lameldak/pergola - Nadelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Voor onze nieuwbouw denken wij eventueel als terras aan een lamellendak (ipv een vast dak/terras die direct bij de bouw al wordt gezet.)

Ik zoek echter ervaringen van mensen die zo'n lamellendak hebben.
Voordelen lijken me logisch zoals "zonlicht tegenhouden of deels doorlaten" Eventueel zelf alle zon doorlaten bij een lameldak die volledig open kan schuiven.

Maar wat zijn de nadelen, graag ervaringen van mensen
- Vuil die blijft liggen valt op je terras telkens je de lamellen opendoet?
- Bij regenweer vrij veel geluid ( regen tikt op de aluminium lamellen)
- Kans op lekken na een tijd ( lamellen die niet goed meer sluiten?)
- Groenaanslag op lamellen?

Hoe ervaren jullie het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 16:44
Ik heb hem nu ongeveer een jaar en ben er super tevreden over. Wij zitten sinds de aanschaf veel meer buiten

Als we binnen zitten en het regent op de lamellen, kunnen we het binnen niet horen bij normaal omgevingsgeluid. Waarschijnlijk als je goed je best doet en alles muisstil is, zul je het wel horen.

Ook komt er geen vuil op de lamellen, maar dit zal ook aan je omgeving liggen. Als je veel bomen in de buurt hebt zullen er uiteraard ook bladeren op de lamellen vallen, en naar beneden komen als de lamellen open gaan.

Ik denk niet dat het op den duur gaat lekken. Lamellen grijpen via een soort S constructie in elkaar met flink wat overlap, daar komt echt geen water door. Aanslag op de lamellen hebben we ook geen last van.

Het enige nadeel wat ik kan noemen is de prijs. Je kunt het zo duur maken als je wil, maar screens aan de zijkanten en verlichting bovenin zijn zeker praktisch. Voor een 7x4 m constructie ga je snel richting 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Rowwan schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:19:
Ik heb hem nu ongeveer een jaar en ben er super tevreden over. Wij zitten sinds de aanschaf veel meer buiten

Als we binnen zitten en het regent op de lamellen, kunnen we het binnen niet horen bij normaal omgevingsgeluid. Waarschijnlijk als je goed je best doet en alles muisstil is, zul je het wel horen.

Ook komt er geen vuil op de lamellen, maar dit zal ook aan je omgeving liggen. Als je veel bomen in de buurt hebt zullen er uiteraard ook bladeren op de lamellen vallen, en naar beneden komen als de lamellen open gaan.

Ik denk niet dat het op den duur gaat lekken. Lamellen grijpen via een soort S constructie in elkaar met flink wat overlap, daar komt echt geen water door. Aanslag op de lamellen hebben we ook geen last van.

Het enige nadeel wat ik kan noemen is de prijs. Je kunt het zo duur maken als je wil, maar screens aan de zijkanten en verlichting bovenin zijn zeker praktisch. Voor een 7x4 m constructie ga je snel richting 20k.
Mag ik vragen van welk merk en waar je de overkapping hebt gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 16:44
assassin85 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Mag ik vragen van welk merk en waar je de overkapping hebt gekocht?
Brustor B-200 XL, ze hebben overal lokale dealers zitten, dus eentje in de buurt vinden zou niet moeilijk moeten zijn.