Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrubWithin4
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-08 12:28
Hi ik wilde ff wat achtergrond informatie omtrent mezelf geven.

Ik heb recentelijk mijn HBO (intussen geaccrediteerd door het nuffic instatie) opleiding afgerond in Suriname en ben momenteel woonachtig in NL. Ik ben 31 jaar jong, in Suriname ben ik werkzaam geweest als systeembeheerder voor 3jaartjes. Daarvoor heb ik 2 jaartjes gewerkt op een helpdesk.
Na veel sollicitatie gespreken ben ik tot de conclusie gekomen dat om als buitenlander te kunnen werken in NL moet de organisatie inschreven zijn als IND referent om mij een soort sponsorship(werkvergunning) te kunnen aanbieden, als ook gezien mijn leeftijd een salaris van 4500euro(vereiste volgends de IND regelgeving). Nu is het zo dat weinig bedrijven mij in dienst zullen nemen gezien het kostenplaatje te hoog voor hun is gezien mijn expertice.

Dus heb ik besloten maar een master opleiding(ICT in Business te Leiden univ) te doen van 2 jaar sinds dit mijn kostenplaatje zal droppen naar 2500euro salaris(volgens de regelgeving van IND).sws zal ik na de studie alleen kunnen solliciteren bij een ind referent wat mijn kansen nog steeds lastig maakt.

Nu heb ik wat vragen nl:
In vergelijking met een hbo opleiding,wat is de toegevoegde waarde van een master opleiding op het gebied van ICT?
Zijn er toevallig mensen bekend binnen dit platform met andere opties om toch te kunnen werken als buitenlander in NL?

Ik probeer mij een totaal beeld te schetsen van mijn mogelijke opties vandaar ik opzoek ben naar informatie.
Alvast bedankt voor de info en comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik kan geen ervaring delen want zit zelf niet in zo'n situatie, maar ik weet wel dat diverse multinationals gewoon internationaal rekruteren. Dan sponsoren ze inderdaad je vergunning en kan je hier gewoon werken.

Dat zijn dan bedrijven vaak in omgeving Amsterdam of Eindhoven, bijv. Uber, Airbnb, ASML, IMC, Booking, Databricks, Philips, Ahold, Trivago, ING, GitLab, eBay, Elsevier, TomTom, Bol.com (weet het niet van allemaal zeker).

Vaak wat minder gezellig om voor te werken, maar je kan er dus wel als buitenlander terecht. In trek is niet de pure systeembeheerder, maar meer "Site Reliability Engineer" of DevOps, dus je kan jezelf voorbereiden door je daar wat meer op te richten.

Momenteel ligt alle hiring natuurlijk een beetje stil.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja een startsalaris van 4500/maand is dan wel een utopie ben ik bang tenzij je een heeeeeel bijzondere unieke eigenschapen/kennis mee brengt, maar dan is ook de vraag waar moet je die überhaupt op gedaan kunnen hebben?