Nieuwe laptop of vervangen van accu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 16:32
Ik heb momenteel een Lenovo Z50-70, alleen start deze zonder netstroom niet meer op en met netstroom na 3 of 4 keer pas. Het gaat dus om een kapotte accu.
Ik heb deze laptop nu ongeveer 2 jaar en vraag me af of ik beter een nieuwe accu kan kopen of helemaal een nieuwe laptop. Ook omdat hij dus qua specs alweer wat ouder is en de laptop al weer wat trager aanvoelt.

Ik gebruik de laptop vooral voor internetten, mailen, spotify, netflix en 2 games (Pro cycling manager en Football Manager). Af en toe wil ik nog wel eens wat maken in Photoshop maar dat is geen must.

Zouden jullie me aanraden een nieuwe laptop te kopen of om de accu te vervangen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:14
@Redmonkey92 Om welke gaat het precies? Want er zijn er een aantal met dat nummer.
Zag dat een vervangende accu 30 euro ongeveer is.

Heb zelf voor de oude laptop van mijn vrouw (zij heeft geupgrade zeg maar) een nieuwe accu gekocht.
Maar daar gaat het wel over een echte i7 met alles er op en eraan. Redde het net niet meer qua GPU, maar de rest is gewoon prima.

Terug komend op jouw vraag. Je doet er weinig echt zwaars mee buiten PS. Als de laptop verder prima is, kun je voor 30 euro niet een nieuwe laptop kopen. Of het moet gewoon kriebelen, dan is het altijd een optie.
De vraag is ook of het echt de accu is. Kan die laptop opstarten zonder accu met alleen de netstroom? Zo maar een idee. Als die er dan nog 3 keer over doet, dan zou ik niet voor een nieuwe accu gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Tja, voor 3 tientjes heb je een accu. Daar heb je natuurlijk geen nieuwe laptop voor, en als ie het verder nog naar wens doet zie ik weinig reden om hem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03
Redmonkey92 schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:39:
Ik heb momenteel een Lenovo Z50-70, alleen start deze zonder netstroom niet meer op en met netstroom na 3 of 4 keer pas. Het gaat dus om een kapotte accu.
Ik heb deze laptop nu ongeveer 2 jaar en vraag me af of ik beter een nieuwe accu kan kopen of helemaal een nieuwe laptop. Ook omdat hij dus qua specs alweer wat ouder is en de laptop al weer wat trager aanvoelt.

Ik gebruik de laptop vooral voor internetten, mailen, spotify, netflix en 2 games (Pro cycling manager en Football Manager). Af en toe wil ik nog wel eens wat maken in Photoshop maar dat is geen must.

Zouden jullie me aanraden een nieuwe laptop te kopen of om de accu te vervangen?
Voldoet de laptop verder wel?
Dan een nieuwe accu voor €30 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Arunia schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:43:
@Redmonkey92 Om welke gaat het precies? Want er zijn er een aantal met dat nummer.
Zag dat een vervangende accu 30 euro ongeveer is.

Heb zelf voor de oude laptop van mijn vrouw (zij heeft geupgrade zeg maar) een nieuwe accu gekocht.
Maar daar gaat het wel over een echte i7 met alles er op en eraan. Redde het net niet meer qua GPU, maar de rest is gewoon prima.

Terug komend op jouw vraag. Je doet er weinig echt zwaars mee buiten PS. Als de laptop verder prima is, kun je voor 30 euro niet een nieuwe laptop kopen. Of het moet gewoon kriebelen, dan is het altijd een optie.
De vraag is ook of het echt de accu is. Kan die laptop opstarten zonder accu met alleen de netstroom? Zo maar een idee. Als die er dan nog 3 keer over doet, dan zou ik niet voor een nieuwe accu gaan.
Dank voor het antwoord, het gaat om deze pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59442530

Het kriebelt sws maar het is natuurlijk wel veel geld. Ik ga het nu zonder accu proberen. Want als het dus niet aan de accu ligt maar een diepere oorzaak heeft het vervangen van de accu ook weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
bas-r schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:46:
[...]

