Platformen met PM en regelgeving AVG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muna34
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:49
Ik heb een leuke discussie die ik wil starten met mijn mede-tweakers. Hoe zit het eigenlijk met websites die bijv. een functionaliteit zoals private messaging aanbieden en de AVG regelgeving. Nu ben ik gewoon als programmeur benieuwd hoe het een beetje in elkaar zit.

Ik zeg ook bijvoorbeeld private messaging omdat dit een privacy gevoelige feature op een website zou kunnen zijn.

Een modern platform slaat hopelijk conversaties van dit niveau encrypted op.

Vraag 1) Moet je dit als aanbieder van platform x in je verwerkingsdocument aangegeven dat dit uberhaupt encrypted opgeslagen wordt?

Vraag 2) Mag een admin zomaar meesnoopen in dit soort conversaties? m.a.w om maar even een voorbeeld te geven, mag tweakers.net bijv. door mijn conversaties heen gaan (niet dat dit heel spannend is; maar het gaat om het vraagstuk :P). Mijn gevoel zegt namelijk niet. Je moet de privacy van je gebruiker respecteren?

Vraag 3) Mocht een admin niet zomaar meesnoopen, in hoevere is de aanbieder van platform x dan aansprakelijk voor de inhoud van deze berichten?

Vraag 4) Mocht er dan om een of andere reden een admin meekijken met dit soort informatie, moet dit dan gelogged worden en bijvoorbeeld de gebruiker op de hoogte van worden gesteld dat er iemand meegekeken heeft?

Als jullie andere voorbeelden kunnen aandragen omtrend privacy op websites dan juig ik dit alleen toe. Weet iemand hoe een Google hiermee omgaat? Zijn er documenten beschikbaar met processen die omschrijven hoe je met dit soort data om moet gaan?

En in hoevere moet je transparant zijn in je processen? De Tweakers.net Privacy pagina laat wel wat inzage zien maar is redelijk karig gezien de omvang van de website. Ik heb er niks op tegen maar Tweakers is echt een mega grote website met super veel bezoekers.

En is er ook zoiets als een centrale website waar je kan zien dat ze een bedrijf hebben geaudit of hoe werkt zoiets?

Ik heb echt veel te veel vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muna34
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:49
Ik heb inmiddels dit topic gevonden. Hier werden echt een hoop van mijn vragen weg genomen.