snorfiets start niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:25
Mijn vraag
Ik heb een piaggio velofax geruild met iemand op MP.
Deze startte niet en was een opknapper. Nu heb ik hem eergisteren startend gekregen maar sloeg de motor af na een beetje gas te geven. Gister na de carburateur eronderuit te hebben gehaald en volledig schoon te hebben gemaakt ging hij als een zonnetje. Heb er even een rondje mee gedaan ~3km maar toen heb ik perongeluk aan de choke getrokken en sloeg de motor af. Vervolgens niet meer startend gekregen. Nu komt er een schurend geluid uit de vario/carter? Bij kickstarten moet ik aanzienlijk harder trappen en als ik electrisch start gebeurd en niks. Lijkt dus op een mechanische blokkering.

Iemand enig idee wat ik kan doen?
Wil hier een beetje aan klussen ivm corona tijd genoeg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Bougie er uit draaien en kijken of ie vol zit met benzine? (verzopen). Als ie zonder bougie wel gewoon vrijloopt, paar keer kicken om alles er uit te krijgen, dan bougie terug dr in en nog een keer proberen. Als dat het probleem niet oplost, of als je een zooi metaal tegenkomt aan je bougie dan is er meer stuk en wordt het tijd om de boel verder uit elkaar te halen en te kijken wat er vervangen moet worden. Als ie te arm heeft gelopen of er geen (meng)smeerolie in zat kan het zijn dat ie vastgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16
Als hij al een tijd stilstaat, benzine eruit en nieuwe erin.
Het wil nog wel "vergummen", er is ook een additief dat je tank en carburateur schoonmaakt.

Hoe is de olie? Heb je dat nagekeken?

[ Voor 11% gewijzigd door Bad Brains op 09-04-2020 18:37 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
AlexanderB schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:32:
Bougie er uit draaien en kijken of ie vol zit met benzine? (verzopen). Als ie zonder bougie wel gewoon vrijloopt, paar keer kicken om alles er uit te krijgen, dan bougie terug dr in en nog een keer proberen. Als dat het probleem niet oplost, of als je een zooi metaal tegenkomt aan je bougie dan is er meer stuk en wordt het tijd om de boel verder uit elkaar te halen en te kijken wat er vervangen moet worden. Als ie te arm heeft gelopen of er geen (meng)smeerolie in zat kan het zijn dat ie vastgelopen is.
Heb dit gister gedaan hele motorblok ligt ondertussen uit elkaar. Als ik met de hand aan de krukas draai krijg ik hem met geen mogelijkheid draaiend. Denk dat hier dan ook het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16
Krukaslager rot, als je het zelf kan is het 30 euro. Als je het laat doen 10x zoveel.
Aangenomen dat je de cilinder eraf hebt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Bad Brains schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:56:
Krukaslager rot, als je het zelf kan is het 30 euro. Als je het laat doen 10x zoveel.
Aangenomen dat je de cilinder eraf hebt.
Cilinder ligt er al af. Zit nu even te kijken of ik ergens een vliegwiel trekker kan lenen.
Pagina: 1