Meerkeuzelijst te koppelen aan een andere meerkeuzelijst.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielder83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-05-2023
Mijn vraag:

Ik ben in excel bestand bezig om een competitie opzet & een analysatie systeem te maken.

Daarbij ben ik nu opzoek naar een mogelijkheid waarmee ik een antwoord uit mijn meerkeuzelijst selecteer,
waarna ik dan weer uit verschillende keuzes kan selecteren.

De bedoeling: 1 meerkeuzelijst met allerlei teamnamen die gekoppeld moet zijn met een lijst met welke spelers er in dat team zitten. bij het wijzigen van de teamnaam moet de lijst vanzelf veranderen met de spelerslijst van dit team.

wie zou mij hierin kunnen adviseren ? om dit op te zetten ?

met vriendelijke groet,

Daniel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:00

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

We helpen je graag maar verwachten daarbij ook eigen inzet. Wat heb je eerst zelf al kunnen vinden of geprobeerd? Zie ook de derde vraag bij het openen van een topic:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Je kunt dropdowns maken via Data Validation en via controls (Excel/ActiveX). Ik zou even googlen. Hierover zijn nl. talloze voorbeelden te vinden (meestal in het Engels). Bijv. "excel create dependent drop down lists"

Er zijn oplossingen met VBA en met formules beschikbaar (formules zowel in het werkblad als in het SOURCE/BRON veld van de drop down validation instellingen.

Persoonlijk werk ik de logica liefst eerst overzichtelijk uit in een werkblad, evt. met formules om daarna te bepalen hoe ik het implementeer. Als het relatief eenvoudig is dan werken formules in combinatie met data validation meestal wel. Wanneer de logica echt ingewikkeld wordt, dan geeft VBA je meer controle. De inzet van controls zie ik persoonlijk niet als een voorkeursoplossing (ik vind de integratie met Excel minder fijn dan de data validation optie).

Succes!

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.