Vraag

• Egide
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 08-06-2020
Hallo,

Het betreft : Devolo dLan 1200 Wifi Ac Starters Kit.
Sinds 3-tal jaren gebruik ik dit toestel. Nooit problemen ondervonden, doet wat ie moet doen. Tot gisteren.
Ik wilde een firmware update uitvoeren, via devolo home control, maar terwijl dit aan het gebeuren was, werd de adapter verwijderd uit het stopcontact (Dom, I know). Nadien verschijnt er een continue brandend rood huisje op de adapter. Devolo Cockpit herkent de adapter niet meer. Ook na het resetten (met paperclip) is er geen verandering.

Heeft er iemand een idee? Een tip?
Alvast bedankt.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Egide welkom op Tweakers.

De kans is erg groot dat hij defect is. Powerfailures tijdens software updates is eigenlijk bijna altijd garantie voor een defecte adapter.

• Egide
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 08-06-2020
Ik vermoedde het al.
Jammer dat er geen mogelijk bestaat om de originele firmware terug te plaatsen.
Wie weet bestaat er nog een of andere hidden toetsencombinatie. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvl82
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 28-08 19:17
rens-br schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:19:
@Egide welkom op Tweakers.

De kans is erg groot dat hij defect is.
Waar baseer je dit op?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvl82
Ik heb gemerkt dat na het uitvoeren van de recentere updates (in mijn geval specifiek die van 5.2.1 naar 5.3.3), mijn oorspronkelijke dlan instellingen verloren zijn gegaan.

Ik heb het andere apparaat (dat niet geupdatet was) verbonden met mijn laptop met een ethernet kabel. Daarna via Devolo Cockpit het geupdatete apparaat weer toegevoegd aan het bestaande dlan netwerk via de optie van het invoeren van de security id (dit staat achterop het apparaat).

Een alternatief is om het netwerk opnieuw op te zetten, door de apparaten te koppelen zoals is aangegeven in de handleiding.

NB: ik heb zelf twee starter kits, en in beide gevallen had ik exact hetzelfde na updaten. Ik ga er vanuit dat dat een foutje is in de oude versie.

• Propheticus
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:51
Wil geen topic kapen, maar: Ik heb een Devolo magic 1 WiFi kit (1 basestation + 2 Lan&WiFi adapters)
Gisteren trof ik opeens 1 van beide adapters aan met een permament rood licht. Ik heb geen (handmatige) update uitgevoerd en geen power er af gehad.
Dit zou volgens de handleiding betekenen dat er geen goede verbinding mogelijk is en/of storing op het lichtnet is.
Ik kan niet eens met de aangesloten PC naar de adapter pingen of naar de config pagina...gek, de hele lanpoort doet dus niks.

Ander stopcontact proberen, zelfde. Adapters omgewisseld, jawel de ander werkt prima.
Dan maar opnieuw pairen. Nada. Reageert niet meer op de PLC knop. Ook in Devolo Cockpit is de kapotte adapter niet te zien en pairen via Cockpit toont me enkel het stappenplan met PLC knopjes indrukken (die dus niks doet). Reset dan maar...nope. 10sec reset knop inhouden doet 0,0
Die is na iets meer dan een jaar dus spontaan bricked. Dat wordt terug naar de winkel met een dure witte baksteen.

[Voor 8% gewijzigd door Propheticus op 14-07-2020 09:40]

• davidvl82
Propheticus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:38:
Die is na iets meer dan een jaar dus spontaan bricked. Dat wordt terug naar de winkel met een dure witte baksteen.
Welnee. Kom je in de web interface van het apparaat nadat je hem aan je pc hebt gehangen met de ethernet kabel? Dan zou ik via die web interface het apparaat terugzetten naar fabrieksinstellingen en hem daarna volgens handleiding (of instructies uit eerdere comments in dit topic) toevoegen aan je dlan netwerk.

• Propheticus
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:51
Nope, hij hing al met ethernet aan de pc. Webinterface was niet te bereiken. Reset knop deed ook niks. Heb mn geld teruggekregen en een magic 2 wifi next multiroom set gekocht.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee