Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sms bom van politie

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 10:23
hoe werkt het nou als je een telefoon opgeeft bij de politie als "gestolen" dat ze hem continu sms gaan sturen ?
een vriend van me krijgt dat namelijk, maar die telefoon heeft ie gewoon in de winkel gekocht (belcompany ofzo) dus het lijkt me sterk dat ie gejat is. Kan je zomaar op de juut afstappen en zeggen nummer 06-xxxxxxxx is gejat, bombardeer hem maar ?

Verwijderd

Gaat dat wel op nummer ? ik dacht dat ze het deden via een IMEI nummer, want anders zou je dus met een ander kaartje van je probleem af zijn.

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 12:43 schreef dredge het volgende:
Gaat dat wel op nummer ? ik dacht dat ze het deden via een IMEI nummer, want anders zou je dus met een ander kaartje van je probleem af zijn.
Klopt ze bomben je via het IMEI nummer die moet je opgeven bij de politie als gestolen.

• whiteguy
heb je daar voor de rest geen papieren voor nodig ofzo ? ik bedoel.. als een of andere grappenmaker mijn imei nummer opgeeft .. terwijl ik dus geen gejatte foon heb, ben ik de lul (dat is dus waarschijnlijk wat bij hem ook gebeurd is) ?

Verwijderd

Ik meen dat die nummers niet uniek zijn.
(was tenminste een argument tegen die actie)

Tenminste niet uniek in zoverre dat die nummers hergebruikt worden indien een telefoon een x-tijd niet gebruikt was :?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 12:55 schreef ItSnows het volgende:
Ik meen dat die nummers niet uniek zijn.
(was tenminste een argument tegen die actie)

:?
IMEI nummers zijn inderdaad niet uniek. Alleen de kans dat er 2 dezelfde zijn is vrij klein...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 13:02 schreef AtHomer het volgende:

[..]

IMEI nummers zijn inderdaad niet uniek. Alleen de kans dat er 2 dezelfde zijn is vrij klein...
Was me het al aan het afvragen omdat overal staat dat ie wel uniek is >:)

Het zou natuurlijk de reden kunnen zijn :)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 13:04 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Was me het al aan het afvragen omdat overal staat dat ie wel uniek is >:)

Het zou natuurlijk de reden kunnen zijn :)
Het schijnt zelfs dat je je eigen IMEI nr. kunt aanpassen (met datakabel en software etc.). Maar dat weet ik niet zeker.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 13:07 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Het schijnt zelfs dat je je eigen IMEI nr. kunt aanpassen (met datakabel en software etc.). Maar dat weet ik niet zeker.
Ja kan inderdaad met een datakabel, maar dan heb je wel kans dat je telefoon niet meer werkt.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 10:46

Richard

Kuru Kuru Kururin

Heeft je "maat" die telefoon uit de winkel ook naderhand geunlocked?

Ik zit zelf in het unlcoken, en als ik een telefoon echt gesloopt heb, lees ik weleens een telefoon van een kennis in, en die software gooi ik dan mee. Als je dan een bepaalde geheugenadressenreeks mee kopierd, heb je ook het IMEI van die andere telefoon. Als die "ingelezen" telefoon word opgegeven als gestolen, krijg jij ook op dat ene IMEI zo'n SMS.

Wat kan je hieraan doen? Effe *#06# in de telefoon invoeren, en het nummer dat je dan krijgt (IMEI) vergelijken met het nummer (originele IMEI vanaf fabriek)op de sticker aan de achterkant of onder battery.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op de factuur van die telefoon staat hoogstwaarschijnlijk ook het IMEI nummer, dus als het nummer niet veranderd is, kan hij op die manier laten zien dat hij die telefoon netjes gekocht heeft.
Anders gewoon even naar de politie gaan en het verhaal uitleggen.
Bewijzen zij eerst maar eens dat dat ding gestolen is.

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 22:19
maar geef dan eens een verklaring aan de politie, voor het 'nieuwe' IMEI nummer...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-11 19:23

Kirpeknots

Wazzup!

Er is overigens ook een site waar je van die nep-politiesmsjes kan laten sturen. Ze knipperen dan ook nog eens op een Nokia.

Als je telefoon met een nieuwe firmware is geflashed kan het zijn dat je telefoon het imei-nummer van de originele telefoon heeft gekregen.

hopen voor jou dat die telefoon dus niet gestolen is. 8-)

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 22:19
pass mij die site!!!
kejje lache :)

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 15:33

Haaguit

HBZNPLT!

Ik zou gewoon met aankoopbon en gsm naar de politie stappen en ze aardig doch dringend >:) om te stoppen met lastigvallen. Is technisch gezien namelijk smaad...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• whiteguy
waarschijnlijk is het via die site geweest.. hij is er nu opeens vanaf :r

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

wel een goeie stunt.

Ze hadden mij ook stuk. Net 2 dagen mijn nieuwe Sony Z5 binnen en ik kreeg zo'n melding.

WHAAAAAAAAAAAAAAT?!?!?!?

Bleek het een collega van mij te zijn via deze site. Hihihihi

Hadeen ze me goed tuk,.

• Byteripper
  • Laatst online: 03-11 10:45

Byteripper

The bytes make the rip.

Kopt het dan wel dat de politie continu SMSjes kan versturen? Hebben ze een deal met de GSM providers afgesloten ofzo? Het lijkt mij namelijk nogal onwaarschijnlijk...

Byteripper.

Verwijderd

Wat me ook wel lache lijkt is als die smsjes lekker internationaal gaan...... dan zijn er vast wel mensen met een duplicaat imei nummer.... kan bijna niet anders
Pagina: 1