Console voor en met kind

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 15:37
Gamen is iets wat ik al jaren niet meer echt doe, behoudens wat casual games op de smartphone. Heel vroeger (zo'n 15-20 jaar terug) was ik redelijk fanatiek met PC games als Unreal Tournament, Red Alert en dat soort spul. Toen kwam er een Xbox (1e generatie) op mijn pad en daar heb ik ook aardig wat lol mee gehad. Een jaar of 10 terug heb ik een Ninendo Wii gekocht en dat was op zich leuk, maar had ik ook al redelijk snel gezien. Na 2 jaar stond-ie stof te happen en heb ik hem weg gedaan.

Fast forward naar 2020... Ik heb een zoon van 7 jaar waaraan ik merk dat hij ook wel wat meer zou willen gamen dan alleen op zijn brakke tablet. We overwegen daarom om een console te kopen om in de woonkamer te zetten zodat we samen met hem kunnen gamen en als hij dat zelfstandig gaat doen, wij automatisch meekijken.

Ik zit echter totáál niet meer in dit wereldje, dus heb wat advies nodig betreffende de keuze voor een console. Nintendo valt voor mij voor dit doel een beetje af; de zoveelste incarnatie van Mario Bros (al dan niet in een kart of met een tennisracket) is leuk, maar niet heel boeiend. Anderzijds zijn shooters voorlopig nog een no-go en moet het vooral een beetje arcade zijn. Over een paar jaar komen die shooters dan vanzelf wel, zo realistisch moet ik ook zijn.

Is er wat game-aanbod betreft nog veel onderscheid tussen Xbox en PlayStation? Of zit dat puur in die paar exclusives en is het gros gewoon voor beide beschikbaar?
En is er al iets zinnigs te zeggen over een keuze tussen de aankomende generatie of de huidige generatie? Zou ik een miskoop begaan door nu een PS4 te kopen terwijl een paar maanden later de PS5 komt en ik over een jaartje alleen nog maar oude games kan halen?

Advies en ervaringen zijn welkom :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06

ErA

Wat speelt hij op zijn brakke tablet?

Volgens mij is de nintendo Switch een uitstekende console met iemand van 7 jaar achter de knoppen.

Het is ook maar net wat op dit moment zijn referentiekader is? Als hij met zijn matties online fortnite zit te spelen hele dagen (geen idee wat kinderen van 7 doen, ik heb er geen) dan kan ik me voorstellen dat de lat anders ligt dan als bubbleshooter zijn gaming highlight is op t moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Toch zal de Nintendo switch wat betreft game aanbod het beste aansluiten wat betreft games voor jonge kids... denk aan games Mariokart (echt een aanraden voor kids), Pokemon... maar ook de Mario Bros games, Mario Party etc.

Plus dat de Switch de fijne toevoeging heeft dat deze ook gewoon als handheld gebruikt kan worden... dan kan er toch nog tv worden gekeken en kan kindlief toch een spelletje spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:01
Voor een kind zou ik idd naar een switch kijken. Als je er zelf ook gebruik van wil maken zou ik even goed kijken maar de exclusieve games welke je liever hebt. Wat dat betreft heeft de ps leukere exclusieve games zoals horizon zero dawn, until dawn, the last of us en god of war. Maar je moet hier voor online gamen wel een verplicht ps plus abo nemen. Hoe het met xbox zit weet ik niet. Verder heb je ook leuke games voor kids op de ps zowel Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:35
Qua diversiteit van games zit Switch toch niet in dezelfde situatie als Wii en WiiU - best wel wat 'core games' die nu of binnenkort te spelen zijn (Witcher, Skyrim, Doom, Diablo, Outer Worlds, Borderlands, XCOM, Vampyr, Hellblade, een enorme hoop goede indiegames...). Tegelijkertijd biedt Switch dan nog steeds die hoop "mario bros" games aan die geschikt zijn voor alle leeftijden. Alledrie de consoles hebben wel wat games die leuk zijn in local multiplayer, maar Switch steekt er daar toch bovenuit met zowel de multiplatform games (denk bvb aan Minecraft, Overcooked, de Lego games) als het first-party aanbod (Snipperclips, Luigi's Mansion, Smash Bros, Mario Kart/Tennis/Party, ...).

