Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:17
Mijn vraag:
Hallo,
Ik heb al een tijdje een Thrustmaster T80 wheel voor de PS4.
Ik heb dit ding gebruikt voor gewone racegames.
Ik heb dat stuur een tijdje laten staan omdat ik de racegame had uitgespeeld en er niks tof meer aan was.
Nu heb ik the crew 2 gekocht tegen de verveling van de coronamaatregelen en wou het stuur opnieuw gebruiken. Ik merk dat het stuur steeds naar links stuurt terwijl ik het recht hou.
Hoe kan ik dit kalibreren?
kan ik dit resetten?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
T80 racing wheel
PS4
The crew 2
Gran Turismo sport

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op Google maar niks daarvan werkt,
Ik heb al een link van Coolblue gevonden maar wat ik ook probeer, ik zie niks speciaal gebeuren.
via Windows heb ik de software van het T80 wheel gedownload maar hier zie ik niet veel staan dat me kan helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjgK4JYxWtKbkm2WfsE4mIrijC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mNqDLFSRIFR5SqA8USPjtC5G.png?f=fotoalbum_large

Ik weet hier niks van dus gelieve zo duidelijk mogelijke uitleg te geven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Onder "Axes" is ook te zien dat het stuur licht naar links gedraaid staat.

Volgens de Coolblue-link, dien je na het aansluiten van het stuur en het wachten op de automatische kalibratie het stuur helemaal naar rechts te draaien en weer in het midden te laten rusten, gevolgd door de "Share"-knop en de "Options"-knop tegelijk ingedrukt te houden tot er iets begint te knipperen.

Heb je dat al gedaan?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
CodeCaster schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:12:
Onder "Axes" is ook te zien dat het stuur licht naar links gedraaid staat.

Volgens de Coolblue-link, dien je na het aansluiten van het stuur en het wachten op de automatische kalibratie het stuur helemaal naar rechts te draaien en weer in het midden te laten rusten, gevolgd door de "Share"-knop en de "Options"-knop tegelijk ingedrukt te houden tot er iets begint te knipperen.

Heb je dat al gedaan?
Dat het stuur naar links draait is juist het probleem, het stuur staat in werkelijkheid gewoon zoals het moet staan.
Ik heb inderdaad al geprobeerd om het stuur naar rechts te draaien en "share"- en "options"-knop in te houden maar het lichtje knippert niet.
Ik heb al eens 2 minuten gezeten met de knoppen in gedrukt maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Ik heb zelf Thrustmaster gecontacteerd en zij vertellen me dat het een hardware probleem is
Aangezien het stuur iets ouder is dan 2 jaar kan ik het niet meer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardlv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 22:34
Wat je nog kunt proberen is joy.cpl uitvoeren. Daar kun je 'm ook calibreren. (ctrl-p en dan joy.cpl typen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
gerardlv schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:38:
Wat je nog kunt proberen is joy.cpl uitvoeren. Daar kun je 'm ook calibreren. (ctrl-p en dan joy.cpl typen)
Bedankt, ik ga het eens proberen.
Pagina: 1