Voldoet de laptop verder wel?
Dan een nieuwe accu voor €30 kopen.
Ja ik kan er gewoon wel al mijn dingen mee doen alleen net allemaal wat trager. Dan zou het opschonen van de laptop, dus clean beginnen ook kunnen helpen natuurlijk om hem sneller te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
@Arunia ik heb het opstarten zonder accu geprobeerd. De eerste 3 keer lukte dat niet, hij ging wel aan maar geen beeld. Na 3 keer hem aan en uit te hebben gezet kreeg ik wel eindelijk beeld en doet hij het dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:14
@Redmonkey92 Dan zou ik zeggen dat het grootste probleem niet je accu is.
Accu kan ook nog best goed zijn, maar dat er intern in de laptop iets niet goed gaat of gewoon beide.

Wellicht dat iemand anders nog een idee heeft, maar bovenstaande zou mijn gok zijn. Ofwel, uitkomen op een nieuwe.
Kan een rottige aansluiting zijn van de voedingskabel in de laptop, maar ook iets heel anders.

Mijn moeder had met een Dell ook zoiets. Uiteindelijk een nieuwe gekocht, maar wat het probleem precies is, nog steeds geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou bij een 2 jaar oude laptop dan eerst eens de garantie gaan opgraven, want dat hoort natuurlijk niet zo te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Anoniem: 472287 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:08:
Ik zou bij een 2 jaar oude laptop dan eerst eens de garantie gaan opgraven, want dat hoort natuurlijk niet zo te zijn
Dat is dus het probleem, we hebben de factuur/bon nergens meer :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Redmonkey92 bankbetaling ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Nu begin ik dus als een malle te twijfelen, de laatste grote afschrijving bij de Mediamarkt (waar mijn laptop vandaan komt) is van augustus 2015. En dat is ongeveer hetzelfde bedrag als in de Pricewatch hier op de website 8)7

Dus de laptop is al 5 jaar oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:37
Laatste prijs die bekend is in de pricewatch op je laptop is van juni 2016 dus het zou me niks verbazen als de laptop inderdaad al wat ouder is dan 2 jaar :)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redmonkey92 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:44:
[...]

Nu begin ik dus als een malle te twijfelen, de laatste grote afschrijving bij de Mediamarkt (waar mijn laptop vandaan komt) is van augustus 2015. En dat is ongeveer hetzelfde bedrag als in de Pricewatch hier op de website 8)7

2 jaar, 5 jaar, wat is het verschil :P

Goed, als je dan geen zin hebt om verder te hobbyen aan deze laptop is het natuurlijk een stuk makkelijker om een nieuwe te halen.

Met zo'n probleem zou deze echt open moeten voor meer diagnose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
De laptop is dus 5 jaar oud, dat maakt het dus een heel ander verhaal :P
Dan is vervanging denk ik wel nodig. Dus op zoek naar een laptop wat zo'n beetje hetzelfde kan maar dan nieuwer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Redmonkey92 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:44:
[...]

Voor 5 tientjes heb je een nieuwe accu met 2j garantie https://www.replacedirect...bid=101031&prrel=35491121

i5-4210U voldoet voor de meeste taken nu ook nog

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:29
is er eventueel niet vanuit de bios een hardware test ofzo te draaien (als je de laptop al opgestart krijgt?)
Vraag is meer: ga je 500-600 euro of meer uitgeven aan een nieuwe laptop of kun je met paar 10-tjes er weer tegenaan?. Die keuze kunnen wij niet voor je maken. Zeker als je laptop al 5 jar oud is ipv 2 jaar...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
koentjuh1987 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:44:
is er eventueel niet vanuit de bios een hardware test ofzo te draaien (als je de laptop al opgestart krijgt?)
Vraag is meer: ga je 500-600 euro of meer uitgeven aan een nieuwe laptop of kun je met paar 10-tjes er weer tegenaan?. Die keuze kunnen wij niet voor je maken. Zeker als je laptop al 5 jar oud is ipv 2 jaar...
Geen idee hoe dat in zijn werk gaat, hij is nu in ieder geval wel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Het is echt onnodig om een nieuwe laptop te kopen. Blijkbaar is de intel UHD620 wel een stuk krachtiger dan de huidige intel HD 4400, maar je geeft aan dat de laptop alleen traag is. Dat komt, omdat er nog een gare HDD in zit. Koop een nieuwe accu, koop een SSD en installeer Windows opnieuw. De laptop zal echt 3x zo snel aanvoelen voor een fractie van de prijs.

