Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bloedboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-11 14:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, CSGO en warzone.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat in het lijstje staat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeuren, sta open voor suggesties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beste prestaties met kosten in gedachten.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een samenstelling gemaakt van componenten en wil graag advies over of er verbetering te behalen is door eventueel andere componenten te gebruiken. De kast en voeding heb ik gekozen op reviews van verschillende site's en looks spelen hier ook een grote rol. Ik sta open voor suggesties van het moederbord, videokaart, ram en ssd. Welke van deze zou ik kunnen verbeteren in de zelfde prijsklasse?
Moederbord vooral gekeken naar goede VRM's
Videokaart gekozen omdat ik dit later wil vervangen voor de nieuwe generatie.
Ram heb ik begrepen dat ryzen goed presteert op hoger geclockt geheugen. Waar ligt de sweetspot?
SSD, Welke zou prijstechnisch de betere keuze zijn?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 270,05€ 270,05
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G€ 280,53€ 280,53
1BehuizingenFractal Design Define 7 Tempered Glass Clear Tint Wit€ 175,25€ 175,25
1Geheugen internG.Skill Trident Z Royal F4-3600C17D-16GTRS€ 174,70€ 174,70
1VoedingenSeasonic Prime Snow Silent 650W Platinum€ 155,21€ 155,21
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 174,91€ 174,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.519,65

Alle reacties

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Aangezien je deze PC vooral voor Games gaat gebruiken raad ik aan om voor de pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed te gaan in plaats van de 3700X. De 3700X heeft meer cores, maar voor gamen is dat niet echt relevant. Je gekozen moederbord is daarmee compatible, echter heb je wel een erg duur moederbord gekozen. De pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX is een populair en gangbaar moederbord wat ook past bij jou systeem.

Wat betreft geheugen heb je het correct, Ryzen vindt hoger geklokt geheugen leuk. Maar als je het geheugen niet hebt gekozen voor de looks voldoet dit ook: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 (en scheelt je dat weer 70 piek...)

De door je gekozen SSD is naar mijn mening een prima keuze. Andere Tweakers zullen je waarschijnlijk een pricewatch: Intel 660p 1TB aanraden. Deze is goedkoper en qua performance niet veel slechter. Mijn keuze voor de Samsung is gebaseerd op dat je maar 1 schijf in je lijstje hebt staan, en je OS en games dus op dezelfde schijf zullen komen. De schijf wordt daarmee wat zwaarder belast met meer schrijf operaties. Een SSD van het type TLC is dan meer geschikt en zal in theorie langer mee gaan. In praktijk hoeft dit echter niet zo uit te pakken :)

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
n9iels schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:09:
De pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX is een populair en gangbaar moederbord wat ook past bij jou systeem.
Je zou voor een moederbord ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

(+)Deze heeft een extra m.2 slot, 2 extra USB 3.2 poorten, een S/PDIF audio uitgang, een DisplayPort, een parallele poort, LED-verlichting, wordt iets minder warm en is iets goedkoper dan de Tomahawk Max.
(-)Je levert daar 2 fan headers, een DVI-D poort, 2 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Tomahawk Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...
Wat betreft geheugen heb je het correct, Ryzen vindt hoger geklokt geheugen leuk. Maar als je het geheugen niet hebt gekozen voor de looks voldoet dit ook: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 (en scheelt je dat weer 70 piek...)
Met Corsair-geheugen moet je geluk hebben of die lekker werkt met je Ryzen. Ik zou in plaats daarvan deze aanraden als je 3600 MT/s wil: pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B

*burp*

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 19:01
@bloedboer Prima lijst, als je het mij vraagt.

1 tipje van een TR gebruiker: Het kan zijn dat het ram standaard start op DDR4-2400.
Via aanpassing in de bios kan je dat makkelijk omzetten naar DDR4-3600. Mocht je een paar euro's willen besparen zou je dezelfde ramkit in DDR4-3200 / DDR4-3000 kunnen opzoeken (verschil is niet heel groot in jouw use case)

@n9iels Als je het geld hebt om een Tesla te rijden, ga je toch niet een VW E-up wijzen?
Ben nu van mening dat je appels met peren aan het vergelijken bent.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
D_Jeff schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:27:
@n9iels Als je het geld hebt om een Tesla te rijden, ga je toch niet een VW E-up wijzen?
Ben nu van mening dat je appels met peren aan het vergelijken bent.
Waarop doel je precies? Vergelijking van de SSD is inderdaad controversieel, zoals ik ook aangeef. Qua processor ben ik gewoon van mening dat een 3700X zonde is van je geld als je die cores niet gaat gebruiken. Leuk dat je een Tesla kunt rijden, maar als dit niet nodig is en het ~100 piek scheelt zou ik dat niet doen.

