Ik ga voor de eerste keer zelfbouwen, dus hopelijk kunnen jullie daar rekening mee houden met het bouwen (makkelijke kast, moederboard, cpu cooler etc)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen --> CS GO, Anno 1800, Call of Duty warzone, Overwatch (graag ook streamen als mijn pc dat aankan). Verder video/films kijken/streamen en af en toe een beetje photoshop en PowerPoint, naast gebruikelijk surfen. Ik wil minimaal in 1080p gamen alles op high, indien mogelijk op 1440p mid/high. Voor nu gaat mijn huidige VGA kaart mee, over 1 a 2 jaar verwacht ik die weer te upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen exact budget, maar probeer te richten op 700-800 euro. Ik ga vooral voor prijs/kwalieit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Ja, VGA kaart, scherm en SSD + HD gaan mee. Zie onder.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede CPU. Ik twijfel tussen AMD Ryzen 5 3600 en AMD Ryzen 7 3700X. Graag jullie advie of een 3700x een overkill is voor mijn wensen. Daarnaast wil ik graag een stille pc, dus vraag me af of ik de stockkoller moet vervangen. Iemand tips voor een goede (ik ga niet overklokken), maar wil een still systeem. Bij het gamen mag die iets luider zijn. Daarnaast wil ik een mooie kast, zoals Fractal design
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, prijs/kwaliteit (en voorraad) vind ik wel belangrijk. Ik ben erg tevreden met mijn huidige kast (Fractal Design Define R4), zou graag weer een Fractal willen of één met een soortgelijk design. Wel vind ik het belangrijk dat ik het 'kabelmanagement' niet te lastig wordt bij mijn kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc, vooral bij office werk/interneten, bij gamen mag die iets meer geluid maken. Relatief laag energieverbruik is mooi meegenomen. Ik wil graag een mooie (niet te grote) kast
Ga je overklokken?
Nee, wellicht over een paar jaar als ik nog iets extra's uit het systeem wil persen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de Desktop Best Buy Guide Maart 2020 als basis genomen. Hopelijk hebben jullie tips voor een goede cpu cooler, mooie kast en wellicht een beter prijs/kwaliteit moederbord. Dit wordt de eerste keer dat ik zelf ga bouwen (nu heb ik alle tijd
). 3x eerder door Azerty laten bouwen. Altijd erg tevreden met jullie feedback (zoals bij mijn vorige pc --> Stille all round PC (700e) voor in de woonkamer)
Op dit moment heb ik onderstaande onderdelen op het oog
Bedankt alvast voor al jullie feedback!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen --> CS GO, Anno 1800, Call of Duty warzone, Overwatch (graag ook streamen als mijn pc dat aankan). Verder video/films kijken/streamen en af en toe een beetje photoshop en PowerPoint, naast gebruikelijk surfen. Ik wil minimaal in 1080p gamen alles op high, indien mogelijk op 1440p mid/high. Voor nu gaat mijn huidige VGA kaart mee, over 1 a 2 jaar verwacht ik die weer te upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen exact budget, maar probeer te richten op 700-800 euro. Ik ga vooral voor prijs/kwalieit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Ja, VGA kaart, scherm en SSD + HD gaan mee. Zie onder.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 236,77 | € 236,77 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart | € 323,84 | € 323,84 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 74,90 | € 74,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 635,51 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede CPU. Ik twijfel tussen AMD Ryzen 5 3600 en AMD Ryzen 7 3700X. Graag jullie advie of een 3700x een overkill is voor mijn wensen. Daarnaast wil ik graag een stille pc, dus vraag me af of ik de stockkoller moet vervangen. Iemand tips voor een goede (ik ga niet overklokken), maar wil een still systeem. Bij het gamen mag die iets luider zijn. Daarnaast wil ik een mooie kast, zoals Fractal design
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, prijs/kwaliteit (en voorraad) vind ik wel belangrijk. Ik ben erg tevreden met mijn huidige kast (Fractal Design Define R4), zou graag weer een Fractal willen of één met een soortgelijk design. Wel vind ik het belangrijk dat ik het 'kabelmanagement' niet te lastig wordt bij mijn kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc, vooral bij office werk/interneten, bij gamen mag die iets meer geluid maken. Relatief laag energieverbruik is mooi meegenomen. Ik wil graag een mooie (niet te grote) kast
Ga je overklokken?
Nee, wellicht over een paar jaar als ik nog iets extra's uit het systeem wil persen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de Desktop Best Buy Guide Maart 2020 als basis genomen. Hopelijk hebben jullie tips voor een goede cpu cooler, mooie kast en wellicht een beter prijs/kwaliteit moederbord. Dit wordt de eerste keer dat ik zelf ga bouwen (nu heb ik alle tijd
Op dit moment heb ik onderstaande onderdelen op het oog
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 99,83 | € 99,83 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 74,05 | € 74,05 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 94,99 | € 94,99 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 500GB | € 74,90 | € 74,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 732,67 | ||
Bedankt alvast voor al jullie feedback!
[ Voor 30% gewijzigd door maxkranendijk op 06-04-2020 16:42 . Reden: links aangepast ]