Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een applicatie waarmee ik informatiestromen in kaart kan brengen. Het liefst zou ik in een database (dat kan ook een Excel sheet zijn) mijn gegevens plaatsen.
Om een beeld te geven van de informatie die ik bedoel: Het gaat om o.a.
- documenten
- applicaties waar deze documenten in worden bewerkt of mee worden ontsloten
- processtappen waarin deze documenten worden bewerkt
- type datastroom (bijv. handmatig, of via API koppeling, etc.)
Deze gegevens wil ik dan vanuit de database op verschillende manieren kunnen weergeven en filteren. Zo kan ik dan bijvoorbeeld een document volgen door het proces en zien door welke applicaties deze wordt bewerkt. Of ik kan filteren op één enkele applicatie en zien welke documenten daar in worden bewerkt. Of ik kan zien hoeveel handmatige datastromen er zitten in een specifiek proces.Of welke applicaties een relatie met elkaar hebben. Enzovoort.
Zelf heb ik al gekeken naar
MS Visio data visualizer voor Excel . Dit heeft wel het idee van wat ik zoek in zich, maar is totaal niet flexibel. Ik kan niet snel een andere weergaven maken of filteren. De standaard layout is niet echt werkbaar en ook niet aan te passen.
PowerBI: Nog geen geschikte visualizer kunnen vinden
Bluedolphin (lijkt te kunnen wat ik zoek maar is te prijzig)...
Wie o wie weet hier een goede tool voor?
Ik ben op zoek naar een applicatie waarmee ik informatiestromen in kaart kan brengen. Het liefst zou ik in een database (dat kan ook een Excel sheet zijn) mijn gegevens plaatsen.
Om een beeld te geven van de informatie die ik bedoel: Het gaat om o.a.
- documenten
- applicaties waar deze documenten in worden bewerkt of mee worden ontsloten
- processtappen waarin deze documenten worden bewerkt
- type datastroom (bijv. handmatig, of via API koppeling, etc.)
Deze gegevens wil ik dan vanuit de database op verschillende manieren kunnen weergeven en filteren. Zo kan ik dan bijvoorbeeld een document volgen door het proces en zien door welke applicaties deze wordt bewerkt. Of ik kan filteren op één enkele applicatie en zien welke documenten daar in worden bewerkt. Of ik kan zien hoeveel handmatige datastromen er zitten in een specifiek proces.Of welke applicaties een relatie met elkaar hebben. Enzovoort.
Zelf heb ik al gekeken naar
MS Visio data visualizer voor Excel . Dit heeft wel het idee van wat ik zoek in zich, maar is totaal niet flexibel. Ik kan niet snel een andere weergaven maken of filteren. De standaard layout is niet echt werkbaar en ook niet aan te passen.
PowerBI: Nog geen geschikte visualizer kunnen vinden
Bluedolphin (lijkt te kunnen wat ik zoek maar is te prijzig)...
Wie o wie weet hier een goede tool voor?
[ Voor 5% gewijzigd door tbenschop2 op 06-04-2020 17:17 ]