Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Koppelverkoop in mijn game?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:27
Hoi,

Ik heb een vraag waar ik eigenlijk gewoon wat meer info over wil. Het is niet dat ik een actie wil gaan ondernemen, want het gaat over 30 euro.. maar ik wil weten of hetgeen wat gebeurd wel mag van de wetgeving.

Ik speel een gratis game, waar je ingame aankopen kunt doen.
Er word in deze game een seasonpass uitgebracht die je voor 30 euro kunt kopen.
Ik heb die gekocht.
In die seasonpass unlock je een 32 daags event. Elke dag is er dus een nieuw event wat je kunt spelen.

Nu blijkt dat als je verder helemaal niks meer koopt en dat event gaat spelen, dat je bepaalde dingen niet kunt doen omdat je iets niet hebt. Je kunt die dan wel direct aanschaffen als je wilt, maar zonder dat je het aanschaft kun je dus niet 100% van je seasonpass gebruik maken.

Mag dat?
Is dit koppelverkoop?
Moet ik alle onderdelen van mijn gekochte product (seasonpass) kunnen gebruiken zonder extra geld uit te geven?

Naar mij idee is het namelijk vreemd dat ik nu 20% van mijn product (seasonpass) niet kan gebruiken omdat ik bepaalde dingen niet heb. Dit gaat dan niet om dingen die ik krijg als ik een hoger level ben, nee.. het gaat echt over dingen die je enkel kunt kopen.

Dus ik MOET kopen om mijn product te kunnen gebruiken.

Heeft iemand hier interessante info over waar ik eens door kan neuzen. Wellicht zit ik wel helemaal fout namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:34

Yor

Yor1313#2571

Ik denk dat je veel sneller een passend antwoord zult krijgen als je het spel bij naam noemt. Zo kunnen de pro's ook in de voorwaarden kijken .

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 04:10
Nee dat is geen koppelverkoop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Los ervan, koppelverkoop is geheel legaal normaal gesproken. Eg, jouw auto wordt ook met autoradio verkocht. Koppelverkoop is alleen een probleem als het hoofdproduct wat je koopt een defacto monopolie is. En dat was met Windows + Windows Media Player / IE het probleem.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Leesvoer over verboden koppelverkoop:
Indien aan één van de 5 voorwaarden niet wordt voldaan, is er geen sprake van overtreding van de Mededingingswet en is de koppelverkoop toegestaan.

De vijf voorwaarden:
(link)

[Voor 74% gewijzigd door AGee op 06-04-2020 08:54]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Al geprobeerd om contact op te nemen met de gamemakers? Misschien is dit een foutje en zetten ze het netjes recht.

• World Citizen
AGee schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:53:
Leesvoer over verboden koppelverkoop:

[...]
Dank, en met deze info lijkt de term "koppelverkoop" niet helemaal van toepassing. Althans, het Veter en Schoen voorbeeld komt in de buurt maar is niet hetzelfde.
Sissors schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:44:
Los ervan, koppelverkoop is geheel legaal normaal gesproken. Eg, jouw auto wordt ook met autoradio verkocht. Koppelverkoop is alleen een probleem als het hoofdproduct wat je koopt een defacto monopolie is. En dat was met Windows + Windows Media Player / IE het probleem.
Dit voorbeeld is net iets anders dan dat ik bedoel.

Maar laten we dit voorbeeld wel pakken, want dat praat makkelijk.

Je koopt een auto met een FM/AM radio en je krijgt niet te horen welke functies die radio heeft. Dit word geheim gehouden. Je krijgt wel een indicatie van wat de radio mogelijk zou kunnen. Dus vooraf aan je aankoop weet je dit
- Radio zit in je dashboard
- Radio kan aan en uit
- Radio heeft knoppen
- Radio's zouden in theorie muziek moeten afspelen
- Radio kan FM en AM

LETOP:
Er staat dus nergens beschreven wat het product precies inhoud en er word nergens gemeld dat bepaalde opties nog geld kosten. Er word duidelijk geadverteerd met "FM/AM Radio". Er word alleen niet vermeld dat je voor FM nog een aankoop moet doen. Dit is verborgen.

