Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 13:48
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
veel werken voor school/studie en ben er van plan games op te spelen.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Gebruiken voor alle simpele office applicaties en voor games zoals civ6, FIFA 20, battlefield V (op high settings)
Wat is je budget?
maximaal 1500, natuurlijk hoe goedkoper hoe beter.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja ik ben van plan hem vaak mee te nemen en ook veel in de trein, dus ik wil het liefst een sterke en dunne behuizing met een redelijke accuduur.

-hier liep ik zelf een beetje vast, dacht aan de MSI g65 stealth (1660ti)
(1450 bij bol)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
merk maakt mij niet uit, ben wel vrij gevoelig voor design plus mijn huidige laptop maakt best wel veel geluid, dat heb ik liever niet.

alvast bedankt voor reacties!

Beste antwoord (via daantjecool op 08-04-2020 14:14)

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:10
daantjecool schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:54:
[...]

Haha, je hebt een goed punt. Het lijkt mij gewoon ideal als je voor het budget van een laptop, er een haalt waar je mee kan gamen en die dun en licht genoeg is om echt mee te nemen. Ik heb begrepen dat bij de msi wel redelijk kan worden aangepast hoeveel energie wordt verbruikt, wat op pad een goede invloed heeft op de accu naruurlijk.
Verwacht daar niet veel van. Ik geef je in real life max 2-3 uur voordat de accu alsnog leeg is :P. Die krachtigere CPU's zullen de accu alsnog slurpen, in vergelijking met een U-processor, die flink wat zuiniger zijn.

Wat betreft gamelaptop, is het simpel: of je neemt de dikte en gewicht voor lief, of je neemt een dunne laptop voor on-the-go + dikke laptop/pc, wat 't beste is in jouw situatie :) (en voor je portemonnee natuurlijk!)

Ikzelf zou aanraden om van €500-700 een dunne laptop nemen (iets zoals Surface Laptop 2 zou je zeker voor die prijs moeten kunnen vinden. Wellicht iets goedkoper als je tweedehands zoekt) en dan een half jaartje (mocht je 't geduld hebben) voor 1000-1500 een dikke pc bouwen óf een gamelaptop. Naar verwachting zullen er leuke processoren en GPU's uitkomen voor laptops en pc's komende half jaar.

Natuurlijk ga ik hiervan uit dat je niet buitenshuis wilt gamen, maar je laptop gebruikt voor browser/studie/whatever.

[ Voor 4% gewijzigd door karimmm op 08-04-2020 14:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-02 16:10
pricewatch: Lenovo Legion Y740-15IRHg (81UH004KMH)

Dit is niet de allerdunste maar zoveel scheelt t ook weer niet. Je hebt dan wel een hele goeie prijs kwaliteit verhouding. Een 2070 met gsync en 144hz scherm met HDR (500nits zelfs ) voor 1599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Cinemaskoop schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:57:
pricewatch: Lenovo Legion Y740-15IRHg (81UH004KMH)

Dit is niet de allerdunste maar zoveel scheelt t ook weer niet. Je hebt dan wel een hele goeie prijs kwaliteit verhouding. Een 2070 met gsync en 144hz scherm met HDR (500nits zelfs ) voor 1599
Bedankt voor je reactie!
Maar 1600 net teveel en wil graag net iets dunners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 21:27
Of heel even wachten op de Asus TUF Gaming a15 506, kan ieder moment uitkomen.

Naar verwachting binnen jouw budget met een AMD Ryzen 4800, RTX2060, 16 GB RAM en 1 tb SSD en 144Hz FullHD scherm....
Ik ben deze ook in de gaten aan het houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Mouse5312 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:53:
Of heel even wachten op de Asus TUF Gaming a15 506, kan ieder moment uitkomen.

