Defecte videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile2412
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-09-2020
Mijn vraag

Beste Tweakers,
6 maanden geleden heb ik een asus gtx 1070 oc gekocht. Deze werkte tot vandaag perfect. Zodra ik mijn pc opstart beginnen al mijn fans op max te draaien en verder gebeurt er niks, krijg geen windows en kan ook niet in de bios. Zonder de kaart start de pc normaal op, maar heb ik geen beeld. De kaart geeft hetzelfde probleem in een 2e pc. Mijn vraag is dus: kan deze kaart de prullenbak in, of is deze mogelijk nog te redden? Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ryzen 2700x
16 gb ddr4 3200mhz
Crucial p1 1tb
Asrock steel legend b450
Asus gtx 1070 oc
Corsair rm650x
Meest recente windows en drivers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Tweede pc geprobeerd
Thermal paste vervangen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb je 'm nieuw gekocht? Zo ja, dan heb je nog garantie na 6 maanden natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Als hij 6 maanden oud is heb je lijkt mij gewoon garantie. Opsturen dus.

EDIT: je kan altijd online even checken of je garantie hebt: https://rma.asus-europe.eu/uk/info/warranty

[ Voor 42% gewijzigd door Luchtbakker op 05-04-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik had gisteren precies hetzelfde! Op de rest knop gedrukt (van de pc) en startte daarna weer normaal op.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile2412
Excuus van mijn kant! Kaart is tweedehands dus helaas geen garantie aanwezig. Rest van de onderdelen is wel nieuw gekocht 6 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Emile2412 schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:57:
Excuus van mijn kant! Kaart is tweedehands dus helaas geen garantie aanwezig. Rest van de onderdelen is wel nieuw gekocht 6 maanden geleden.
Tweedehands betekent niet gelijk geen garantie. Als de kaart minder dan 2 jaar oud is, zou je nog best garantie kunnen krijgen. Misschien de verkoper vragen of 'ie de factuur nog heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile2412
Die zat er niet bij. Bij de advertentie stond ook al dat ie bijna 2 jaar oud was.
Ik vind het gewoon vreemd dat ie van de een op andere dag er mee stopt. Het is niet alsof ik de kaart overdreven zwaar belast heb ofzoiets. Temp kwam ook nooit boven de 70 graden, dat zou gewoon moeten kunnen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Daarom stelde ik ook voor dat je er naar vraagt...
Ik vind het gewoon vreemd dat ie van de een op andere dag er mee stopt. Het is niet alsof ik de kaart overdreven zwaar belast heb ofzoiets. Temp kwam ook nooit boven de 70 graden, dat zou gewoon moeten kunnen lijkt me
Tja, hardware gaat nou eenmaal vroeg of laat kapot. Soms gaat dat geleidelijk, en soms opeens.

Aangezien je het probleem in 2 verschillende computers hebt lijkt het me redelijk aannemelijk dat het aan je videokaart ligt, en zou ik proberen om garantie te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_ChipTX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-10 23:06
Wat jammer., je heb een fried gpu chipset., enig oplossing is gpu chipset swap en dat kost bijna de prijs van tweede hands kaart.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:29

br00ky

Moderator Harde Waren
@Frankmnld, 4 maanden na start van het topic is je reactie vrij zinloos. Laat maar zitten de volgende keer ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.