Ik denk dat zowel jij als je zoon er best wel wat interessants op de Switch kunnen vinden, maar het is moeilijk om concreet advies te geven zonder te weten wat je verder wilt doen. Als het de bedoeling is dat je er zelf toch veel op gaat spelen, kijk dan ook eens naar je eigen verlanglijstje, je budget, en of het hybride aspect belangrijk voor je is. Als je allergisch bent aan game performance, bedenk dan ook dat een Switch niet altijd de multiplatform games op dezelfde resolutie/framerate gaat draaien als de andere consoles.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 06-04-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 15:32
Als de console puur voor je kind bedoeld is, zou ik voor de Switch gaan. Nintendo heeft natuurlijk zelf een groot aantal exclusieve spellen geschikt voor deze leeftijdscategorie. En daarnaast komen veel 3rd party spellen voor deze doelgroep ook op de Switch uit. De exclusieve games van Microsoft en Sony zijn toch grotendeels bedoeld voor een ouder publiek. Als je de console ook deels voor je zelf koopt zou ik inderdaad kijken welke exclusieve games van Sony of Microsoft je het meest aanspreken. Neem wel inderdaad in acht dat de PS4 en Xbox One in hun laatste levensjaar zitten, terwijl de Switch nog wel een aantal jaar mee kan qua nieuwe (vooral Nintendo) games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04

Rmg

Xbox heeft de copilot modus, je kleine kan dan een controller gebruiken en jij ook die mappen naar dezelfde inputs. Zo kan je letterlijk samen leren spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rmg schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:05:
Xbox heeft de copilot modus, je kleine kan dan een controller gebruiken en jij ook die mappen naar dezelfde inputs. Zo kan je letterlijk samen leren spelen.
Heb ik ook zo met mijn zoon gedaan. Die is 3,5 jaar en speelt nu zelfstandig Untitled Goose. Samen begonnen met co-pilot. Maar een 7 jarige kan dat al wel vrij snel zonder co-pilot.

Wil je echt een leuke ervaring met een 7 jarige, dan kun je kijken naar de Lego games. Ik heb destijds zelf Lego Batman gespeeld met mijn zoon van 7. Dat was zijn eerste game op de Xbox360. Lego Indiana Jones is ook leuk. Voordeel van deze Lego games is dat bij Lego Batman jij Batman kan zijn en je zoon Robin. Samen moet je dan door verschillende levels door dingen af te breken en weer te bouwen. Teamwork is dan vereist want Batman kan bv sommige dingen die Robin niet kan en andersom.

https://marketplace.xbox....fe-1000-9115-d802575207d7

Wellicht dat je hem bij Gamemania nog wel voor 5 euro kan scoren. Heb je wel een Xbox One voor nodig die speelt namelijk deze Xbox360 game ook af (en nog veel meer).

Xbox One en PS4 zit niet zoveel verschil in. Wil je ook nog goedkoope XBox360 games spelen dan kan dat echter wel op de XBox One want die heeft een hele grote catalogus games die backwards compatible zijn. PS4 heeft dat niet. En de exclusives van Sony zijn vooral gericht op de wat volwassen gamers.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:53
mijn zoon van 10 heeft gespaard voor een xbox one. Ik vind zelf dat er weinig aanbod is voor een tienjarige XBOX speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 17:15
7 jaar > Nintendo.

Niet dat je niet op oudere leeftijd met een Switch kan spelen, maar games als Mario lenen zich toch veel beter voor een kind. De PS4 en Xbox One richten zich toch voornamelijk op oudere spelers. Dat zie je ook wel aan de aanbevolen leeftijd op de hoesjes.

[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 06-04-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03

Barrycade

Through the...

