Huren Cruyshaag Maastricht via Maasvallei

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 07:31
Mijn dochter studeert in Maastricht maar woont in België (nu even niet ivm Corona).

Ze mag gaan kijken naar een studio in het Cruyshaag complex via de woningstichting Maasvallei.

Iemand ervaring met dat complex of deze organisatie ?

Is het wat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Dat het een (woon)stichting is, dus geen winstoogmerk heeft lijkt mij prettig als je huurprijs/woongenot tegenover elkaar zet.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Noppesnada schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:03:
Ze mag gaan kijken naar een studio in het Cruyshaag complex
Huh? In andere plekken het van land gaan die dingen met 2 foto's een tweet aan beschrijving erbij online en binnen een half uur zijn er 100 mensen die het willen. Kijken is er dan niet echt bij.

[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 06-04-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:08
Gewoon een normale woningcoöperatie, niks mis mee. Complex ben ik ooit een keer binnen geweest, maar ook daar is niets bijzonders aan.

Vanwaar je achterdocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Ze staat als eerste op de lijst, dus ze hoeft alleen maar ja te zeggen en ze heeft de studio.

Op dit moment is er een vervelende situatie mbt haar studio in België. Eigenaren zijn gescheiden, willen beide de huur. Onduidelijkheid alom. Probleem is dat haar huidige contract (in België standaard 1 jaar) per augustus af loopt (tenzij ze verlengt). De borg van € 1000 moet ze nog maar terug zien te krijgen (van wie ?).

Het mooiste zou zijn als ze per 1 augustus kan verhuizen, maar dat zal Maasvallei wel niet tof vinden.

Bovendien is het verhuizen naar Maastricht onmogelijk ivm de lockdown daar (ze woont tijdelijk weer thuis in Tilburg).

Kortom, wel wat belemmeringen die het lastig maken.

Reviews van Maasvallei zijn ook nogal negatief (maar die neem ik met een korrel zout)

Vandaar dat ik wat info wil over het complex en de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Noppesnada schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:01:

Reviews van Maasvallei zijn ook nogal negatief (maar die neem ik met een korrel zout)

Vandaar dat ik wat info wil over het complex en de verhuurder.
Maasvallei is natuurlijk ook een sociale verhuurder. In die sector zitten ook huurders die alle tijd hebben om te klagen, gewend zijn het handje op te houden, en flink klagen als ze niet (gratis) krijgen wat ze willen.

Als je echt een hele hoge service zoekt, kun je privaat gaan huren. Maar ook daar is 1,5x zoveel huur betalen als bij Maasvallei geen garantie op topservice.

Over het algemeen geniet je in Nederland relatief veel rechtsbescherming als huurder, tegen huurverhoging en gedwongen uitzetting, en is het relatief makkelijk om via een huurcommissie korting van de huur af te dwingen als een woning niet voldoet aan het puntensysteem.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:13
Noppesnada schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:01:
[…] De borg van € 1000 moet ze nog maar terug zien te krijgen (van wie ?).

[…]
Laatste maand(en) huur niet betalen en verrekenen? Vaak is die verrekening in Nederlandse contracten uitgesloten, maarja wat gaat de verhuurder doen. De kosten van een juridische procedure wegen niet op tegen de baten.

Verder geen ervaring met Maasvallei, maar wel met huur van een sociale woningcorporatie (wel vrije sector). Dat beviel mij wel. Heel goede service gehad, ze wilden geen slechte naam krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

cryptapix schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:12:
[...]

Laatste maand(en) huur niet betalen en verrekenen? Vaak is die verrekening in Nederlandse contracten uitgesloten, maarja wat gaat de verhuurder doen. De kosten van een juridische procedure wegen niet op tegen de baten.

