Nieuwe Behuizing en CPU cooler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeTimmenator
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-01-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? Case en CPU cooler
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?

Rond de 80 voor de behuizing en 60 voor de CPU cooler.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn Max is 150 voor alles)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren. Ik wil enkel de beste bang voor buck
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Voor de case zoek ik een Micro-ATX (µATX) form factor want mijn moederbord is ook Micro-ATX (µATX).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment heb ik een
Intel i5 6500 (Intel stock cooler)
Gigabyte B150M D3H
MSI Gaming X RX 580
Corsair CX450M
Silencio 352 Behuizing
8GB DDR4 3000MHZ (Ff vergeten welk welk)

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Volgend jaar ben ik wel van plan te switchen naar de Ryzen 3000 series dus vandaar wil ik ook dat de CPU cooler ook compatibel met de sockets van AMD zijn.

Voor de behuizing twijfel ik tussen de:
Fractical Design Meshify C en de Be quiet! Pure Base 500 (Zwart)

Bij de CPU Coolers twijfel ik tussen de volgende 3:
Be Quiet! Dark Rock 4
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Noctua NH-U12S Bruin

Mijn vraag aan jullie is of ik ergens over heen kijk qua afmetingen, fittings en of jullie nog aanraders voor behuizingen en CPU coolers hebben.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis even waarom je nú je case en koeler zou willen vervangen als je volgend jaar toch de rest van je pc gaat aanpakken.

• DeTimmenator
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-01-2025
br00ky schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:34:
Ik mis even waarom je nú je case en koeler zou willen vervangen als je volgend jaar toch de rest van je pc gaat aanpakken.
Ik zou graag al vast nu een goede behuizing en CPU cooler willen hebben die ik mee kan nemen voor volgend jaar. Dit ik ook aangezien ik nu wat meer tijd heb om te kunnen gamen en mijn huidige behuizing (Silencio 352 vaak te klein is om een goede CPU cooler in te plaatsen. Op dit moment spaar ik nog even door om volgend jaar de rest van mijn systeem te upgraden.

[ Voor 2% gewijzigd door DeTimmenator op 06-04-2020 13:38 . Reden: Rest. ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:41
Ik ben van de silencio 550 naar de s600 met glazen paneel gegaan.
Weet niet of de s400 groter is dan jouw huidige kast. Maar moet zeggen dat zelf met glas hij stil is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
Een Mugen past eventueel gewoon in de Silencio 352, maar qua koeling is dat natuurlijk sowieso geen beste behuizing.
Echter misschien wat overkill voor een Ryzen 5, of ga je straks voor een Ryzen 7 of 9?

Wat betreft behuizing kijk ik eigenlijk altijd naar fractal design.
Bijvoorbeeld deze jongens: https://tweakers.net/pricewatch/compare/662783;1161557/
Afhankelijk of je stilte/koeling/looks het belangrijkst vindt. Beiden zijn prima voor een setup die 300W verbruikt, ga je naar 500W zou ik voor de meshify gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 06-04-2020 13:50 ]