

Gewoon gezeur op niets af dus. Ik snap dat mensen gewoontedieren zijn en graag 'hun eigen plekkie' hebben, maar dat geeft ze niet het recht erop. Zeker niet als het de openbare weg is.

Maar zoals ik al eerder aangaf; is this the hill you want to die on?

• Mania-92
  • Laatst online: 17:29
PhilipsFan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:00:
[...]

Maar dat is wel het regeringsbeleid: flexibiliteit. Je mag niet meer 30 jaar bij dezelfde werkgever werken, want dat is slecht voor je inzetbaarheid. Als je dan je baan verliest kun je nergens anders terecht. Dus moeten we met z'n allen vaak van werkgever wisselen. Op zich goed beleid ook, want het houdt je scherp. Maar onvermijdelijk heeft dat beleid veel mobiliteit tot gevolg. Je kunt tenslotte niet om de 5 jaar gaan verhuizen, zeker niet als je ook een partner hebt.

Gek genoeg wordt die mobiliteit door diezelfde regering dan weer zoveel mogelijk ontmoedigd, o.a. door het aantal parkeerplekken te maximeren. De regering is hier eigenlijk in tegenspraak met zichzelf. In dichtbevolkte gebieden kom je nog wel eens ergens met het OV, maar daarbuiten ben je al gauw op de auto aangewezen. Combineer dit met de idioot hoge huizenprijzen en het beleid om 'op afbetaling' te studeren (en daardoor minder hypotheek kunnen krijgen) en uberhaupt het tekort aan woningen, en je zit al snel aan 3 of meer auto's voor een gezin. Dat gaat lekker als diezelfde overheid 20 jaar eerder het beleid had van maximaal 1,5 parkeerplek per woning, dan krijg je dus dit soort problemen.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat het meeste werk zich concentreert in en rondom de grote steden. Als je forenzen dan gaat ontmoedigen, bemoedig je dus dat men massaal naar de stad trekt. Precies de plek waar de woningnood al gigantisch is. Forenzen is juist de manier om de woningdruk te verlichten.

[ontopic]
De situatie op google maps zoals eerder gedeeld eens bekeken. Ik zou gewoon parkeren waar plek is, dit zijn bij uitstek openbare parkeerplakken. Overigens zie ik op de kaart ook een straat 'De Stip', hoe zit het daar qua parkeren?

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Ik zou zo dicht mogelijk bij huis parkeren.

Al die huizen hebben een oprit, dus je pikt niemand z'n plek in. Ze kunnen de auto op de oprit kwijt. Dat er gigantisch veel mensen zijn die zich de parkeerplek voor hun huis toe eigenen is hun probleem, het is simpelweg niet hun plek tenzij er een verkeersbord bij staat met daarop een nummerplaat van een auto vermeld.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49

Nullifiel

╞═══════╡

GioStyle schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:38:
Buurvrouw C heeft een oprit waar met gemak 3 auto's passen, maar is van mening dat de parkeerplaats voor haar deur van haar is, terwijl dat een openbare parkeerplaats is.

Hoe rijker, hoe meer bekrompen lijkt hier het geval te zijn.

Ik ben zuinig op mijn auto, maar als ik 'lak' heb aan de staat van mijn auto zou hebben, dan zou ik permanent voor de deur van C neerzetten.
Ik begrijp je causaliteit niet :S Ben niet arm, maar zeker niet rijk. Op mijn oprit passen 3 auto's. En voor m'n huis mag iemand anders gewoon parkeren...

TS zet die auto toch gewoon ergens anders neer. Dan moet je wat verder lopen, maar ben jij (en je ouders) van het gezeik af en hou je de eer bij jezelf. Laat je buurtjes lekker in hun waan.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

Illusion

(the art of)

SmurfLink schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:05:
[...]

XyritZz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:21:
Ik zou zo dicht mogelijk bij huis parkeren.

Al die huizen hebben een oprit, dus je pikt niemand z'n plek in.
Dat zijn geen heel sterke argumenten aangezien TS zelf óók een oprit heeft. Hij koos ervoor om meer auto's te kopen dan er op zijn (ouders)oprit passen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
Vrolijk en met een bloemetje langsgaan bij de desbetreffende mevrouw om de situatie even rustig en zonder frustraties te bespreken van beide kanten. Laat er in ieder geval begrip zijn. Soms is het goed om even te relativeren. Mevrouw zit zich waarschijnlijk al een hele tijd te irriteren, dus als ze je dan eens een keer tegenkomt krijg je gelijk de hele emmer over je heen en denk jij "waar de fuck heb jij last van" gezien het voor jou de eerste confrontatie is. Hou daar rekening mee, je weet niet wat er gaande is in het leven van een ander.
Dat het niet netjes is, tja, focus op jezelf en alles binnen je span of control.

Wordt daar ook brutaal op gereageerd dan zou ik waarschijnlijk gewoon blijven parkeren waar plek is, want dat is je recht gezien de situatie. Verontschuldigd ze zich voor haar gedrag dan zou ik best wat verder willen lopen. Iemand blij maken met zo'n kleinigheid is me ook wel wat waard.

• SmurfLink
  • Niet online
Illusion schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:47:
[...]

[...]

Dat zijn geen heel sterke argumenten aangezien TS zelf óók een oprit heeft. Hij koos ervoor om meer auto's te kopen dan er op zijn (ouders)oprit passen.
Dus? Dat betekent dat iedereen geen enkel argument heeft. Dan blijft staan het zijn openbare plaatsen waar eenieder mag parkeren. Dus ook TS en de buurvrouw. Wie het eerst komt, wie 't eerst maalt.

• GioStyle
  • Laatst online: 18:10
Nullifiel schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:22:
[...]

Ik begrijp je causaliteit niet :S Ben niet arm, maar zeker niet rijk. Op mijn oprit passen 3 auto's. En voor m'n huis mag iemand anders gewoon parkeren...
Bovenstaand verhaal is niet de eerste keer dat dit voorbij komt. Heb het al meerdere malen voorbij zien komen als probleem.

Als dit verhaal zich afspeelt in een doorsnee wijk waar geen eigen opritten zijn, dan zou ik er nog iets bij kunnen voorstellen dat men het niet op prijs stelt dat je voor hun deur parkeert. Echter hebben we het hier over vrijstaande huizen met eigen opritten waar 3 auto's geparkeerd kunnen worden. En dan nog een openbare parkeerplaats voor de deur claimen is gewoon ontzettend bekrompen.

• EvaluationCopy
Ik ken overigens wel een wijk in Tilburg waar je beter maar niet voor iemand anders z'n deur kan parkeren want dan gooien ze je wagen letterlijk op z'n kant in de nacht en de volgende ochtend weet niemand in de straat ergens van :+

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het zijn gewoon openbare parkeerplaatsen, dus gewoon je auto daar wegzetten.

Als mensen een vaste prive-parkeerplaats willen leggen ze er maar één (extra) op eigen grond aan, of ze kopen een vaste plaats van de gemeente.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 2 Laatste