Problemen met Windows verkenner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Mijn vraag
Ik heb de laatste tijd op mijn Windows 10-laptop enorm veel problemen met Windows Verkenner. Als ik Verkenner open, dan blijft het programma heel vaak hangen. De laadbar loopt vervolgens langzaam vol, maar er verschijnen geen programma's/schijven. Als ik Verkenner dan vervolgens sluit, en ik open een map op mijn bureaublad, dan krijg ik wel de bestanden te zien, maar in de linkerkolom geen andere mappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjE5EEfHtIYfQvQvboOduStpb0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YYVXDea3thuyVVqzJqvLz6tJ.png?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Pavilion Gaming Laptop 15 - Windows 10 18363 - Intel Core i7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet heb ik verschillende mogelijke oplossingen gezien. Het herstellen van de opties van Verkenner, bestanden verwijderen in regedit, netwerkschijven uit "snelle toegang" halen, grootte van mijn systeemfont aangepast. Maar niks helpt...

Beste antwoord (via dannyvdb1997 op 06-04-2020 18:04)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Maak FF een nieuwe user aan op je PC. als die hetzelfde probleem heeft is je schijf waarschijnlijk aan het overlijden.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Maak FF een nieuwe user aan op je PC. als die hetzelfde probleem heeft is je schijf waarschijnlijk aan het overlijden.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Brahiewahiewa schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:51:
Thanks! Vooralsnog werkt het nu al een uur vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:51:
Lekker kort door de bocht weer. :X Adviseer @dannyvdb1997 dan op zijn minst om zijn disk ook te controleren, voordat ie hem afschrijft. Zie Check je SMART voor tips.

Verder kan het ook een niet-bereikbare netwerkschijf zijn of een drive die uit stand-by moet komen. Het kan zelfs nog en shell extension zijn die bokt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Mijn ssd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Me72T250dYAdZbsFUhIGjgC4kZk=/f/image/MVgw3ekTsBf2CsUtL6gr88dz.jpg

En een interne harde schijf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5h6SPh6ENyJbD-EtZJJntrZn_Ds=/f/image/c2FRZdamDCmdoCBO0Ag1KHGN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@dannyvdb1997 die zien er prima uit, geloof ik. Wat is de stand-by setting bij je energiebeheer* voor het slapen van de harddisk? Want als die in stand-by staat, kan het inderdaad even duren voordat de verkenner volledig geladen wordt. Als het goed is hoor je de disk ook opspinnen dan.

* Check maar even met Google als je niet weet waar je moet kijken. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

dannyvdb1997 schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:05:
[...]

Thanks! Vooralsnog werkt het nu al een uur vlekkeloos.
OK. Goed om te weten dat je schijven in orde zijn.
Volgende stap is nagaan wat je shell extensies zijn.
Log aan als de oorspronkelijke user, download http://live.sysinternals.com/Autoruns64.exe
en run 'm als administrator. Onder het tabje "explorer" vind je de contextMenuHandlers

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:00

The Executer

Lekker belangrijk!

Wat nog wel eens voor problemen zorgt is de recente bestanden-lijst. Hier heb ik op het werk regelmatig last van, en thuis op 1 pc. Het lijkt er soms op dat het te lang duurt voordat deze lijst geladen wordt. Wat je kan proberen is deze uit te zetten. Dat kan als volgt:

Open de Verkenner via de taakbalk of via de toetsencombinatie Windows-toets + E. Bovenin kies je voor Beeld, gevolgd door Map- en zoekopties wijzigen.

Je komt direct uit bij het tabblad Algemeen. Haal onder Privacy de vinkjes weg voor Recentelijk gebruikte bestanden/mappen weergeven in Snelle toegang. Bevestig met OK.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
The Executer schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 04:39:
Wat nog wel eens voor problemen zorgt is de recente bestanden-lijst. Hier heb ik op het werk regelmatig last van, en thuis op 1 pc. Het lijkt er soms op dat het te lang duurt voordat deze lijst geladen wordt. Wat je kan proberen is deze uit te zetten. Dat kan als volgt:

Open de Verkenner via de taakbalk of via de toetsencombinatie Windows-toets + E. Bovenin kies je voor Beeld, gevolgd door Map- en zoekopties wijzigen.

Je komt direct uit bij het tabblad Algemeen. Haal onder Privacy de vinkjes weg voor Recentelijk gebruikte bestanden/mappen weergeven in Snelle toegang. Bevestig met OK.
Dit heb ik inderdaad ook geprobeerd onder mijn oude profiel, leek even te werken, maar het duurde niet lang voordat het weer mis ging. Gisteravond ook helemaal geen problemen gehad.
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 02:00:
[...]

OK. Goed om te weten dat je schijven in orde zijn.
Volgende stap is nagaan wat je shell extensies zijn.
Log aan als de oorspronkelijke user, download http://live.sysinternals.com/Autoruns64.exe
en run 'm als administrator. Onder het tabje "explorer" vind je de contextMenuHandlers
Zal hier vanmiddag even naar kijken.
Pagina: 1