Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 22:11
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een sensor te maken voor zijn deurslot. Dus dat je de status kan uitlezen of de deur daadwerkelijk op slot zit.

Ik maak geen gebruik van slimme sloten.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Zigbee
- wifi
- hass

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zelf zat ik eraan te denken om een deursensor open te halen en proberen te om te bouwen. Maar ik zit nog te twijfelen hoe ik dit in het slot zelf ga fabriceren.

Beste antwoord (via hhoekstra op 06-04-2020 11:22)

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01

Kvn

Ik heb ook 2 Xaomi contactsensors die ik hiervoor ga ombouwen. Hier heeft iemand dat gedaan met een setje batterijhouders; https://community.home-as...nd-a-soldering-iron/49445

Ik vermoed dat ik het ongeveer hetzelfde ga doen, maar twijfel ook nog over hoe ik het verder netjes wegwerk. Waarschijnlijk maak ik een klein houten blokje waar ik een ruimte voor de sensor in uitfrees, waar ik ook de draadjes kwijt kan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Kvn

Kvn

Ik heb ook 2 Xaomi contactsensors die ik hiervoor ga ombouwen. Hier heeft iemand dat gedaan met een setje batterijhouders; https://community.home-as...nd-a-soldering-iron/49445

Ik vermoed dat ik het ongeveer hetzelfde ga doen, maar twijfel ook nog over hoe ik het verder netjes wegwerk. Waarschijnlijk maak ik een klein houten blokje waar ik een ruimte voor de sensor in uitfrees, waar ik ook de draadjes kwijt kan.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 22:11
Ja dit zocht ik. Goed idee om dit met batterij veertjes te doen.

Zal binnenkort even "prutsen" en kijken of ik dit voor elkaar krijg,

• Kvn

Kvn

Heel veel succes! Foto's zijn leuk als het gelukt is :-)

• bmonninkhof
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:35
Dat fabrikanten hier massaal nog niet ingesprongen zijn... snap er niets van.
Maar goed, ELV met hun HomeMatic systeem hebben precies dit wat we nodig hebben. Anders had het een nachtschootdetectie sensor moeten zijn. Helaas heeft Homematic hun eigen protocol.

https://de.elv.com/elv-ho...osssensor-hmip-dls-155471

• fichtinger
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-07-2023
Zoiets zoek ik ook. Geen zin in zo'n afzichtelijke gemotoriseerde smart-lock unit. Maar soms wel handig om te kunnen checken of je de sleutel in je deur wel op het slot hebt gedraaid (met desnoods een melding op basis van locatie). Mooi tweak project natuurlijk, maar is er ook een bestaande oplossing waarmee je enkel de cilinder of slotkast hoeft te vervangen? Je zou zeggen gewoon volgens het reeds zelfgekluste principe, maar dan reeds geïntegreerd? :?
Pagina: 1