Gezocht: ervaring met zakelijke hypotheek. Ik overweeg om een bedrijfwoning te kopen met bedrijfshal. Nu is er online praktisch niets over te vinden qua rentepercentages en max te financieren. Het enige wat er veel te vinden is gaat over een vastgoedhypotheek, maar dat is over het algemeen voor verhuur, ik wil zelf in de bedrijfswoning gaan wonen.
Deze week al wel contact gehad met de bank waar ik nu ook mijn huidige (woonhuis)hypotheek heb. Die zien zeker mogelijkheden maar rekenen (naar mijn mening) erg hoge rentes.
0,8% toeslag voor het woonhuis omdat het om een bedrijfswoning gaat en verwachting voor het deel van de hal is tussen de 3,5% en 4% voor 10 jaar vast. Naar mijn bescheiden mening moet dat voor minder kunnen.
Uitgangspunt: LTV <90%.
Hoe zijn jullie ervaringen
(veel) hogere rente dan particulier? Bij wie heb je het voor elkaar gekregen om te lenen tot 90% LTV enz.
Ik zoek partijen die voor mij een tegenbod kunnen doen voor het voorstel van mijn huidige bank (weliswaar op klad, nog geen conreet uitgewerkt voorstel).
Wat voor rentes hebben jullie op dit moment
Deze week al wel contact gehad met de bank waar ik nu ook mijn huidige (woonhuis)hypotheek heb. Die zien zeker mogelijkheden maar rekenen (naar mijn mening) erg hoge rentes.
0,8% toeslag voor het woonhuis omdat het om een bedrijfswoning gaat en verwachting voor het deel van de hal is tussen de 3,5% en 4% voor 10 jaar vast. Naar mijn bescheiden mening moet dat voor minder kunnen.
Uitgangspunt: LTV <90%.
Hoe zijn jullie ervaringen
Ik zoek partijen die voor mij een tegenbod kunnen doen voor het voorstel van mijn huidige bank (weliswaar op klad, nog geen conreet uitgewerkt voorstel).
Wat voor rentes hebben jullie op dit moment
[ Voor 18% gewijzigd door ybos op 05-04-2020 16:13 ]