Switch is overal uitverkocht *hoor ik van mijn dochters die er erg graag 1 willen ;) .

Maar zou wel mijn keuze zijn.

Andere optie: 2e hands Xbox360 met Kinekt en dan de spellen die er bij horen.
Daar houden mijn kinderen zich redelijk mee bezig, en ze zijn nog bezig met beweging ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:02

Honesty

kattenneus!

107mb schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:49:
mijn zoon van 10 heeft gespaard voor een xbox one. Ik vind zelf dat er weinig aanbod is voor een tienjarige XBOX speler.
De mijne hebben nu al een jaar of 3 een Xbox1 en hebben genoeg games, ze zijn nu 12 en 10 en dus waren ze rond jouw zoons leeftijd toen ze ermee begonnen, ze mogen ook wel shooters spelen dus de keuze is wat uitgebreider maar ook de lego games en andere platform games zijn wel te doen.

Voor TS zal ik ook voor de switch gaan, er zijn genoeg games, de grafische kant is een stuk minder dan de ps4 of de one maar lekker handheld, Fortnite doet het er goed op, veel spellen voor kinderen ipv volwassen en de Wii hebben wij ook gehad en op een keer bowlen na nooit iets mee gedaan, de switch staat iedere dag aan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kijk samen met hem wat hem aantrekt. Hier staan een Switch en PS4, maar ze spelen voornamelijk op de PS4 (Minecraft in co-op en Lego games). Ook twinstick shootertjes zijn zeer vermakelijk. Ik zou dus niet per definitie zeggen dat een Switch de betere keuze is.

En als je voor jezelf ook wat wilt in de meer volwassen hoek: de PS4 heeft natuurlijk ontzettend veel goede exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Mijn nichtje van 7 speelt op de PS4 van haar vader en dat gaat prima. Rayman, Lego Worlds en Just Dance. Als ze hier is speelt ze op mijn SNES Mini (Mario Kart en normale Mario) of via mijn Xbox met Rare Replay (Staan aantal 3D-platformers op) en Super Lucky Tale. Maar gewoon rondrijden in Forza Horizon vind ze ook al geweldig, omdat de auto van haar papa er ook in zit.

Als je nu een Xbox One of PS4 koopt heb je het voordeel van een enorme library met games die je voor relatief lage prijzen kunt aanschaffen. En het grootste gedeelte van de games die aantrekkelijk zijn voor die leeftijdscategorie zijn op beide systemen uitgekomen.

Ik weet dat je op de Xbox ook Parental Control kunt aanzetten, wat bij de PS4 ook kan via Family Management. Met beide geen ervaring overigens, want ik kijk liever zelf mee wat er gebeurd op het scherm ;)

Wat een PS5 of Xbox Series X gaat bieden qua games is nog grotendeels gissen. Mijn advies zou zijn, als je toch geen echte gamer bent, een van de twee consoles halen en je uitleven op de sloot aan goedkope games die je kunt krijgen. Op beide zijn meer dan genoeg toffe games te vinden voor alle leeftijden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Bedankt voor alle reacties :)

Ik zie de switch veel aangeraden worden, maar ik heb daar toch wat bedenkingen bij. Ik wil het liefst dat hij gaat gamen op het grote scherm, waarbij wij dus zien wat hij doet (ook al is hij zelf bezig). Dit omdat we hem enerzijds wel de vrijheid willen geven, maar wel kunnen monitoren/bijsturen. Zeker gezien ook de chatfuncties e.d.
Dit valt voor mij in de categorie onderwerpen die hij toch gaat ontdekken en wat ik zeker niet wil tegenhouden, maar waarbij ik wel wil begeleiden. Ik wil dus niet zo zeer restricties opleggen zoals met Family management, maar hem er verantwoord mee om leren gaan.

Met een switch kan hij hem ook als veredelde tablet gebruiken, en dan heb je minder zicht. Anderzijds maak ik me daar misschien ook weer drukker om dan nodig. Als ik nu zelf bijvoorbeeld een shooter zou willen spelen met vrienden die een playstation of xbox hebben, kan dat dan ook vanaf een switch?

