Nieuwe laptop welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estherbal
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi, ik wil een nieuwe laptop aanschaffen.

Ik heb nu; een macbook pro uit 2010.
Ik ben helemaal klaar met dit bakbeest, haha, hij is veel te zwaar, toetsen doen het niet meer en hij is heel erg langzaam. Wat deed ik op deze laptop?

Ik gebruikte Logic pro x en monteer programma's zoals imovie. Ik kan ook met premiere pro werken maar ik vind dat een heel omslachtig irritant programma.
Ik vind een macbook vooral chill omdat ik niet zoveel verstand van computers heb, en het echt ontworpen is voor mensen zoals ik,haha. Dus het liefst wil ik weer een macbook.

Probleem is alleen: ik heb sowieso 16GB werkgeheugen nodig, vooral vanwege mijn muziek. En daarmee kom ik in de clinch met mijn budget: als ik er nu één zou halen zonder afbetaling zou ik max 700 kunnen uitgeven.
Ik zou in principe ook gewoon met een ander muziek programma kunnen werken op een windows.
Ik had een HP ENVY 13-AQ1450ND in mijn hoofd, met 16GB werkgeheugen en processor Intel core i7.
Ding is alleen dat ik een i7 niet echt nodig heb. Weet iemand een laptop die 16GB werkgeheugen heeft met een i5? Die HP hierboven beschreven zag ik bij mediamarkt en kon ik op afbetaling afbetalen.
Ik zat ook nog te denken aan een refurbished laptop. Maar ik ben dan toch bang dat er mankementen aan zijn,
WIE KAN MIJ HELPEN met goed advies? Alvast enorm bedankt !!!!
Groetjes

Beste antwoord (via estherbal op 07-04-2020 11:26)

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 15:56
Ik heb in vraag en aanbod wel iets binnen je budget.

V&A aangeboden: HP EliteBook 840 G5 3JX27EA

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, als je kijkt naar het aantal 13” tot 15,6” laptops in de Pricewatch met een prijs tot € 700 met een i5 en 16GB, kom je op 0 exemplaren dus wat dat betreft gaat dat dus niets worden: categorie: Laptops

Houd je in mijn ogen 2 opties over: doorsparen (is sowieso een beter idee dan op afbetaling kopen om maar eens een open deur in de trappen ;) ) of een andere aanpak proberen. Je kan een 8GB laptop kopen; dat moet lukken, en dan zelf een upgrade doen naar 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estherbal
Thanks voor je advies. Ik zit nu op die refurbished sites te kijken en ik zie er wel 1 die goedkoop is met 16gb. Dus wellicht doe ik het op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estherbal
Enige is misschien dat het jaartal wat ouder is. heb jij toevallig advies vanaf welk jaartal het nog slim is 1 aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estherbal
doorsparen is geen optie want dit ding is echt geen doen meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jaartal maakt niet zo gek veel uit. Plaats hier wat je gevonden heb dan kunnen we er iets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 15:56
Ik heb in vraag en aanbod wel iets binnen je budget.

V&A aangeboden: HP EliteBook 840 G5 3JX27EA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Denk dat je niet snel iets beters vindt dan dit.
Elitebook is mooi degelijk, processor een mooie quad-core i5.

Even een batterij report vragen en als de accu nog goed is dan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
estherbal schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:59:
Hoi, ik wil een nieuwe laptop aanschaffen.

Ik heb nu; een macbook pro uit 2010.
Ik ben helemaal klaar met dit bakbeest, haha, hij is veel te zwaar, toetsen doen het niet meer en hij is heel erg langzaam. Wat deed ik op deze laptop?
Ik zou er een SSD inzetten. Ja niet helemaal gelezen, het is duidelijk dat hij het niet goed doet.
Ik gebruikte Logic pro x en monteer programma's zoals imovie. Ik kan ook met premiere pro werken maar ik vind dat een heel omslachtig irritant programma.
Ik vind een macbook vooral chill omdat ik niet zoveel verstand van computers heb, en het echt ontworpen is voor mensen zoals ik,haha. Dus het liefst wil ik weer een macbook.
Prima, dat programma is alleen beschikbaar voor Mac.
Probleem is alleen: ik heb sowieso 16GB werkgeheugen nodig, vooral vanwege mijn muziek. En daarmee kom ik in de clinch met mijn budget: als ik er nu één zou halen zonder afbetaling zou ik max 700 kunnen uitgeven.
Ik zou in principe ook gewoon met een ander muziek programma kunnen werken op een windows.
Ik had een HP ENVY 13-AQ1450ND in mijn hoofd, met 16GB werkgeheugen en processor Intel core i7.
Ding is alleen dat ik een i7 niet echt nodig heb. Weet iemand een laptop die 16GB werkgeheugen heeft met een i5? Die HP hierboven beschreven zag ik bij mediamarkt en kon ik op afbetaling afbetalen.
Ik zat ook nog te denken aan een refurbished laptop. Maar ik ben dan toch bang dat er mankementen aan zijn,
WIE KAN MIJ HELPEN met goed advies? Alvast enorm bedankt !!!!
Groetjes
Ja, voor muziek productie is de Macbook out of the box het beste. (Let op: Ik zeg out of the box,)
Want nu komt het... andere laptops kunnen last hebben van latency en dat hoor je als aan muziek productiedoet.

Uit mijn hoofd weet ik niet welke laptop een lage latency heeft. (Behalve de Macbook dan.) Je kan dit soort dingen wel oplossen. Maar het is nogal moeilijk, want het kan aan meerdere dingen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estherbal
He thanks voor jullie reacties en goede hulp, toopppiieeeee!!!!
Pagina: 1