Tienkamp, records op de afzonderlijke onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:30

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Het wereldrecord op de 100 meter is in 9.58 van Usain Bolt. Nu vroeg ik mij laats af wat de snelste 100 m is tijdens een tienkamp (EN: decathlon). Dat is niet zo makkelijk te vinden. Eigenlijk vind ik alleen op Wikipedia deze informatie. Op de 'officiële' pagina's kom ik dit niet tegen.

Ik zou zo graag een lijstje vinden met de (bv. top 5) snelste tijden/afstanden van de afzonderlijke onderdelen tijdens een tienkamp. Zoek ik verkeerd of is deze informatie inderdaad niet zo goed te vinden.

Zo staat er ook op Wikipedia dat de hoogste sprong tijdens een tienkamp 2,27 m is geweest, maar ook staat er op die website dat de sprong van 2,28 van Derek Drouin in april 2017 nog op 'pending' staat. Lijkt mij sterk dat er nog geen beslissing is gevallen over deze sprong :)

Wat is de hoogste sprong tijdens een tienkamp? 2,27 m (30+ jaar oud?) of 2,28 m? Maar nog veel belangrijker: waar kan ik dit vinden?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 21:30
Ik heb juist ook een poging ondernomen om de wereldrecords per discipline te vinden in de tienkamp. Maar ik heb ook enkel de gegevens teruggevonden die je zelf al had gevonden op wikipedia.

Op Facebook zijn wel twee grote Nederlandse atletiekgroepen (Atletiek en Atletiekwereld 2.0) waar een hoop atletiekfanaten lid van zijn. Zij kunnen je misschien verder helpen.

Feit blijft dat de inviduele prestaties in de tienkamp en zevenkamp bij de vrouwen (Dafne Schippers 200m - Nadine Visser 100mH - Nafi Thiam hoogspringen) van zeer hoog niveau zijn. _/-\o_
offtopic:
Ja, ik weet dat Dafne en Nadine geen zevenkamp meer doen maar alsnog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien eens voor de grap conact opnemen met https://www.worldathletic...nts/decathlon/outdoor/men? Die houden alles bij, maar ook niet niet sorteerbaar op de individuele onderdelen van de decathlon.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NilsG
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
https://www.decathlon2000.com/statistics heeft heel veel statistieken waaronder de beste prestaties op de losse onderdelen. Daar moet je dan wel member voor zijn en dat is zo te zien niet gratis.

De vrouwen prestaties zijn dan gek genoeg wel te zien onder het kopje laatst geüpdate bestanden. Foutje denk ik...