En wat betreft een PS4 of Xbox One, hoe lang zijn daar naar verwachting nog spellen voor te krijgen? Ik snap het als hier geen kristalhelder antwoord op te geven valt. maar praten we dan over pakweg een jaar na de release van hun opvolger, of kan ik er wel een paar jaar mee door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Cyphax

Moderator LNX
Tjolk schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:23:

Met een switch kan hij hem ook als veredelde tablet gebruiken, en dan heb je minder zicht. Anderzijds maak ik me daar misschien ook weer drukker om dan nodig. Als ik nu zelf bijvoorbeeld een shooter zou willen spelen met vrienden die een playstation of xbox hebben, kan dat dan ook vanaf een switch?
Hij kan er toch niks zelf op doen, games kopen ofzo? Mijn zoon heeft ook een Switch, die speelt alleen de games die hij op een gamecard heeft, en verder kan ie niet echt andere dingen ermee. Hij heeft wel een paar van die labo-sets erbij, dat is wel erg leuk (opbouwen vooral), maar verder doet ie niets anders mee.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Als ik nu zelf bijvoorbeeld een shooter zou willen spelen met vrienden die een playstation of xbox hebben, kan dat dan ook vanaf een switch?

En wat betreft een PS4 of Xbox One, hoe lang zijn daar naar verwachting nog spellen voor te krijgen? Ik snap het als hier geen kristalhelder antwoord op te geven valt. maar praten we dan over pakweg een jaar na de release van hun opvolger, of kan ik er wel een paar jaar mee door?
Het aantal titels wat cross-play (dus multiplayer over verschillende consoles) ondersteund is zeer beperkt. De grote titels als Battlefield of Call of Duty ondersteunen dat momenteel niet. Fortnite geloof ik wel.

Wat betreft hoe lang games nog uitkomen is het koffiedik kijken. Vorig jaar zijn er nog games verschenen voor de Xbox 360, maar in absolute aantallen is dat een zeer laag aantal tov. de PS4 of Xbox One.

Microsoft heeft wel aangegeven dat men de nieuwe console die ze uit gaan brengen niet direct als een harde grens zien. Games die de eerste tijd voor de Series X uitkomen blijven ook speelbaar op de One. Hoe lang dat het geval blijft is af te vragen, maar het is wel duidelijk een strategie van Microsoft. Dit noemen ze smart delivery en zorgt er voor dat je de best mogelijke versie speelt op de console die jij hebt (binnen de Xbox One familie).

Hoe dit op de Playstation is durf ik niet direct te zeggen. Die zijn nog iets minder open geweest over hun strategie. Maar neem maar aan dat je zeker in de beginperiode ook releases op zowel PS4 als PS5 gaat hebben. Maar dit is nog niet echt bevestigd door Sony.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 21:58
Bedankt voor alle reacties :)

Ik zie de switch veel aangeraden worden, maar ik heb daar toch wat bedenkingen bij. Ik wil het liefst dat hij gaat gamen op het grote scherm, waarbij wij dus zien wat hij doet (ook al is hij zelf bezig). Dit omdat we hem enerzijds wel de vrijheid willen geven, maar wel kunnen monitoren/bijsturen. Zeker gezien ook de chatfuncties e.d.
Dit valt voor mij in de categorie onderwerpen die hij toch gaat ontdekken en wat ik zeker niet wil tegenhouden, maar waarbij ik wel wil begeleiden. Ik wil dus niet zo zeer restricties opleggen zoals met Family management, maar hem er verantwoord mee om leren gaan.

Juist in de Nintendo games zijn de chatfuncties behoorlijk dichtgetimmerd voor zover ik weet. Meestal kun je met multiplayer alleen standaard reacties geven en niks zelf typen. En als je er geen online abbo bij neemt kun je soweiso alleen single player.

