Heb sinds enige tijd een Raspberry Pi4 (naast mijn bestaande Pi3).
Doel is om alles van de Pi3 over te zetten op de Pi4, maar dan in Docker Containers.
Te weten:
- Domoticz
- Pi Hole
- ADS-B Flight Tracking
- Unifi Controller
- MRTG
Ben met betrekking tot Docker nog vrij nieuw.
Maar des ondanks heb ik Docker, met daarbij Portainer al werkend op mijn Pi.
Meer dan alleen de install packages gedownload & geinstalleerd heb ik er niet mee gedaan.
Helaas loop ik tegen wat issues aan waar ik nogal mee aan het puzzelen ben.
- Pi Hole
Het lukt me maar niet om lokale clients op basis van DNS werkend te krijgen.
Voorheen deed ik dat door in /etc/pihole/lan.list een aantal IP's met namen op te geven.
Nu snap ik dat je dit niet direct in de container moet doen, maar in een gemapped volume / folder.
Maar wat ik ook probeer, resolven lukt niet vanaf clients in het netwerk.
- Unifi Controller
Deze update zichzelf af en toe automatisch (Watchtower) en dan ben ik gelijk mijn complete config kwijt.
Heb gelukkig een export/backup van de setup, dus ik kan deze makkelijk weer opnieuw inlezen, maar ik wil liever 'hands free' kunnen upgraden. Net zoals dat zonder container kon.
- Domoticz
Op de Pi3 had ik deze met 2 pootjes in verschillende VLANs hangen (t.b.v. WOL).
Echter lijkt de container maar in 1 VLAN te willen wonen.
De Pi4 heeft ook connectie met de twee verschillende VLANs, eentje via LAN. De ander via WLAN.
Ik kom er maar niet achter hoe ik de container in beide VLANs operationeel krijg.
- ADS-B
Dit bestaat uit diverse containers.
dump1090
FlightRadar
PlaneFinder
PiAware
Met name de eerste is het belangrijkste, want daar worden de signalen opgevangen.
Echter, kan geen van die andere containers de naam van 'dump1090' resolven.
En daardoor werken de andere containers dus ook niet.
Nu zou dit van wat ik lees o.b.v. Docker informatie, automatisch moeten kunnen, echter mijn setup weigert het.
- MRTG
Nog niet aan begonnen, nog geen docker image voor gevonden.
Wellicht ziet iemand verbanden die ik inmiddels niet meer zie (bomen... bos...) en kan iemand mij in de juiste richting duwen naar de oplossing.
Heb ook al eens een clean install geprobeerd, om te achterhalen of de containers elkaar wellicht bijten, maar ook dat is niet het geval.
Doel is om alles van de Pi3 over te zetten op de Pi4, maar dan in Docker Containers.
Te weten:
- Domoticz
- Pi Hole
- ADS-B Flight Tracking
- Unifi Controller
- MRTG
Ben met betrekking tot Docker nog vrij nieuw.
Maar des ondanks heb ik Docker, met daarbij Portainer al werkend op mijn Pi.
Meer dan alleen de install packages gedownload & geinstalleerd heb ik er niet mee gedaan.
Helaas loop ik tegen wat issues aan waar ik nogal mee aan het puzzelen ben.
- Pi Hole
Het lukt me maar niet om lokale clients op basis van DNS werkend te krijgen.
Voorheen deed ik dat door in /etc/pihole/lan.list een aantal IP's met namen op te geven.
Nu snap ik dat je dit niet direct in de container moet doen, maar in een gemapped volume / folder.
Maar wat ik ook probeer, resolven lukt niet vanaf clients in het netwerk.
- Unifi Controller
Deze update zichzelf af en toe automatisch (Watchtower) en dan ben ik gelijk mijn complete config kwijt.
Heb gelukkig een export/backup van de setup, dus ik kan deze makkelijk weer opnieuw inlezen, maar ik wil liever 'hands free' kunnen upgraden. Net zoals dat zonder container kon.
- Domoticz
Op de Pi3 had ik deze met 2 pootjes in verschillende VLANs hangen (t.b.v. WOL).
Echter lijkt de container maar in 1 VLAN te willen wonen.
De Pi4 heeft ook connectie met de twee verschillende VLANs, eentje via LAN. De ander via WLAN.
Ik kom er maar niet achter hoe ik de container in beide VLANs operationeel krijg.
- ADS-B
Dit bestaat uit diverse containers.
dump1090
FlightRadar
PlaneFinder
PiAware
Met name de eerste is het belangrijkste, want daar worden de signalen opgevangen.
Echter, kan geen van die andere containers de naam van 'dump1090' resolven.
En daardoor werken de andere containers dus ook niet.
Nu zou dit van wat ik lees o.b.v. Docker informatie, automatisch moeten kunnen, echter mijn setup weigert het.
- MRTG
Nog niet aan begonnen, nog geen docker image voor gevonden.
Wellicht ziet iemand verbanden die ik inmiddels niet meer zie (bomen... bos...) en kan iemand mij in de juiste richting duwen naar de oplossing.
Heb ook al eens een clean install geprobeerd, om te achterhalen of de containers elkaar wellicht bijten, maar ook dat is niet het geval.