Remote helpen met huiswerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:43
Geen idee of ik dit op de juist plaats post, Mod's verplaats het gerust!

Ik wil graag mijn 4 jaar oude dochter helpen met wat huiswerk, nu zij door Corona even niet naar school kan. Zij woont echter bij mijn ex-vrouw dus daarom is het iets complexer.

De oefeningen staan allemaal online in een vrij simpele website Gynzy Kids.
Nu was mijn idee dat ik deze oefeningen zou kunnen starten binnen Chrome op mijn windows 10 PC, dan mijn scherm zou kunnen delen en tevens haar simpele rechten zou kunnen geven voor de controle van mijn scherm, zodat ze op het juiste antwoord kan klikken.

Ik heb een eerste aanzet gedaan met Teamviewer, en het lijkt te werken op mijn PC.
Echter mijn dochter gebruikt een wat oudere Sony android tablet, en daar lijkt Teamviewer anders op te werken.
Ik heb al een meeting ID aangemaakt en dit doorgestuurd, echter vanuit de android tablet is er geen mogelijkheid om de specifieke meeting te openen?
Ik heb tevens hetzelfde geprobeerd met mijn eigen telefoon (oneplus 5), maar het lukt me ook daar niet om een bepaalde meeting te kunnen openen.
Zover is het me alleen gelukt om de hele PC over te nemen, maar dat lijkt me niet zo handig.

Is Teamviewer hier wel geschikt voor, of hebben jullie ervaring met andere software?

Beste antwoord (via gustaveau op 07-04-2020 13:21)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is op de Android Tablet wel de Teamviewer QuickSupport geïnstalleerd?
Daarmee kun je van op afstand de tablet overnemen, dat lijkt me praktischer dan andersom.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is op de Android Tablet wel de Teamviewer QuickSupport geïnstalleerd?
Daarmee kun je van op afstand de tablet overnemen, dat lijkt me praktischer dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Die invalshoek is wat beter ja, ik ga daar eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Is de app Microsoft teams iets voor je? Kun je ook scherm delen..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
Ik ga vandaag eens de Teamview via quicksupport proberen.

Het is mijn doel om het scherm te kunnen delen, maar vooral dat mijn dochter nog op het scherm kan klikken voor de juiste antwoorden. Zou dat ook via Microsoft teams kunnen, wetende dat een van de apparaten een Sony android tablet is?

------------------
Ok het is gelukt om het apparaat over te nemen! En mijn dochter kan nog steeds op de antwoorden klikken :)

Nu heb ik nog een vraagje, kan ik in dezelfde sessie ook tegen haar praten anders dan in het chat venster? Het zou zo makkelijk zijn als ik de microfoon zou kunnen gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door gustaveau op 07-04-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Het is gelukt!

Teamview met quicksupport werkt goed, zeker in combinatie met een skypesessie op een andere apparaat.
Mijn dochter vond het heel gezellig gisteren en alles werkt heel intuïtief (zeker voor haar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Helaas is het toch erg instabiel, vandaag weer 30 min bezig geweest om het aan de praat te krijgen.
Wat een k%t programma zeg.

Hoe kan het toch altijd dat programma's de ene week werken en daarna niet meer?
Pagina: 1