Shooters zijn er wel maar dat aanbod is natuurlijk veel beter op de andere consoles: https://www.digitaltrends...ndo-switch-shooter-games/

Als je nu een ps4 of xbox one koopt heb je zo'n gigantische backlog van goede spellen om te spelen dat ik me daar de komende jaren niet druk om zou maken. Zodra de ps5 uit is zullen er geen of weinig spellen meer uitkomen voor de ps4 maar er is echt genoeg te krijgen (tenzij je altijd het nieuwste wil spelen natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Een Xbox One heeft momenteel de beste catalogus voor backwards compatibiliteit wat dus inhoud dat alle spellen die ook op de XBox360 zijn uitgekomen en specifiek BC zijn gemaakt, blijven werken. Er zijn zelfs originele Xbox spellen (ja de eerste Xbox dus van 2002 dacht ik) die je op de Xbox One kunt spelen.

Nogmaals, kijk eens naar Lego Batman en Lego Indiana Jones (dus niet Lego Batman 2 en 3 en Indiana Jones 2) op Youtube. Kun je je zoon niet alleen in de gaten houden, je kan zelf meespelen. Soort van male bonding :)

Dus naast alle games die deze generatie op de Xbox One zijn uitgekomen, kun je ook nog een hele sloot (vaak goedkoop) Xbox360 games en Xbox games spelen.

Straks als de nieuwe Xbox Series X uitkomt aan het eind van dit jaar, dan blijven al die games werken. Dat heeft Microsoft al toegezegd.

Kijk hier eens voor Xbox360 games die nu op de Xbox One werken: https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-one/backward-compatibility

Geloof me aan die 2 eerder genoemde lego games gaan jij en je zoon echt veel plezier beleven.

Deze dus:

https://marketplace.xbox....ownloadType=Game#LiveZone

https://marketplace.xbox....fe-1000-9115-d802575207d7

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 07-04-2020 10:46 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
Met een switch kan hij hem ook als veredelde tablet gebruiken, en dan heb je minder zicht. Anderzijds maak ik me daar misschien ook weer drukker om dan nodig.
Mijn zoons (7 en 9 jaar oud) hebben een Switch en de enige keer dat ze hem als tablet gebruiken is bij Super Mario Maker 2 eigenlijk. Verder vinden ze gamen op het grote scherm veel fijner (sowieso geen Switch Lite kopen dus).

De vraag is een beetje wat voor games je voor je zoon wilt kopen en hoe belangrijk jij het vindt om shooters met vrienden te kunnen spelen. De LEGO games (LEGO City Undercover vind ik persoonlijk leuker dan hun licensed games (DC, Marvel, Harry Potter, Indiana Jones)), Rayman en Minecraft zijn zeker aan te raden, maar die zijn op alle 3 de consoles wel te krijgen. Wil je shooters met de beste graphics dan kun je beter naar PS of XBox kijken. Alle 3 hebben ze exclusives, waarbij de Switch wel het grootste aanbod kid-friendly exclusives heeft (wat nuttig is als je de shooters nog even uit wilt stellen).
Nintendo valt voor mij voor dit doel een beetje af; de zoveelste incarnatie van Mario Bros (al dan niet in een kart of met een tennisracket) is leuk, maar niet heel boeiend.
Als long-time Mario fan ben ik bevooroordeeld, maar met die instelling mis je toch echt heel goede games (zelfs Mario Tennis Aces :+ , maar die spelen de kids niet, ik wel) die uitermate geschikt zijn voor kinderen. En de vraag is: is het erg dat iets een verbeterde versie van een vertrouwde formule is als je de vorige delen toch niet gespeeld hebt? Een aantal kid-favorite 1st party Switch games hier in huis die in de categorie "de zoveelste incarnatie" vallen, maar wel erg leuk zijn:
  • Mario Party
  • Mario Kart 8 Deluxe
  • Super Mario Odyssey (lijkt niet op voorgaande Mario games)
  • Yoshi's Crafted World
  • Super Mario Maker 2
  • Legend of Zelda - Breath of the Wild (het meest gewelddadige dat de 9 jarige hier speelt)
  • New Super Mario Bros U Deluxe
  • Nintendo Labo Toycon (wie hebben alleen 01 Variety Kit, maar de rest is ook leuk)
  • Captain Toad Treasure Tracker (niet een zoveelste incarnatie)
  • Kirby Star Allies
  • Mario + Rabbids Kingdom Battle (niet een zoveelste incarnatie)

