[DIY] Dakconstructie voor aanbouwschuurtje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:40

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ik heb langs mijn huis een ongebruikte strook van 1m18 breed. Ik wil over bijna de hele lengte (bijna 8,5 meter) een aanbouwschuurtje maken, door een bestaande schuttingconstructie (die tussen de eerste 3 staanders gaat) door te trekken naar achteren, dit daar dicht te maken en er vervolgens een dak op te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emF4O7YC9du_ty-EqIceZ_0L7N4=/f/image/EYWJHcADVyI1kjzkzRZnfMjU.png

In de 'inkeping' komen 3 vuilcontainers (restvuil, gft, papier), die ik via het naastliggende paadje mooi de straat op kan trekken. De rest ga ik gebruiken om tuingereedschap, kruiwagen, buitenspeelgoed, tuinstoelen e.d. in op te slaan.

De staanders en horizontale liggers heb ik al (70x70 geimpregneerd vuren). Ik maak het verder af met Douglas zweeds rabat vanaf de buitenkant.

Het enige waar ik nu nog mee zit is de dakconstructie. Voor het idee heb ik even 1 van de dwarliggers al ingetekend. Het is de bedoeling dat dit om de +/- 60cm naar achteren doorloopt.

Zoals je ziet ben ik in hoogte beperkt door een schoorsteen van een gaskachel. Die kachel is niet in gebruik, maar wil ik met het oog op eventuele toekomstige verkoop ook niet verwijderen.

Hierdoor kan ik tot een maximaal afschot van 10 graden komen (en waarschijnlijk nog iets minder). Ik dacht eerst aan een OSB-laag met daarop dakshingles, maar ik lees op diverse plekken dat dat bij een afschot van minder dan 15 graden niet wordt aanbevolen.

Ik heb daarna even zitten zoeken en kwam bij de bouwmarkt diverse oplossingen tegen, maar ik ben daar zelf niet heel kapot van (zoals dit soort dakplaten: https://www.gamma.nl/asso...-antraciet-1-m2/p/B426746 ).

Heel veel van dit soort dakplaten zijn tussen de 100 en 110cm lang, waardoor ze net te kort zijn voor mijn dakje. Ik heb zo'n 122-124cm nodig. Dat maakt de spoeling al erg dun. Ik kwam op het Youtube channel van Dobbit (aanrader btw) dit filmpje tegen, en dat leek me ook wel wat:

[YouTube: Pergola 2]

Hiermee heb je geen OSB onderlaag nodig, en kun je volstaan met panlatten. Ik kan alleen nergens (bouwmarkten, Pontmeyer) dat soort platen vinden.

Ook ben ik nog op zoek naar een goede oplossing voor de zijkanten (windveren?) en voor een goede afdichting aan de kant van de muur. Een loodslab inslijpen zie ik niet zitten, dus het liefst heb ik voor zowel de windveren als voor de gevelafdichting een profiel dat past bij de dakbedekking.

Om nog wat hoogte te winnen zou ik de dwarsliggers overigens ook tussen (in plaats van op) de rest van de constructie kunnen bevestigen (met balkdragers).

Heeft iemand suggesties voor dit dak? Het liefst een oplossing met zo weinig mogelijk hoogte zodat mijn afschot zo groot mogelijk kan worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Damwand kun je tot vele meters lengte krijgen...

De gevelaansluiting zul je toch iets naar binnen moeten werken wil je dat echt waterdicht hebben.

Gewoon bitumen of EPDM geen optie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Houd er rekening mee dat je minimaal 1,0m achter je voorgevel moet bouwen omdat het anders vergunningplichtig is.

Ik zou ook even checken of dat pad naast je huis als openbaar gebied gezien wordt (is het een doodlopende brandgang? Of een doorsteek naar een straat of rij huizen er achter?). Want dan heb je ook nog eens een vergunning nodig.

Houd ook rekening met de maximale oppervlakte die je mag bebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:06
Ik mis nog een goot welke aangesloten is op het riool of iets dergelijks in je tekening en berekening? Of heb je daarmee rekening gehouden, ook qua breedte?

