Toon posts:

Problemen met Wi-Fi extender

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Onlangs een Wi-Fi range extemder ( AC1750 RE450 ) aangeschaft, maar werkt niet naar behoren. Hij werkt soms enkele minuten en valt dan weer weg of het signaal blijft wel actief, maar dan is het internet zelf verdwenen. Het welbekende uitroeptekentje bij het wifi teken.

Met andere woorden hij functioneert wel, maar er is iets waardoor het signaal voor korte duur wegvalt of alleen het Internet. Daarna doet hij het weer voor een x aantal minuten. Zonder de extender functioneert de modem naar behoren.

Ikzelf zit bij Ziggo en heb het kanaal van mijn modem ook al veranderd naar o.a 1, 6 en 11. Dit gaf voor enkele uren een positief effect, maar helaas te vroeg gejuicht.

Het lichtje van 2.4 blijft ook gewoon branden. De 5 heb ik al via de app uitgeschakeld.

Momenteel ben ik in bezit van een modem voorzien het model TC7200.U.

Diverse dingen gereset heb ik al toegepast, maar ook geen resultaat.

Op dit moment valt de extender ook niet te benaderen via de app. Zodra ik hem weer reset o.i.d. vindt hij hem wel weer.

Kortom een frustrerend iets.

Wellicht een knappe kop die hier een oplossing voor weet.

Bvd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2020 14:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Je kunt proberen om de AC1750 RE450 een vast IP adres te geven via je Ziggo modem.

Dan kun je ook nog WPA problemen hebben zoals hier besproken.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:22:
[...]

Momenteel ben ik in bezit van een modem voorzien het model TC7200.U.
2013 belt en wil z'n oude schroot terug :o

Heb je al contact opgenomen met Ziggo ivm slechte WiFi?

Probleem is waarschijnlijk dat de 2.4GHz simpelweg te druk/vervuild is. Dat is niet continu gelijk, dus ervaringen zullen wisselvallig zijn. Een repeater maakt het alleen maar drukker in die 2.4GHz (elk pakketje moet twee keer door de lucht in zelfde kanaal...) dus geen wonder dat dit voor geen meter werkt.

Als je al met een repeater wilt werken (slecht idee...) wil je de backhaul via 5GHz doen. Nu kun je die modem op 5GHz zetten (maar dan doet hij geen 2.4GHz meer), beter idee is om bij Ziggo te klagen om slechte WiFi zodat je een wat nieuwere modem krijgt. Mogelijk zijn je problemen gelijk weg omdat het 5GHz ondersteunt, mogelijk heb je alsnog uitbreiding nodig. Dan kan die RE450-geval mogelijk alsnog helpen, maar dan liefst met een draad erin voor de backhaul.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties!

Omtrent het oude schroot uit 2013 ben ik het helemaal mee eens. Dit weekend contact opgenomen met Ziggo, maar je kent het wel ingestudeerde verhaal vast wel.

Ik zie momenteel in mijn mailbox dat ik alsnog een nieuwe modem toegestuurd krijg. ( vreemd, want er werd duidelijk verteld dat ik het 1 na laatste model in handen had en niet in aanmerking kwam voor een nieuwe. Wat ik nogal voorbarig vond van iets wat uit 2013 afkomst is ;) )

Ik behoudt het dan maar op dat mijn modem gewoon aan vervanging toe is en zal die dan eerst ook maar even afwachten.

Nogmaals dank en ik post het resultaat uiteraard even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 19:35
Op het moment dat de nieuwe modem ook niet voldoet, kijk dan of een (extra) accespoint een oplossing kan zijn. Hang je die eventueel op de plek waar jij geen /slechte wifi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
@dion_b Ik heb ook de TC7200 U staan maar in bridge omdat ik een eigen router heb.
Zou een nieuw Ziggo modem dan nog wat toevoegen, of heeft dat geen meerwaarde?
Ik heb in zoverre geen problemen maar ben niet vies van nieuwe hardware na 7 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Theo74 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:19:
@dion_b Ik heb ook de TC7200 U staan maar in bridge omdat ik een eigen router heb.
Zou een nieuw Ziggo modem dan nog wat toevoegen, of heeft dat geen meerwaarde?
Ik heb in zoverre geen problemen maar ben niet vies van nieuwe hardware na 7 jaar...
Als je de TC7200 niet gebruikt voor WiFi, dan zou een andere modem niets veranderen voor WiFi nee. Of een nieuwe Ziggo modemrouter beter zou werken dat je eigen router valt natuurlijk zonder info over die router niet te zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
dion_b schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:36:
[...]

Als je de TC7200 niet gebruikt voor WiFi, dan zou een andere modem niets veranderen voor WiFi nee. Of een nieuwe Ziggo modemrouter beter zou werken dat je eigen router valt natuurlijk zonder info over die router niet te zeggen.
Mijn Thomson modem van Ziggo staat als gezegd in Bridgemodus en hieraan hangt een Apple Airport Timecapsule, de oudere 2TB toren, plus een LAN verbonden Airport Extreme boven voor grotere dekking.
Ik heb een 60/2 MB abonnement en haal met Wifi Speedtest tegen de 50MB dus qua snelheid zal het niets uitmaken.

Pagina: 1