Mocht het probleem dan nog steeds bestaan, stuur je alles weer terug en koop je een nieuwe laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 10-04-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
hoi1234 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:47:
Het is echt onnodig om een nieuwe laptop te kopen. Blijkbaar is de intel UHD620 wel een stuk krachtiger dan de huidige intel HD 4400, maar je geeft aan dat de laptop alleen traag is. Dat komt, omdat er nog een gare HDD in zit. Koop een nieuwe accu, koop een SSD en installeer Windows opnieuw. De laptop zal echt 3x zo snel aanvoelen voor een fractie van de prijs.

Mocht het probleem dan nog steeds bestaan, stuur je alles weer terug en koop je een nieuwe laptop.
Bij het opnieuw installeren ben ik dan al mijn bestanden kwijt? En is het vervangen van de HDD lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Redmonkey92 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:22:
[...]

Bij het opnieuw installeren ben ik dan al mijn bestanden kwijt? En is het vervangen van de HDD lastig?
Een HDD vervangen is niet heel moeilijk en het kost weinig tijd. Bij een laptop is het echter wel afhankelijk van het merk + type laptop. Sommige hebben een luikje op de onderkant of een onderkant die er in z'n geheel af kan. Bij anderen moet je het toetsenbord eerst loshalen. Even op YouTube kijken hoe dat gaat bij jouw laptop dus.

Je bestanden ben je inderdaad kwijt, maar dat zou ook het geval bij een nieuwe laptop zijn. Je kunt de oude harde schijf wel klonen mbv een usb-> sata adapter en een programma als clonezilla oid. Ook kun je middels een USB - > SATA adapter de oude HDD koppelen om bestanden over te zetten.

Anders probeer je eerst of de laptop het weer doet met een nieuwe batterij. Daarna kun je naar een computerwinkel voor hulp. Dat hoeft niet heel veel meer dan 100-150 euro te kosten.

Als je in de buurt woont wil ik je ook wel helpen. Je kunt natuurlijk ook een advertentie op V&A zetten. Genoeg mensen die je graag helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-06 11:38

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Volgens de specs in de eerdere link zit er een 256GB Solid State Disk (a.k.a. SSD) in. Vraag mij af of een “HDD” vervangen dan zin heeft. :9

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Wolvganger schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:26:
Volgens de specs in de eerdere link zit er een 256GB Solid State Disk (a.k.a. SSD) in. Vraag mij af of een “HDD” vervangen dan zin heeft. :9
De laptop die aan het topic gekoppeld is heeft een 1TB SSHD. Dus het is even de vraag welk submodel de TS heeft. Overigens lijkt het me een HDD-probleem, omdat SSD's vrijwel nooit traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger

Wolvganger

hoi1234 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:56:
[...]
Dus het is even de vraag welk submodel de TS heeft. Overigens lijkt het me een HDD-probleem, omdat SSD's vrijwel nooit traag zijn.
Door TS op 6 april 10:49:
Dank voor het antwoord, het gaat om deze pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59442530

Het kriebelt sws maar het is natuurlijk wel veel geld. Ik ga het nu zonder accu proberen. Want als het dus niet aan de accu ligt maar een diepere oorzaak heeft het vervangen van de accu ook weinig zin.

Met dat modelnummer met subversie 59442530 kom je op de 256GB SSD versie uit. Denk dat er in dit geval echt iets anders aan de hand is.

[ Voor 4% gewijzigd door Wolvganger op 17-04-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Wolvganger schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:20:
[...]

Door TS op 6 april 10:49:

Met dat modelnummer met subversie 59442530 kom je op de 256GB SSD versie uit. Denk dat er in dit geval echt iets anders aan de hand is.
Ja klopt er zit inderdaad een SSD in.
Met iets anders aan de hand bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger

Wolvganger

Dat de traagheid sowieso niet valt te verhelpen door een SSD te kiezen, wat de suggestie was. Traagheid wordt dus door iets anders veroorzaakt, wellicht is de koeling niet meer optimaal (opbouw stof rondom de koeling?). Dat is één scenario, er kunnen nog meer zaken spelen die traagheid veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Inmiddels een nieuwe accu gekocht en het gebeurd af en toe nog dat de lampjes wel aan gaan maar het scherm op zwart blijft.

Misschien is er indd ook wel wat met de koeling want hij wordt ook ontzettend snel warm.
Pagina: 1