Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
.
Goedenavond,

Ik wil graag wat informatie over de aanschaf van een fotocamera. Tot nu toe heb ik fotos gemaakt met mijn systeemcamera, maar omdat deze niet goed genoeg kan inzoomen wil ik overgaan op iets nieuws. Maar het probleem is dat ik er eigenlijk nauwelijks verstand nog van heb en wellicht kunnen jullie mij helpen? Ik maak graag foto's van de natuur, vogels, dieren, planten etc. Een video functie hoeft niet perse maar wellicht standaard erbij. Tot nu toe kwam ik uit op deze camera: De Canon SX70 HS. Bvb dank voor jullie hulp.

Budget maximaal 600 .

mvg Oscar Keijzer
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:16:

...Tot nu toe heb ik fotos gemaakt met mijn systeemcamera, maar ...
Welk merk en model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 17:58
De Canon SX70 HS is een Bridge / superzoom camera. Panasonic heeft ook een paar leuke modellen met veel zoom.
Voordeel van dit soort cameras is dat de lens, de sensor en de software helemaal op elkaar zijn afgestemd, waar een camera met verwisselbare lenzen niet vantevoren weet welke lens hij krijgt.
Dat gezegd hebbend is juist een camera met verwisselbare lenzen optimaal te optimaliseren, omdat je het belangrijkste onderdeel gewoon kunt vervangen (de lens).
Dat is ook de reden dat je geen 65x zoomlens gaat vinden voor een systeemcamera; de lens is waarschijnlijk erg groot en de resultaten zijn niet goed genoeg bij zo'n zoomrange.

Toch blijft onduidelijk wat je nu voor camera hebt, wat je probleem is.
Je wilt meer zoom, maar waarom? Zoom is geen vervanging voor je voeten; zoom verandert het hele perspectief en dieptegevoel van de foto. Dat moet het effect zijn dat je zoekt - niet het feit dat je niet wilt lopen. En als iemand naar 65x zoom zoekt bekruipt mij toch het gevoel van iemand die op zijn plaats wil blijven staan en van daaruit alles dichtbij wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vogels en dieren hebben de neiging ervandoor te gaan als je dichterbij komt ;). Als het al mogelijk (eg, omhoog vliegen om dichter bij een vogel te komen is lastig) / legaal is om dichterbij te komen.