Compacte gewicht sensor met notificatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
kleine gewicht sensor met notificatie.

Wat is je budget?
Lligt aan de functionaliteit, zeg rond de 40 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een koffiemachine met watertank die uitneembaar is en in het apparaat zit. Het is dus niet mogelijk te zien hoe vol de tank nog zit en als hij leeg is slaat hij af. Kijken hoe vol de tank is kan alleen door het apparaat te openen en de tank er uit te halen, doe ik regelmatig maar toch onhandig

Daarom wil ik graag iets van een sensor die het aangeeft als er bijgevuld moet worden. Eerste een watersensor overworgen maar dat heeft twee nadelen, er moet iets in de watertank en er komt een draad oid uit de watertank. Met bijvullen geeft dat geknoei en ik heb bij voorkeur geen electronica in het water.

Een kleine gewicht sensor onder de tank zou ideaal zijn. Hier moet ik dan een drempelwaarde kunnen opgeven voor als hij daar onder zakt en ik moet op een of andere manier kunnen zien wanneer dat zover is (lampje lijkt simpel en perfect, audiosignaal wellicht wat overdreven en irritant, maar wellicht kan er ook een appje oid alhoewel dat overkill is - maar als het bestaat prima.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eigenlijk niet zoveel. Op diverse sites allerlei water sensoren gevonden maar die zijn meestal waterdetectie (overstroming) en niet waterniveau. Bij het zoeken naar gewicht sensoren vond ik allerlei load cells alleen ben ik niet handig genoeg om daar zelf iets mee te bouwen. Verder kom ik sensoren tegen om vrachtwagens te wegen of om te meten of iemand in bed ligt (medisch) maar dat is allemaal veel, veel te groot.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik hoop eigenlijk dat er een draadloze (batterijgvoede) gewichtssensor bestaat, wellicht voor een heel ander doel ontwikkeld waardoor ik hem tijdens het zoeken niet vind.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:57
Welk merk en type apparaat heb je, en hoe ver kan je watertank verder omhoog en alsnog dicht en water geven via de aansluiting? (Leg er eens een dubbelgevouwen papiertje onder.

Ik vermoed dat je er niks onder kwijt kunt namelijk, sensor is sowieso niet mega plat lijkt mij.

Ik denk dat de oplossing een ander apparaat is of bijhouden hoeveel kopjes je al gezet hebt.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wellicht kun je ook eens kijken naar ultrasone niveaumeting.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16
Dank allebei. Ik heb 2cm in de hoogte ongeveer. Het is een Expobar Brewtus iv.
Ultrasoon niveaumeting ga ik eens naar kijken, thx!