Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvvdl
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-04-2020
Hi!

Mijn vraag:

Ik hoop dat ik dit topic onder de juiste categorie geplaatst heb.
Als ik via Citrix Workspace -> Citrix Viewer verbinding maak met mijn werkplek op afstand begint de CPU fan van mijn Macbook Pro (16" 2019) binnen enkele minuten op volle toeren te draaien en gaat de CPU usage naar 180% (in activiteitenweergave).

Ook is het gebruik van de omgeving op afstand erg traag en krijg ik bij MS Word bij bijna iedere klik of tik die ik doe de Spinning Disc van Mac te zien.
Probleem ligt dus bij host en niet remote omgeving neem ik aan?

Zodra ik de viewer helemaal afsluit is de CPU temperatuur binnen enkele minuten weer normaal en stopt de macbook met opstijgen.

Als ik op mijn Windows PC de verbinding met werk maak (ook d.m.v. Citrix) gaat alles snel en probleemloos.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro 16" 2019 2,3Ghz i9 - AMD Radeon Pro 5500M
Mac OS 10.15.4
Citrix Workspace 20.02.0.5 (2002)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Rebooten Macbook
Verwijderen Workspace software
Downgrade naar vorige Workspace versie (wordt remote niet meer geaccepteerd dus geen optie)
Verwijderen oude versie en terug naar laatste release.

De ICT servicedesk van mijn werk kan mij niet helpen bij apparaten die zij niet hebben geleverd dus daar kan ik niet terecht en Citrix kan ik niet bereiken omdat ik geen ICT contactpersoon ben namens mijn werk.

Ik hoop dus dat er hier iemand is die mij wellicht verder op weg kan helpen..

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door rvvdl op 06-04-2020 22:18 . Reden: Workspace versienummer ontbrak ]

Beste antwoord (via rvvdl op 06-04-2020 22:17)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
rvvdl schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:14:
[...]

Nee, helaas niet.
Ik kan alleen inloggen via de browser en dan krijg ik een download aangeboden die ik met Workspace open.
Activiteitenweergave geeft aan dat de meeste resources naar Workspace gaan, en als ik dezelfde sessie op mijn Windows PC overneem (na op dezelfde manier inloggen) gaat deze gewoon vlot.

De ICT servicedesk heeft vanmiddag even meegekeken op afstand (enige coulance die er was) en kon toen zelf zonder problemen typen in MS Word, terwijl ik mijn spinning disc van Mac OS kreeg na twee karakters getypt te hebben.
Dan kan je er wel van op aan dat het aan de Mac ligt samen met de Workspace App, voor hen is de sessie dus wel snel.

Lastig, wat gebeurt er met een nieuwe user op de Mac?, dan kan je het profiel uitsluiten.

Optie erna is een nieuwe installatie van OS X ben ik bang.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hebben ze een html5 launcher?, dan weet je of het echt aan de Workspace app ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvdl
Mektheb schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:04:
Hebben ze een html5 launcher?, dan weet je of het echt aan de Workspace app ligt.
Nee, helaas niet.
Ik kan alleen inloggen via de browser en dan krijg ik een download aangeboden die ik met Workspace open.
Activiteitenweergave geeft aan dat de meeste resources naar Workspace gaan, en als ik dezelfde sessie op mijn Windows PC overneem (na op dezelfde manier inloggen) gaat deze gewoon vlot.

De ICT servicedesk heeft vanmiddag even meegekeken op afstand (enige coulance die er was) en kon toen zelf zonder problemen typen in MS Word, terwijl ik mijn spinning disc van Mac OS kreeg na twee karakters getypt te hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
rvvdl schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:14:
[...]

Nee, helaas niet.

Dan kan je er wel van op aan dat het aan de Mac ligt samen met de Workspace App, voor hen is de sessie dus wel snel.

Lastig, wat gebeurt er met een nieuwe user op de Mac?, dan kan je het profiel uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvvdl
Mektheb schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:40:
[...]

Andere (nieuwe) user gaf hetzelfde probleem, dus Mac OS maar even opnieuw erop gezet.
Vooralsnog lijkt het erop dat het probleem verholpen is, CPU gaat naar 70% in activiteitenweergave (waar 100% relatief is, en geen 100%) en de CPU fan blijft rustig.

Mocht het morgen weer fout gaat kom ik terug in dit topic.

Dank voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik hoop het weg blijft !
Pagina: 1