Naar verwachting binnen jouw budget met een AMD Ryzen 4800, RTX2060, 16 GB RAM en 1 tb SSD en 144Hz FullHD scherm....
Ik ben deze ook in de gaten aan het houden...
Ja deze had ik ook gezien, maar tuf laptops zijn meestal best dik. Dscht wel aan de zypherus g met een 1660ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-04 21:51
Ik heb de Zephyrus M met 1660ti. Lekker dun, niet zwaar, maar houd rekening met veel ventilator geluid tijdens het gamen. Dat zal voor de Zephyrus G niet heel anders zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Dunne laptops en games gaan meestal niet samen, of je doet het wel en je betaald voor de sticker (bijvoorbeeld i7) maar de prestaties haalt hij toch niet. Kortom je hebt er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Berlinetta schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:13:
Dunne laptops en games gaan meestal niet samen, of je doet het wel en je betaald voor de sticker (bijvoorbeeld i7) maar de prestaties haalt hij toch niet. Kortom je hebt er niks aan.
Hmmm,
zou je zeggen dat je op een msi gs65 niet kan gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
daantjecool schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:17:
[...]

Hmmm,
zou je zeggen dat je op een msi gs65 niet kan gamen?
Ik zei meestal. Ik denk deze wel. upgraden is moeilijker dan normaal... met de settings high haal je genoeg fps denk ik al ligt het wel aan welke game en welke variant je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Berlinetta schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:30:
[...]

Ik zei meestal. Ik denk deze wel. upgraden is moeilijker dan normaal... met de settings high haal je genoeg fps denk ik al ligt het wel aan welke game en welke variant je hebt.
Voor 1450 een variant met i7 9th generation en qeen 1660ti leek mij wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Ik zou je ten zeerste afraden om een "dun" gamelaptop op te zoeken. Je bent ten eerste een dief van je eigen portemonnee, ten tweede, zoals aangegeven zal je vaak niet de prestaties halen. Ten derde, gamen is intensief voor een GPU, al heb je een 2080. Kortom: er zal héél wat warmte ontwikkeld worden, met als gevolg dat je snel zal throttlen. Dit merk je doordat de laptop zelf warm wordt, games zullen ineens trager aanvoelen (FPS drop).

Bedenk dat een dunne behuizing hoe dan ook zijn hitte snel kwijt moet. Bij "dikkere" laptops is dit iets minder een issue aangezien er ruimte is voor warmte én er is ruimte voor een betere koeling om de warmte snel uit de laptop te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
karimmm schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:22:
Ik zou je ten zeerste afraden om een "dun" gamelaptop op te zoeken. Je bent ten eerste een dief van je eigen portemonnee, ten tweede, zoals aangegeven zal je vaak niet de prestaties halen. Ten derde, gamen is intensief voor een GPU, al heb je een 2080. Kortom: er zal héél wat warmte ontwikkeld worden, met als gevolg dat je snel zal throttlen. Dit merk je doordat de laptop zelf warm wordt, games zullen ineens trager aanvoelen (FPS drop).

Bedenk dat een dunne behuizing hoe dan ook zijn hitte snel kwijt moet. Bij "dikkere" laptops is dit iets minder een issue aangezien er ruimte is voor warmte én er is ruimte voor een betere koeling om de warmte snel uit de laptop te halen.
Bedankt voor dit verhelderende bericht. Het probleem is dan een beetje dat ik twee aparte laptops/pc's zou moeten hebben. Om te gamen en voor onderweg, als ik aan het werk ben en voor school. Zou het helpen om een goede extra laptop koeler te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
daantjecool schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor dit verhelderende bericht. Het probleem is dan een beetje dat ik twee aparte laptops/pc's zou moeten hebben. Om te gamen en voor onderweg, als ik aan het werk ben en voor school. Zou het helpen om een goede extra laptop koeler te kopen?
Kan je net zo goed een PC gaan halen :P. Ikzelf heb een Alienware R5 voor gaming en een Surface Laptop 2 voor school + mobiliteit. Achteraf gezien had ik ipv mijn gamelaptop beter een pc kunnen halen, daarvan kan ik de GPU in ieder geval periodiek upgraden bijvoorbeeld. Bedenk ook wel dat de game laptop het behoorlijk slecht doet op een accu en *altijd* zwaar is, ook al is 't dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
karimmm schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:42:
[...]