[ Voor 20% gewijzigd door President op 06-04-2020 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:02
Metalen dakplaten kunnen met regen ook behoorlijk veel lawaai maken.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

Mag je zo'n gevelafvoer verlengen? In dat geval zou je het dakje steiler kunnen laten lopen. De afvoer komt dan onder het dakje uit, maar daar zet je dan een 90 graden stuk op en vervolgens prik je het weer door het dakje heen. Dat maakt de situatie veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:04
Hsb-3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 06:43:
Houd er rekening mee dat je minimaal 1,0m achter je voorgevel moet bouwen omdat het anders vergunningplichtig is.

Ik zou ook even checken of dat pad naast je huis als openbaar gebied gezien wordt (is het een doodlopende brandgang? Of een doorsteek naar een straat of rij huizen er achter?). Want dan heb je ook nog eens een vergunning nodig.

Misschien is het wel een strookje tuin naast zijn eigen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 17:59
Ook al vraag je er niet expliciet naar, maar heb je al over waterafvoer nagedacht? Als je nog een dakgoot moet monteren heeft dat invloed op je schets.
Groot voordeel van een dakgoot is het kunnen opvangen van regenwater. Mooi om de tuin mee te begieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Je hebt ongeveer dit soort platen ook in bitumen. Die maken veel minder lawaai en zien er best fraai uit, in ieder geval beter dan je op basis van 'bitumen' zou zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
bbbrumbrum schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:55:
Damwand kun je tot vele meters lengte krijgen...

De gevelaansluiting zul je toch iets naar binnen moeten werken wil je dat echt waterdicht hebben.
Ik heb aan ons vorige huis een overkapping van polycarbonaat kanaalplaten gemaakt. Daarbij zat een aansluitprofiel waar de platen precies in vielen, wat je aan de bovenkant af moest dichten met kit. Iets als dat zou ideaal zijn wat mij betreft.
Gewoon bitumen of EPDM geen optie?
EPDM heb ik ook overwogen, maar ik vraag me af of dat mooi is.
Bitumen is er op zelfplakkende rollen volgens mij, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Za ik nog wel even doen.
Hsb-3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 06:43:
Yep, als je goed kijkt zie je al dat ik daar rekening mee heb gehouden.

Het is een doodlopende gang die gedeeld eigendom is van mij en 2 buren.
Maximaal te bebouwen oppervlakte had ik al uitgerekend, en daar zit ik nog lang niet aan gelukkig :)
President schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:06:
Ik mis nog een goot welke aangesloten is op het riool of iets dergelijks in je tekening en berekening? Of heb je daarmee rekening gehouden, ook qua breedte?
Het water zou direct terechtkomen in het naastgelegen gangetje. Die loopt netjes af naar een rioolput. Ik verwacht niet dat het heel problematisch wordt al ik geen goot monteer. Of zijn daar nog wettelijke bepalingen voor die ik in acht moet nemen?
ydderf schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:30:
Metalen dakplaten kunnen met regen ook behoorlijk veel lawaai maken.
Goeie. Daar heb ik nog niet echt bij stil gestaan.
Yucon schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:02:
Mag je zo'n gevelafvoer verlengen? In dat geval zou je het dakje steiler kunnen laten lopen. De afvoer komt dan onder het dakje uit, maar daar zet je dan een 90 graden stuk op en vervolgens prik je het weer door het dakje heen. Dat maakt de situatie veel makkelijker.
Plan B is dat ik alleen het stuk na de gevelafvoer van een dak voorzie. In dat geval kan ik makkelijker de hoogte in. Het is niet heel erg als het stuk waar de containers komen te staan niet overdekt is.
R20141016 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:03:
Misschien is het wel een strookje tuin naast zijn eigen huis.
Ja dus ;)
Dit is de situatieschets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEtp9QGp3qqIU3ncTgholeFat5c=/f/image/0T9EuUqAlRx4hQq63Xzswdf7.png

Blauw is de gedeelde gang, groen is het stuk wat je op mijn tekening ziet, en rood is de bestaande schuttingconstructie.
Ah, daar heb ik overheen gekeken. Het zou zo'n 25cm afval per plaat betekenen, dat valt nog te overzien. Ook eens kijken of daar nog aansluitprofielen voor bestaan dan.
Tomino schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:10:
Ook al vraag je er niet expliciet naar, maar heb je al over waterafvoer nagedacht? Als je nog een dakgoot moet monteren heeft dat invloed op je schets.
Groot voordeel van een dakgoot is het kunnen opvangen van regenwater. Mooi om de tuin mee te begieten!
Zie boven. Als het verplicht is dan moet ik inderdaad wat gaan aanpassen, maar zo niet dan laat ik het lekker zo.
Yucon schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:27:
Je hebt ongeveer dit soort platen ook in bitumen. Die maken veel minder lawaai en zien er best fraai uit, in ieder geval beter dan je op basis van 'bitumen' zou zeggen.
Heb je voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