Vervolgens word de auto geleverd, en blijkt dat je de FM radio niet aan kunt zetten voordat je een extra licentie koopt.

Wellicht is dan koppelverkoop niet het beste woord, maar ze hadden toch duidelijk moeten adverteren dat de FM functie nog een extra licentie kost? Je mag dat toch niet verborgen houden?

-------------------------------------------------------------------

In mij geval gaat het over een racegame. Het blijkt dat ik voor 30 euro iets koop, en na aanschaf blijkt pas dat ik allerlei andere dingen nodig heb of nog moet aanschaffen om mijn product 100% te kunnen gebruiken .

Dat is van tevoren niet gemeld. Er werd nergens gerept over bepaalde eisen die nodig zijn om dat product 100% te gebruiken. Zelfs geen waarschuwing.
mark-k schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:45:
Al geprobeerd om contact op te nemen met de gamemakers? Misschien is dit een foutje en zetten ze het netjes recht.
Is niet helemaal mijn doel. Ik ben gewoon benieuwd of dit een geldige constructie is. Die 30 euro kan me verder niet wakker houden.

[Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 06-04-2020 10:38]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:36

Donstil

Grab them by the 🐈.

Om welke game gaat dit. Waarom zo geheimzinnig?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Donstil schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:41:
Om welke game gaat dit. Waarom zo geheimzinnig?
Goeie vraag, ik ga er maar van uit dat dit een mobiele racing game is, daar werkt 99% op zo'n manier.

Daar zit meestal ook een vrachtlading aan disclaimers, voorwaarden en actievoorwaarden aan vast, dat dit ongetwijfeld ergens staat vermeld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

World Citizen schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:37:

[...]

Is niet helemaal mijn doel. Ik ben gewoon benieuwd of dit een geldige constructie is. Die 30 euro kan me verder niet wakker houden.
Wat ik bedoel is, misschien is deze hele constructie onbedoeld en ben je je nu druk aan het maken over iets dat ze niet zo hadden willen doen....

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Details, het gaat om details. Wat staat er concreet voorafgaand aan de koop / wat beloven ze concreet?

Maar laten we wel wezen, dergelijke spellen bestaan om zoveel mogelijk geld af te troggelen. Kans is klein dat er wat gaat veranderen. Stem met je voeten, log uit, komt niet terug of gaat het met gesloten portemonnee spelen. Zeg ik onder bepaalde aannames van welk soort spel het is.
World Citizen schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:37:
Maar laten we dit voorbeeld wel pakken, want dat praat makkelijk.

Je koopt een auto met een FM/AM radio en je krijgt niet te horen welke functies die radio heeft.
Oneens met je voorbeeld, omdat 'FM/AM radio' bepaalde verwachtingen schept wat betreft minimumfunctionaliteit en -kwaliteit. Dit o.b.v. de rest van de markt.

Gegeven de huidige markt van F2P is er m.i. niet de verwachting dat je er bent met een season pass. Al zou dat wel zo moeten zijn natuurlijk, zeker bij dat soort bedragen!

Edit: maar contact opnemen met de verkoper kan nooit kwaad

[Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 06-04-2020 12:14]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• World Citizen
Oke top,

Ik zal vanavond de game en zijn voorwaarden hier uitschrijven en linken. Het gaat over Asphalt 9 Legend, en dat is inderdaad een mobile game.

Excuus, ik moet dit 2 avonden gaan uitstellen, maar ik kom erop terug. Ik heb ook de voorwaarden ed even opgevraagd bij de uitgever. Dan hebben we straks alles compleet.

Alvast dank voor de antwoorden.

[Voor 32% gewijzigd door World Citizen op 07-04-2020 20:32]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True