Toon posts:

Surround versterker 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik zit met een probleem , heb een 2de laptop geinstalleerd dat ik ga gebruiken als mediacenter .
Omdat dit een laptop is heb ik iets moeten kopen zoals dit YouTube: USB 6 Channel 5.1 Surround External Sound Card for PC, Laptop & Note....

Ik dacht dat de optical output zou werken , maar dit is niet het geval . Heb enkel stereo als ik optical gebruik op dit toestel . En als ik de comments lees is dit een groot nadeel van dit toestel .

Maar goed 3 kabels met jack 3.5 naar tulp . en dit op mijn versterker . En dit werkt perfect . Heb op die manier 5.1 surround .

Grote probleem is , mijn 2 de game pc gebruikt ik ook zo . Ik dacht splitters te gebruiken . Maar dit gaat problemen geven denk als beide pc's moesten aanstaan .

En ik vind dus niets switch of iets dergelijk terug .

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wil je opschrijven Welke apparaten je nu precies aan elkaar wilt aansluiten en wat je daarmee precies - per apparaat - wilt bereiken qua beeld en geluid?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
desktop pc verbonden op versterker op deze manier YouTube: How to connect 5.1 Speakers | Motherbroad | PC | Computer

2de pc(laptop) geen spdiff op zoiets, enkel stereo, zal ik enkel gebruiken als mediacenter .
Dus heb mij dit aangeschaft YouTube: USB 6 Channel 5.1 Surround External Sound Card for PC, Laptop & Note... .
Ik dacht dat ik perfect een optical cable zou kunnen gebruiken , maar dit blijkt niet te werken. Enkel stereo .
Maar op dat doosje kan je ook jack naar tulp gebruiken . Dus surround zelfde aangesloten zoals op mijn desktop pc . En nu heb ik wel 5.1 surround geluid .

Ik zit dus met 2 pc's om in de versterker te steken , maar heb enkel 1 aansluiting natuurlijk .

Mijn versterker heeft geen HDMI uit of ingangen .

Dus mijn vraag hoe kan ik dit nog oplossen ?

Als er nu een switch/splitter zou bestaan ? Maar vind hier niets van terug .

Dit wel https://www.instructables...ound-Switch-Splitter-Box/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14
pricewatch: Delock Switch USB 3.0 2 port manual bidirectional

Gewoon een USB-switch waarmee je tussen 2 PC's kunt switchen en dan die USB geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja kan ik natuurlijk ook . Usb on off knop ertussen .

Wat zou dit geven als ik dit per ongeluk zou vergeten af te zetten op beide pc's ?