Kan je net zo goed een PC gaan halen :P. Ikzelf heb een Alienware R5 voor gaming en een Surface Laptop 2 voor school + mobiliteit. Achteraf gezien had ik ipv mijn gamelaptop beter een pc kunnen halen, daarvan kan ik de GPU in ieder geval periodiek upgraden bijvoorbeeld. Bedenk ook wel dat de game laptop het behoorlijk slecht doet op een accu en *altijd* zwaar is, ook al is 't dun.
Haha, je hebt een goed punt. Het lijkt mij gewoon ideal als je voor het budget van een laptop, er een haalt waar je mee kan gamen en die dun en licht genoeg is om echt mee te nemen. Ik heb begrepen dat bij de msi wel redelijk kan worden aangepast hoeveel energie wordt verbruikt, wat op pad een goede invloed heeft op de accu naruurlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
daantjecool schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:54:
[...]

Verwacht daar niet veel van. Ik geef je in real life max 2-3 uur voordat de accu alsnog leeg is :P. Die krachtigere CPU's zullen de accu alsnog slurpen, in vergelijking met een U-processor, die flink wat zuiniger zijn.

Wat betreft gamelaptop, is het simpel: of je neemt de dikte en gewicht voor lief, of je neemt een dunne laptop voor on-the-go + dikke laptop/pc, wat 't beste is in jouw situatie :) (en voor je portemonnee natuurlijk!)

Ikzelf zou aanraden om van €500-700 een dunne laptop nemen (iets zoals Surface Laptop 2 zou je zeker voor die prijs moeten kunnen vinden. Wellicht iets goedkoper als je tweedehands zoekt) en dan een half jaartje (mocht je 't geduld hebben) voor 1000-1500 een dikke pc bouwen óf een gamelaptop. Naar verwachting zullen er leuke processoren en GPU's uitkomen voor laptops en pc's komende half jaar.

Natuurlijk ga ik hiervan uit dat je niet buitenshuis wilt gamen, maar je laptop gebruikt voor browser/studie/whatever.

[ Voor 4% gewijzigd door karimmm op 08-04-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn vrouw wilde ook klein, licht en zo nu en dan een spelletje.
Uiteindelijk heeft ze voor 1800 euro een 14 inch MSI Prestige met een GTX 1650 max.
Moet zeggen dat een overwatch er lekker op draait. Heb wel de resolutie van 4k omlaag gegooid en dan zit je boven de 120fps. Met 4k zit je nog boven de 60fps, maar je ziet het op dat kleine scherm niet terug.

Ikzelf zou dan weer niet voor 14 inch gaan, maar dat ding is 1,2 kg wat wel weer super licht is. En ze kan haar spelletjes er op spelen.

Jouw keuze is dan wel wat makkelijker. Maar gamen op een laptop blijft behelpen. Daarbij heb je eisen waardoor je toch sommige eisen weg moet laten. Of inderdaad portable een lichte laptop en gamen een pc thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
karimmm schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:05:
[...]

Dank! Ziet er inderdaad naar uit dat zoiets de beste optie is. Buitenhuis gamen is inderdaad niet perse nodig. Ik wacht dan denk ik nog een tijdje, met name omdat ik hoop dat laptops met de huidige hardware goedkoper worden, door introducties van de nieuwe gpu and cpus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
daantjecool schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:16:
[...]

Dank! Ziet er inderdaad naar uit dat zoiets de beste optie is. Buitenhuis gamen is inderdaad niet perse nodig. Ik wacht dan denk ik nog een tijdje, met name omdat ik hoop dat laptops met de huidige hardware goedkoper worden, door introducties van de nieuwe gpu and cpus
Zullen ze zeker worden. Ook heeft Tweakers laatst een nieuwsitem gepost over RTX laptops, dat de beginprijs rond €1000 zal zijn. Wat natuurlijk leuk is voor jou: zo betaal je minder én heb je krachtigere specificaties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
karimmm schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:21:
[...]

Zullen ze zeker worden. Ook heeft Tweakers laatst een nieuwsitem gepost over RTX laptops, dat de beginprijs rond €1000 zal zijn. Wat natuurlijk leuk is voor jou: zo betaal je minder én heb je krachtigere specificaties :).
Ga ik zeker even in de gaten houden, waarschijnlijk is een 2060 beetje overkill. Voor hoevaak ik ga gamen, en dan maar medium settings. Ga denk ik voor een Dell xps 15 met 1650 erin.
Pagina: 1