10 graden is echt te weinig afschot, ik zou, zoals hierboven beschreven, de afvoer onder het dak laten uitkomen en door het dak heenvoeren indien in gebruik.
Ook heb je nog hoogte nodig voor de constrcutie, dit wil je niet met 'slechts' 70x70 mm dragertjes verbinden, er moeten driehoeken en schoorcontructies in als je niet bij de eerste de beste storm alles opnieuw wilt gaan bouwen.

persoonlijk zou ik overigens geen geimpregneerd vuren gebruiken voor deze constructie, maar dat terzijde. Ga het in ieder geval niet verven, want dan rot het binnen no-time weg.

Hou ook rekening met de waterkering tussen muur en dak, kit is niet het meest duurzame, zeker als je constructie niet stijf is (en dat is ie nu niet), dan kan je beter met een loodslab werken.

mijn 5 ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:48
Het is maar 1 meter diep...ik zou me geen zorgen maken over de dikte van het hout, wel goed bevestigen, 10 graden afschot is prima als je een golfplaat oid gaat gebruiken, hoe belangrijk is dat het geheel waterdicht is?

https://www.hmg-benelux-s...x37uVFLyevMhoCDEgQAvD_BwE
Heel veel keus

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Anoniem: 511810 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:57:
10 graden is echt te weinig afschot, ik zou, zoals hierboven beschreven, de afvoer onder het dak laten uitkomen en door het dak heenvoeren indien in gebruik.
Ook heb je nog hoogte nodig voor de constrcutie, dit wil je niet met 'slechts' 70x70 mm dragertjes verbinden, er moeten driehoeken en schoorcontructies in als je niet bij de eerste de beste storm alles opnieuw wilt gaan bouwen.

persoonlijk zou ik overigens geen geimpregneerd vuren gebruiken voor deze constructie, maar dat terzijde. Ga het in ieder geval niet verven, want dan rot het binnen no-time weg.

Hou ook rekening met de waterkering tussen muur en dak, kit is niet het meest duurzame, zeker als je constructie niet stijf is (en dat is ie nu niet), dan kan je beter met een loodslab werken.

mijn 5 ct.
Wat ga je maken? Een fort? 70mm dikte kan makkelijk 1400mm overspannen (1:20). Afschot van 10 graden is veel, een normale plat dak heeft 10mm/m1 Je gaat echt niet zo snel last van dat water krijgen. En dan worden de kliko's nat, so what?

En waarom zou het hout wegrotten als het gewoon kan ventileren? Hout rot als het niet goed kan drogen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:34
En als je een plat dak van maakt met EPDM. Dan met plantje er een groen dak van maken. Is redelijk geluidsdempend en ook nog een goed voor vlinders, bijen en hommels.
En het ziet er ook nog eens mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Señor Sjon schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:02:
[...]

Wat ga je maken? Een fort? 70mm dikte kan makkelijk 1400mm overspannen (1:20). Afschot van 10 graden is veel, een normale plat dak heeft 10mm/m1 Je gaat echt niet zo snel last van dat water krijgen. En dan worden de kliko's nat, so what?

En waarom zou het hout wegrotten als het gewoon kan ventileren? Hout rot als het niet goed kan drogen.
een plat dak heeft een opstaande rand.

mbt het wegrotten, daarom niet verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Plat dak was ik niet van plan. Dat levert namelijk ook weer allerlei issues met waterafvoer af. Tevens zou het dan hoger moeten worden dan de 1m80 aan de gangkant, en dat is niet handig omdat ik daar het hout al voor heb :P

(en constructie maak ik me qua sterkte inderdaad ook niet veel zorgen om: de rabatdelen die met 8 schroeven per plank vastgemaakt zullen worden zullen het ding nog meer dan genoeg extra stevigheid geven).

[ Voor 31% gewijzigd door Pelle op 06-04-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:01
Ga gewoon bouwen.
Er staan duizenden schuurtjes in nederland die minder doordacht zijn.

