Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Half Nieuwe PC Kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GameFreakBaree
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-09-2021
Hoi,

Ik ben van plan om later dit jaar mijn oude pc te vervangen. Mijn pc is dan 2 jaar oud.
Maar omdat sommige componenten best goed zijn en nog niet aan vervanging toe zijn zou ik die graag blijven behouden.

Huidige PC Specs:
CPU: i5 9600K
GPU: GTX 1660Ti
RAM: Corsair Vengeance 16GB 3000MHz
MOBO: MSI Z390 A-Pro
CPU COOLER: Be Quiet Dark Rock 4
CASE: Be Quiet Pure Base 600 Orange
SSD: Crucial P1 1TB M.2 NVMe SSD
HDD: 4TB Western Digital 7200RPM

Nieuwe PC Specs:
(Alles wat vetgedrukt is wordt veranderd)
CPU: Ryzen 9 3900X
GPU: RTX 2070 Super

RAM: Corsair Vengeance 16GB 3000MHz
MOBO: Asus Prime X470-PRO
CPU COOLER: Corsair H115i RGB PLATINUM

CASE: Be Quiet Pure Base 600 Orange
SSD: Crucial P1 1TB M.2 NVMe SSD
HDD: 4TB Western Digital 7200RPM

Dus mijn vraag is: Als ik mijn opslag media volledig formatteer en alle bestanden eraf haal, en dan een fresh install van Windows erop wil zetten, kunnen de hergebruikte componenten mijn pc zwaar vertragen of niet?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:46
Waarom wil je zoveel upgraden en niet alleen de videokaart?

Welk merk en type voeding heb je?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Afgezien van de upgrade van je videokaart een goede poging geldverbranden ;).

Vrij nutteloos, zelfs zonder te weten wat je met je pc doet.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Het is niet nodig om een upgrade te te doen, maar dat is al vrij duidelijk gemaakt geloof ik. Daarbij is het echt noodzaklijk te weten wat je met je computer doet. Ben je ineens begonnen met professioneel video's maken? Of ben je ineens wat anders gaan doen wat extra rekenkracht nodig heeft van de CPU? Dan kan het misschien nog, anders echt niet.

Dan de build zelf, neem een X570 bord. Die zijn gemaakt voor de nieuwe serie, nieuwe PCI-E gen 4 etc.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• GameFreakBaree
Uszka schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:39:
Waarom wil je zoveel upgraden en niet alleen de videokaart?

Welk merk en type voeding heb je?
Corsair RM750x

• GameFreakBaree
peize9 schreef op maandag 6 april 2020 @ 04:03:
Het is niet nodig om een upgrade te te doen, maar dat is al vrij duidelijk gemaakt geloof ik. Daarbij is het echt noodzaklijk te weten wat je met je computer doet. Ben je ineens begonnen met professioneel video's maken? Of ben je ineens wat anders gaan doen wat extra rekenkracht nodig heeft van de CPU? Dan kan het misschien nog, anders echt niet.

Dan de build zelf, neem een X570 bord. Die zijn gemaakt voor de nieuwe serie, nieuwe PCI-E gen 4 etc.
Ben je ineens begonnen met professioneel video's maken? Alleen veel Adobe After Affects en Photoshop.

ik was daar ook voor aan het twijfelen maar die heeft een ingebouwde fan en volgens reviews is die van low quality.

• Uszka
Nu het antwoord op de andere vraag nog!

• GameFreakBaree
Uszka schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:42:
[...]

Nu het antwoord op de andere vraag nog!
Omdat ik een 2K 144Hz scherm heb en mijn GPU (GTX 1660Ti) haalt geen 144FPS op 2K. En als ik mijn GPU ga upgraden doe ik ineen keer alles zodat ik weer 3/4 jaar verder kan

• Uszka
Je gaat op 1440p geen verschil merken tussen een 9600K en 3900X. Zonde van je geld. CPU kan je beter upgraden als AMD en/of Intel naar DDR5 gaat en nu een 2080 Super halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 11-04-2020 19:54 ]

Pagina: 1