Microsoft Forms vs Google Forms

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Inmiddels is het mogelijk om op diverse manieren vragenlijsten/enquetes op te stellen. Nu ben ik opzoek naar een methode waarmee partijen zich kunnen aanmelden na het invullen van een vragenlijst. De resultaten worden vervolgens gedeeld met de respondent en eigen organisatie..

Nu is het mogelijk om het e.e.a. te configureren in Microsoft Forms of de google tegenhanger.

Voor standaard enquetes lijkt het aardig te werken maar wat zijn jullie ervaringen met google forms of microsoft forms en waarom kies je bewust voor de een of de ander?

[ Voor 23% gewijzigd door koentjuh1987 op 07-04-2020 17:01 . Reden: ervaringdiscussietopic ipv vraag. ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
koentjuh1987 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:40:
Ik ben opzoek naar de voors en tegen van elk pakket
Wel zo aardig als je eerst zelf een aanzet doet. ;)
koentjuh1987 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:40:
Voor standaard enquetes lijkt het aardig te werken maar kun je er ook nog wat code omheen bouwen zodat bepaalde zaken worden opgeslagen in een database of een back-end waar je wat mee kan?
In beide omgevingen kan je de resultaten exporteren en natuurlijk zelf in een excelletje of database zetten. Waarom volstaat dat niet?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
g0tanks schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:27:
[...]
Wel zo aardig als je eerst zelf een aanzet doet. ;)
[...]

In beide omgevingen kan je de resultaten exporteren en natuurlijk zelf in een excelletje of database zetten. Waarom volstaat dat niet?
startpost even wat aangepast. Voor en tegens voor algmene enquetes krijg ik wel gevonden maar daar ben ik zelf niet naar opzoek.

Het exporteren naar csv of een database is achteraf altijd wel mogelijk maar niet wenselijk. Zelf ben ik opzoek naar iets wat direct doorgevoerd kan worden in een database en na invullen van de vragenlijst een terugkoppeling aan de melder kan geven + een afschrift stuurt naar een bepaald mailadres voor de administratieve afhandeling.

Ik kan hier zelf wat voor gaan bouwen maar ben benieuwd of mensen al ervaringen hebben opgedaan met google forms of de microsoft tegenhanger...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanuit Forms krijg je netjes een Excel bestandje met allerlei zaken er in, zijn er verschillende vraagsoorten mogelijk en kun je het makkelijk integreren in andere systemen binnen Office365.

Vanuit Privacyoverwegingen doe ik liever een Microsoft Forms dan een Google Forms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

koentjuh1987 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:04:
[...]
Zelf ben ik opzoek naar iets wat direct doorgevoerd kan worden in een database en na invullen van de vragenlijst een terugkoppeling aan de melder kan geven + een afschrift stuurt naar een bepaald mailadres voor de administratieve afhandeling.
Dat is met MS Automate (voorheen Flow) heel goed mogelijk.
Zelf koppel ik m'n responses van MS Forms (die men via een Power BI app invult) aan een flow die me een berichtje geeft in MS Teams zodra er een nieuwe reactie binnen is. Werkt allemaal prima en is niet zo heel lastig om op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 17:38
sypie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:17:
Vanuit Forms krijg je netjes een Excel bestandje met allerlei zaken er in, zijn er verschillende vraagsoorten mogelijk en kun je het makkelijk integreren in andere systemen binnen Office365.

Vanuit Privacyoverwegingen doe ik liever een Microsoft Forms dan een Google Forms.
Als het vanuit een bedrijfscontext is moet je vooral kijken of er reeds een verwerkingsovereenkomst is met één der partijen, dat maakt het leven wel makkelijker. Als dat toevallig al met Google is dan zou je voor die moeten gaan en visa versa.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:04:
[...]

startpost even wat aangepast. Voor en tegens voor algmene enquetes krijg ik wel gevonden maar daar ben ik zelf niet naar opzoek.

Het exporteren naar csv of een database is achteraf altijd wel mogelijk maar niet wenselijk. Zelf ben ik opzoek naar iets wat direct doorgevoerd kan worden in een database en na invullen van de vragenlijst een terugkoppeling aan de melder kan geven + een afschrift stuurt naar een bepaald mailadres voor de administratieve afhandeling.

Ik kan hier zelf wat voor gaan bouwen maar ben benieuwd of mensen al ervaringen hebben opgedaan met google forms of de microsoft tegenhanger...
Ja maar hoe dan?!

Er zijn al 6 verschillende soorten databases die even top of mind bij mij naar boven komen. Van SQLite tot MSSQL. Dus wat voor een soort DB heb je het over?

Dan zijn er twee grote smaken in OS dus dat maakt het makkelijk want die DB moet ook ergens draaien. Of wacht is dit een cloud-dingetje want dan heb je ook vier of vijf smaakjes.

Wat is er precies niet wenselijk aan "het exporteren naar een database" en wat is het verschil met "direct doorvoeren in een database"??

En waarom wil je dan dat de antwoorden naar iemand gemaild worden voor administratieve afhandeling???

Volgens mij als je je requirements ff wat scherper maakt ben je klaar en heb je ons niet nodig. Kortom: wat wil je nou eigenlijk????
Pagina: 1