Je krijgt 100 reacties met 100 meningen, deze inclusief ;)

Dakhelling is steil zat voor golfplaat dakpanplaat of bitumen van de rol
Shingles is een risico, maar dat gaat hier ook goed voor mijn scooterhokje (die nog platter is)
Metalen dakpanplaten met filtlaag (nubuiten) heb ik op mijn schuur en overkapping in de achtertuin.
In huis hoor je daar ook al hagelt het niks van, en als je eronder zit met regen is het ook niet storend maar wel droog.
Zou het dak dichtschroeven met underlayment platen, en daar dakleer of EPDM op plakken.
Zo heb je een beloopbaar dak, wat ook handig kan zijn met onderhoud (aan bijvoorbeeld die rookgasafvoer)

Vuren word ook gewoon in de buitengevel gebruikt hij houtskeletbouw, zolang er maar ventilatie is en een waterwerende gevelbekleding. (potdekselplanken zijn dus ideaal)
Had je de balken nog niet gehad, dan had ik wel douglas genomen.

Mijn schuur is opgebouwd uit 120x38mm balken met isolatie ertussen en een dampopen doek aan de buitenzijde. (binnenzijde dampdicht en osb erover geschroefd)
Daarover rachels en ook douglas zweeds rabat.

Zou wel een kunststof mastgoot plaatsen voor je eigen plezier en die van de buren.
Als het hard plenst komt er anders een hoop water van schouderhoogte en spettert alles tot je knieën lekker nat als je door het poortje moet.

Voor het windverband (palen komen neem ik aan niet in de grond) bij de eerste en laatste diagonaal een balk tussen de palen schroeven.
Of een kruis met staalkabel en spanners.
Of iets van osb/underlayment tegen de binnenzijde schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21:29
Ik heb een aantal jaar geleden een soortgelijk schuurtje gemaakt, 4 meter breed en ca. 1.20 diep. Bedoeld voor de kliko's en brandhout. Ik heb een dakhelling van 24 graden en heb er dakpannen op liggen. Zonder aansluiting naar de buitenmuur. Wanneer er regen op slaat, dan sijpelt dit langs de muur naar beneden, maar dit gebeurt niet vaak.

Als je een goede aansluiting wil op de muur, dan is dat met EPDM redelijk eenvoudig te realiseren. Namelijk met een strip waar je het EPDM achter maakt, en wat je kan afkitten. Zie foto. Maar dan zou je een plat dak moeten maken met een boei en ergens een regenpijp. Dat wijkt af van je oorspronkelijke plan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEounzd9HvGQR_wnSX3eVrOA8js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dl7BY3Cqvk2s52TUdkDdE1Jd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 20:45

World Citizen

FreeReef.nl

Pelle schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:57:
[...]

Ik heb aan ons vorige huis een overkapping van polycarbonaat kanaalplaten gemaakt. Daarbij zat een aansluitprofiel waar de platen precies in vielen, wat je aan de bovenkant af moest dichten met kit. Iets als dat zou ideaal zijn wat mij betreft.
Ik ben hier fan van. We hebben in meerdere huizen vanuit thuis en uiteindelijk bij familie en vrienden een veranda geplaatst met dit soort dekking.

De allerfijnste en mooiste vond ik die gebogen platen van ruweeg 20cm breed. Evt een beetje melkachtig zodat het licht wel binnen komt, maar je niet onder de zon staat.

Die waren onderhoud vriendelijk in verhouding tot de goedkopere dekkingen, met mos enzo.

Het geeft gewoon veel licht en dat zou ik altijd prefereren over dichte dakdekking.

FIJN:
Ik kan geen foto vinden dus heb het even getekend. Als je er van de voorkant op kijkt liggen ze dus in de lengt naar achteren toe. Ik zal een foto maken als ik bij iemand ben die dat heeft en het merk opzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjbIX0u_KBEUyziRmMBRgKThrnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rZOtlyDqgEf2lHrXfeibzaoO.png?f=fotoalbum_large

NIET fijn
Afbeeldingslocatie: https://hudsontuinhout.nl/image/cache/catalog/45x9009P-P01-960x960.jpg

Afbeeldingslocatie: https://rnwverandas.nl/uploads/webshop/product/image_landscape/16mm_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.handelsondernemingkienhuis.nl/wp-content/uploads/2017/05/golf-lichtplaat-polycarbonaat-enkelwandig-300x300.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 07-04-2020 01:22 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Ja die ook. Dit zijn de standaard platen, maar volgens mij heb ik ze ook als dakpanuitvoering gezien. Die kan ik nu ik zoek nergens meer vinden dus mogelijk heb ik me vergist.