@Doopy-X- Het Corsair geheugen staat op de lijst van ondersteund geheugen voor de MSI Tomahwak. Die van jou kan ik zo snel niet vinden in deze lijst... (wellicht kijk ik scheef) Excuus jij raad ook een ander moederbord aan :)

[ Voor 7% gewijzigd door n9iels op 06-04-2020 11:46 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 19:01
Om de vraag anders te stellen:

@bloedboer Hoe lang wil je met deze build doen?

Minder dan 3 jaar? Ja, dan eens (met N9iels)
3 tot 4,5 jaar? nog steeds eens
4,5 jaar of meer? Ga dan voor de zwaardere setup met de Ryzen7

@n9iels Ik bedoel eigenlijk het moederbord. Een B-serie chipset maakt nogal een verschil met de X-serie
Eventueel zou er nog naar de X470 chipset serie gekeken kunnen worden (Wel de opties van de X-serie, niet de "meerprijs" - hoewel TS dan eventueel PCI-E 4.0 + extra pipeline lanes mist )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stukken goedkoper RAM en ook RGB pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4WL
Zou meer aandacht besteden aan GPU dan duur X570 bord en veel te dure PSU.
wil je specifiek een witte voeding/psu, pak dan pricewatch: Super Flower Leadex III Gold ARGB 550W is ook nog RGB.

Maar je moederbord laat geen witte looks zien, dus ......?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:13
Ik snap bepaalde keuzes eerlijk gezegd niet. Een voeding voor 175 euro? Een kast voor 175 euro? Met beide kun je al zeker 175 euro besparen en daarmee een betere videokaart aanschaffen.

Zomaar een voorbeeld:
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 214,78€ 214,78
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 485,-€ 485,-
1BehuizingenFractal Design Meshify S2€ 109,-€ 109,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 104,36€ 104,36
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 Platinum 650W€ 119,93€ 119,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.496,98

of

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 214,78€ 214,78
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 628,-€ 628,-
1BehuizingenFractal Design Meshify S2€ 109,-€ 109,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 104,36€ 104,36
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 Platinum 650W€ 119,93€ 119,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.525,98

De 550W-versie is volgens mij ook al voldoende bij deze configuraties.

• bloedboer
Bedankt voor alle reacties! Ik begrijp dat de kast en voeding prijzig zijn en er voor minder geld alternatieven zijn. Ik vind deze kwa looks erg netjes en ben ook van plan deze langer te gebruiken. Door deze aan te passen kan er een betere videokaart in. Alleen vind ik het zonde om nu 5 a 600 euro aan een kaart uit te geven die ik later door de nieuwe generatie wil vervangen. Dat is ook de reden dat ik in dit geval hier voor gekozen heb. De eerste build van @Flavius spreekt me ook wel erg aan. Ik ga er ook van uit dat de ryzen 4000 desktop serie door gaat op am4, althans dat hoop ik. Vandaar ook een wat duurder x570 bord.

[ Voor 11% gewijzigd door bloedboer op 06-04-2020 12:22 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bloedboer schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:18:
Bedankt voor alle reacties! Ik begrijp dat de kast en voeding prijzig zijn en er voor minder geld alternatieven zijn. Ik vind deze kwa looks erg netjes en ben ook van plan deze langer te gebruiken.
Je ziet de voeding toch niet met de door jouw gekozen behuizing omdat die achter de PSU cover zit. Daarnaast kun je voor veel minder een betere krijgen, dus zonde om meer geld uit te geven voor een mindere voeding, alleen maar voor het uiterlijk, terwijl je juist dat niet zult zien.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• bloedboer
-The_Mask- schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:04:
[...]

Je ziet de voeding toch niet met de door jouw gekozen behuizing omdat die achter de PSU cover zit. Daarnaast kun je voor veel minder een betere krijgen, dus zonde om meer geld uit te geven voor een mindere voeding, alleen maar voor het uiterlijk, terwijl je juist dat niet zult zien.
Wat voor een voeding raad je aan?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@bloedboer Ook wel fijn als een witte PSU met witte kabels komt ipv zwart. Dan zie je er weinig van.
pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit deze komt met witte kabels incl.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bloedboer schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:34:
[...]

Wat voor een voeding raad je aan?
Wat vind je belangrijk?
Hackus schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:44:
@bloedboer Ook wel fijn als een witte PSU met witte kabels komt ipv zwart. Dan zie je er weinig van.
pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit deze komt met witte kabels incl.
Dan zou ik eerder de pricewatch: Corsair RM750x Wit nemen. Deze heeft mooie witte individueel gesleevde kabels.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1