Muziek streamen van laptop naar Harman Kardon Citation One

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SisteM
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-06-2024
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een week de prachtige Harman Kardon Citation One speakers in huis. Ik kan nu heel makkelijk muziek streamen vanaf mijn telefoon naar de speakers via airplay. Echter wil de muziek (internetradio) vanaf mijn laptop (Windows 10) naar de speakers sturen i.p.v. vanaf mijn telefoon. Het probleem is dat ik na een week zoeken, nog steeds geen manier heb gevonden om internetradio te streamen naar de speakers via wifi. Dit moet toch kunnen?

Mijn laptop heeft wel een Bluetooth functie maar kan alleen gevonden worden als Bluetooth apparaat. Hij kan dus niet andere Bluetooth apparaten zoeken.

Heeft iemand enig idee (of ervaringen) hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Alvast bedankt!

Groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Vreemd dat de laptop niet naar andere apparaten kan zoeken, is dit echt een specificatie zou het een driver issue kunnen zijn?

Op onderstaande website wordt beschreven hoe de audio van de pc kan worden gecast naar chromecast apparaten, ik heb het vermoeden dat deze speaker ook voor dit doeleinde kan worden gebruikt.
https://pcmweb.nl/artikel...udio-vanaf-windows-macos/

Heb het zelf nooit geprobeerd maar wellicht is dit een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SisteM
peugeotpower77 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:41:
Vreemd dat de laptop niet naar andere apparaten kan zoeken, is dit echt een specificatie zou het een driver issue kunnen zijn?

Op onderstaande website wordt beschreven hoe de audio van de pc kan worden gecast naar chromecast apparaten, ik heb het vermoeden dat deze speaker ook voor dit doeleinde kan worden gebruikt.
https://pcmweb.nl/artikel...udio-vanaf-windows-macos/

Heb het zelf nooit geprobeerd maar wellicht is dit een oplossing.
Bedankt voor je reactie.

Helaas heeft dit niet geholpen. Ik heb het programma geïnstalleerd en gekoppeld met de speakers, maar de audio blijft op mijn laptop afspelen.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HG6qA9w1vyw5NKKzOZlF-RW3TI=/f/image/FlLYKjnE7dmaSDT6EdHAATlR.png

Wellicht dat hier de speaker kiezen helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SisteM
peugeotpower77 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:53:
[Afbeelding]

Wellicht dat hier de speaker kiezen helpt?
Na wat pogingen is het toch gelukt met AudioCast. Er zitten alleen wat nadelen aan, het volume is alleen te regelen met de knoppen op de speaker zelf en er zit een ongelofelijke vertraging in. Ook kan ik alleen maar al het geluid casten i.p.v. alleen de muziek.

In ieder geval een goede tip van je, ik zoek alleen wel liever verder in de hoop dat er een betere oplossing is.

Over je laatste bericht; de speakers staan niet in de lijst van Playback device, ik kan ze daarom daar niet selecteren.

Bedankt voor het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Wellicht een domme vraag, maar heeft Harman Kardon geen app waarmee je Internetradio m.b.v. je telefoon kunt streamen?
Ik heb Yamaha Musiccast gehad, en nu Sonos, en beide bieden een uitgebreide app (en Sonos ook een Windows progje) om de speakers naar believen te bedienen (Spotify Connect, internetradio, airplay, enz. enz.).

[ Voor 47% gewijzigd door Masimo op 07-04-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 09:32
Ik had het zelfde probleem met de speakers. Ik heb Bonjour van mijn pc gebonjoured.Ik kan nu weer streamen van mijn harde schijf via VLC of Chrome naar elke willekeurige Harman speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NevYnM
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik heb vandaag een Citation One gekocht, werkt perfect met mijn iphone om naar muziek te luisteren; enkel is dit zeer vervelend met Youtube want zodra ik op mijn telefoon een andere app opendoe stopt de muziek... Ik heb dus geprobeerd de Citation te connecteren met mijn laptop, na enige tijd is dit gelukt maar het geluid blijft op mijn laptop spelen en niet op de Citation... Overal gegoogled maar niets gevonden hieromtrent. Zou het kunnen dat deze box niet werkt met een laptop en enkel met de Google Home app op een telefoon?
Hullep! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 09:32
Ik heb via Bluetooth een citation als Windows pc luidspreker. Ik moest wel op de pc de juiste luidspreker kiezen. Wellicht is dat bij jou ook het geval?
Pagina: 1