Die golfplaten zien in het echt ook best ok uit trouwens. Als mensen bij golfplaat aan 'lelijk' denken dan hebben ze vaak 50 jaar oude asbestplaten in gedachten. Of enorm vergeeld plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:44
Mijn vereisten zouden zijn dat het een beloopbaar dak is voor evt divers onderhouds zaken boven het dak.
Dus eerst OSB/Underleyment/Rabat latten plaatsen.

En dan dak bedekking.
Wat dacht je hier van dan?

https://www.hornbach.de/s...60mm/6035449/artikel.html

Afbeeldingslocatie: https://cdn.zilvercms.nl/http://gadero.zilvercdn.nl/uploads/product/images/Aquapan-dakplaten-plaatsen.jpg

Je kan eventueel 1 plaat in stroken snijden en als laatste stuk leggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een polycarbonaat dak. Daglicht is wel erg prettig bij zo'n smalle lange schuur. Iets duurder, maar veel minder werk dan bijv. shingles of iets wat een loodslab vereist.

Vandaag het geraamte zo goed als afgerond, er missen nog 3 liggers voor het dak.
Vervelendste klusje is nog het betegelen, daar ben ik echt niet voor in de wieg gelegd (met rugklachten vanaf m'n 16e). Daarna zet ik de rest van het Zweeds rabat er tegenaan, sloop ik nog een stuk van de bestaande schutting en dan volgende week de kanaalplaten erop.

Paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw0dNVor6YUBx_EoJRykyWQPLn0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5tFm5f4mejDSET7oty3IZHX.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Tw9HottfPnU9UZL_utXQsr4IdI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5Ff6CeMpCpratVdDdSSz4Fm.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtnRd--GyNJeof6JmFJ5rD1FZMo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8h4ottIYviKtbo4NuRypxrAx.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2nT3fn8KNBNa9k7JLDlY63fYk0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/231ZYAuUHE5Ud4cdA8uGBshb.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Mooie stappen kunnen maken in de afgelopen dagen:

Start met rabatdelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBFc6E7OwZvqo47ZPisr1QINNRY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iVhnzZmLmErgC9bdKzlzQZPM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVz2XHbsLD3NoncUT14KrzZPq6w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cbfJBGcxXAZ0XYDpCngRRXsd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnCXBvvFOL-83gbPD1HKRrWcD0M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/leH9jLUsWA9QCm1rH58qvmMc.jpg?f=user_large

En de boel ook nog dichttegelen ondertussen (@&#*-werk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kq_pY-PpPM7btUWRmNnqnYDpg48=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QabZQ0LKNQhgGnF3xwGcz7kc.jpg?f=user_large

Lange kant bijna klaar (er komt nog een scharnierend deel boven de afvalbakken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uUdxS7Vfm9NMk_jUkrY_a1T8A8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hD5zLGSpPahEdpteHyilK6iv.jpg?f=user_large

Start met alu profielen en rubbers. De muurafdichting is dus met een aansluitprofiel wat bovenop nog extra is afgekit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6NuC_ex18gF-4gIy9VW4wqqeL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lrpAAE5pQNueQ0VG1V36UMYL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyiQEvIZcDwjSgn0fvkN5_e2-kM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Y49pgKqCjkuzxtEmCjH0fph.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4QkQgARl--0qcsOGGBR0ueOb8Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FV3XZ0pyzkFJHnTAIZbJIB4Y.jpg?f=user_large

En voor je het weet ligt het hele dak erop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fUPYskkDs5VI3Y5KrBJZID4WYc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KdrWLQVHNVsFIDaI3BvrOWrP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfJq33ewCjpXsBo5zDaAgIzojIw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H8nz2gr5vQgGTK6pd0WIfX2Q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpF4RvGFkil8bWzVjL3Gxfd5mzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cTeerqv8ZtR8N65AWRshE8OE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHyv5oNnADJiSZ_9rBQOhrX5odY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uZnwdhypxS7wINeiFL5ujGs3.jpg?f=user_large

Ben inmiddels weer wat verder, en heb ook nog een paar denk- / ontwerpfoutjes waar ik jullie nog wel even deelgenoot van wil maken. Maar dat volgt in een latere post :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pelle op 23-04-2020 17:36 ]

Pagina: 1