Verder geen ervaring met Maasvallei, maar wel met huur van een sociale woningcorporatie (wel vrije sector). Dat beviel mij wel. Heel goede service gehad, ze wilden geen slechte naam krijgen.
Om daar nog maar aan toe te voegen - welke verhuurder gaat er wat aan doen. Als ze er al niet uit komen naar wie de huur moet, zouden ze er dan wel uitkomen wie van de 2 de rechtsgang moet opstarten? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 13:47
Daar heeft mijn broertje gewoond. Studentencomplex, niet meer niet minder. Niet je raam open laten staan als je er niet bent, en je fiets is er niet altijd veilig als hij buiten staat, Maar hij heeft er prima gewoond
Wasmachine kan er niet standaard in (met wat eigen ombouw wel)
Verhuurder is gewoon standaard, jij betaald zij leveren een woning en huismeester.

[ Voor 13% gewijzigd door ErgoStijn op 07-04-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:47:
[...]

Om daar nog maar aan toe te voegen - welke verhuurder gaat er wat aan doen. Als ze er al niet uit komen naar wie de huur moet, zouden ze er dan wel uitkomen wie van de 2 de rechtsgang moet opstarten? :+
Nog iets meer achtergrond. Het echtpaar woonde naast het complex waar mijn dochter woont. Contract staat op naam vrouw. Huur wordt iedere maand netjes overgemaakt naar het rekeningnummer op het contract.

-Vrouw vertrekt, man blijft naast complex wonen.
-Vrouw vraagt (samen met dochters) om de huur op een andere rekening over te maken.
-Man komt na 2 maanden verhaal halen waar de huur blijft. Als hij geen huur krijgt kan hij ook geen water en electra betalen (hint).
-Nu heeft ze de huur maar weer op het oude rekeningnummer over gemaakt.
-Bij wie gaat ze de borg terug krijgen als ze haar contract niet verlengd ? De vrouw gaf (2 maanden geleden) aan dat ze wel eerder onder het contract uit kon en haar borg terug zou krijgen, maar die krijgt nu geen huur meer overgemaakt.

Tsja......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@Noppesnada Dat geeft alleen maar meer reden om de huur achter te houden. Simpelweg omdat niet duidelijk is aan wie je moet betalen. Naar Nederlands recht is dat best verdedigbaar. Naar Belgisch recht weet ik dat niet, maar dat is vermoedelijk niet heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryptapix schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:05:
@Noppesnada Dat geeft alleen maar meer reden om de huur achter te houden. Simpelweg omdat niet duidelijk is aan wie je moet betalen. Naar Nederlands recht is dat best verdedigbaar. Naar Belgisch recht weet ik dat niet, maar dat is vermoedelijk niet heel anders.
Zolang je een contract hebt met een rekeningnummer er op is dat niet te verdedigen. Ook in Nederlands recht niet. Contractbreuk is niet grappig bij huren. Dat is een direct opeisbare schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:12:
[...]
Zolang je een contract hebt met een rekeningnummer er op is dat niet te verdedigen. Ook in Nederlands recht niet. Contractbreuk is niet grappig bij huren. Dat is een direct opeisbare schuld.
Natuurlijk is de huurschuld opeisbaar op het moment dat de termijn vervalt, maar wat wil je daarmee zeggen? Linksom of rechtsom, als je gerede twijfel hebt over aan wie je bevrijdend kunt betalen, mag je de betaling opschorten. Art. 6:37 BW. Dan moeten ze maar met een gezamenlijke verklaring komen aan wie je bevrijdend kunt betalen.

Er valt wel te verdedigen dat je hier mag twijfelen. Twee partijen maken aanspraak op betaling, met de ene heb je een contract, terwijl de andere redelijkerwijs de inkomsten nodig heeft om de vaste lasten te betalen. Daarnaast bestaat de kans dat man en vrouw in gemeenschap gehuwd zijn, of dat de huurinkomsten in de gemeenschap vallen. Dan is al niet meer relevant dat het huurcontract alleen op naam van de vrouw staat, de man is dan ook gebonden. Andere optie is dat de woning is of wordt overgedragen aan de man als gevolg van een scheiding. Genoeg opties om te gaan en mogen twijfelen.

Er is geen sprake van contractbreuk als je mag opschorten. Maar zelfs als het contractbreuk is, wat dan? Dochter van TS wil er toch al weg binnen een periode waarin de verhuurder juridisch weinig kan maken. Dit alles naar NL recht dan. Van het recht van onze zuiderburen heb ik geen kaas gegeten.
Pagina: 1