[ Voor 11% gewijzigd door Plymp op 07-04-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 21:28
Even een vergelijkbare vraag als TS:
Mijn zoon van 9 wil graag een spelcomputer. Eerst wilde hij een Nintendo switch, nu een vriendje een Xbox heeft wil hij die graag.

Gevoelsmatig vind ik de Nintendo wat kindvriendelijker maar misschien is hij er ook sneller op uitgekeken en is het leuk om eenzelfde console als zijn vriendje te hebben.

Daarnaast vraag ik me af wat de tips zijn voor het kopen van een tweedehands (refurbished) console. Ik vind het wat zonde om een nieuwe aan te schaffen. Zijn er versies van de switch of Xbox die ik juist wel/niet moet kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
De switch heeft in 2019 een refresh gehad, en binnenkort komt een oled model uit met een groter scherm (zelfde behuizing formaat).

Wij hebben nu de switch en ik ben wel blij met de aankoop. Paar Mario spellen, maar ook game studio is leuk en ik heb echt al ik weet niet hoeveel uur in Zelda zitten. Zoon van inmiddels 8 en Mrs Tjolk hebben ook plezier aan Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 21:28
Tjolk schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:39:
De switch heeft in 2019 een refresh gehad, en binnenkort komt een oled model uit met een groter scherm (zelfde behuizing formaat).
Thanks! Dus positief over de switch en de tip om bij tweedehands de versie vanaf 2019 te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Ja, ik ben er positief over. Tweedehands vond ik zelf niet direct nodig maar als dat voor jou zin heeft dan zou ik zeker voor die refresh gaan.
Geen idee overigens wat het in de praktijk scheelt in prijs. Wij hadden de switch direct bij Nintendo zelf gekocht, dat scheelde al wel zo'n 15% met bijvoorbeeld media markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:02
Menh schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:09:
Even een vergelijkbare vraag als TS:
Mijn zoon van 9 wil graag een spelcomputer. Eerst wilde hij een Nintendo switch, nu een vriendje een Xbox heeft wil hij die graag.

Gevoelsmatig vind ik de Nintendo wat kindvriendelijker maar misschien is hij er ook sneller op uitgekeken en is het leuk om eenzelfde console als zijn vriendje te hebben.

Daarnaast vraag ik me af wat de tips zijn voor het kopen van een tweedehands (refurbished) console. Ik vind het wat zonde om een nieuwe aan te schaffen. Zijn er versies van de switch of Xbox die ik juist wel/niet moet kopen?
Mijn zonen van 8 zijn bofkonten en hebben toegang tot een Switch en een Xbox Series X. Ze spelen voornamelijk op de switch (Minecraft, verschillende Mario titels en Animal Crossing). De Xbox willen ze heel af en toe gebruiken voor Forza Horizon 4 en Minecraft Dungeons. Ze vinden de Xbox controller minder fijn dan de joycons van de Switch en hebben simpelweg meer plezier van Nintendo spellen dan het aanbod op de Xbox. Ik vermoed dat dat anders gaat worden als ze een jaar of 9/10 zijn.

Als je een tweedehandse xbox op de kop wil tikken zou ik de One S of X doen. De Series modellen zijn nog erg duur omdat ze nauwelijks verkrijgbaar zijn. Op de One S zul je binnenkort Series spellen kunnen streamen volgens het laatste nieuws dus je zit daarmee wel gebakken de komende tijd (totdat ze online willen/mogen gamen). De One S en X zijn ook prima te gebruiken als media hub, er zit een bluray speler in en ze doen allebei aan 4k voor video.
Pagina: 1